Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:MariekeS_ schreef:Ik lees hier best een paar keer dat mensen in het buitenland gecontroleerd worden. Hoe zit het dan met de regels omtrent laadvermogen/combinaties etc? Ik neem aan dat die per land variëren (of is dat gecentraliseerd?)
Kan je dan in het buitenland bekeurd worden op jouw NL'se laadvermogen/combinatie?
edit: dus volgens de NL'se wet zit je goed, volgens de buitenlandse niet
Nee, dat kan niet. Je kunt namelijk niet niet voldoen aan de buitenlandse wetgeving.
speurneusc schreef:je eigen spullen mag je uiteraard wel vervoeren, zou van de gekke zijn, heb je een paardentrailer, moet je je bank vervoeren moet je een aanhanger huren...
ikke20 schreef:ik denk dat zolang ze een kloppende combi zien(trailer met goede zware auto of fatsoenlijke vrachtwagen) ze ook geen reden zien om je aan te houden. daarbij is het vaak ook hoop gedoe om naar weegbrug te rijden enz omdat je toch levend wezen achterin hebt staan.

gap schreef:ikke20 schreef:ik denk dat zolang ze een kloppende combi zien(trailer met goede zware auto of fatsoenlijke vrachtwagen) ze ook geen reden zien om je aan te houden. daarbij is het vaak ook hoop gedoe om naar weegbrug te rijden enz omdat je toch levend wezen achterin hebt staan.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De meest voorkomende reden als je aangehouden wordt is echt als je terecht komt in een lus van politiecontroles en ze alle soorten aanhangwagens van de weg trekken en dan vaak dus ook wegen.
En zoals ikke al zei, als de combi halen ze je niet zomaar van de weg