Ben jij wel eens aangehouden met trailer of paardvrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij wel eens staande gehouden met trailer of vrachtwagen?

Ja, maar niet gewogen.
65 (21%)
Ja, ook gewogen.
11 (3%)
Nee.
223 (74%)

Totaal aantal stemmen: 299

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:51

je eigen spullen mag je uiteraard wel vervoeren, zou van de gekke zijn, heb je een paardentrailer, moet je je bank vervoeren moet je een aanhanger huren...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:57

ikke schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik lees hier best een paar keer dat mensen in het buitenland gecontroleerd worden. Hoe zit het dan met de regels omtrent laadvermogen/combinaties etc? Ik neem aan dat die per land variëren (of is dat gecentraliseerd?)
Kan je dan in het buitenland bekeurd worden op jouw NL'se laadvermogen/combinatie?
edit: dus volgens de NL'se wet zit je goed, volgens de buitenlandse niet

Nee, dat kan niet. Je kunt namelijk niet niet voldoen aan de buitenlandse wetgeving.

Klopt, je hoort ook te voldoen aan de buitenlandse regels als je door dat land heen wilt. Als je nl in buitenland maar 50 op de snelweg mag en in NL mag je 100 dan snap je wel dat je dus geen 100 moet gaan rijden... Geldt ook voor alle andere regeltjes, neem de sneeuwkettingen en alcoholblaassetjes bijvoorbeeld maar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:44

speurneusc schreef:
je eigen spullen mag je uiteraard wel vervoeren, zou van de gekke zijn, heb je een paardentrailer, moet je je bank vervoeren moet je een aanhanger huren...

Als die trailer op naam van je bedrijf staat, zou ik er toch erg voorzichtig mee zijn! Bedrijf = commercieel en dat zou best ook eens kunnen gelden voor die paardentrailer, ook al doet dat bedrijf verder helemaal niks in paarden.

En ja, in het verleden was dat wel zo dat in een paardentrailer alleen maar paarden vervoerd mochten worden! Zo raar is dat dus niet.......

sneeuwpop

Re: Ben jij wel eens aangehouden met trailer of paardvrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:01

Hier meerdere malen controle met aanhanger en trailer op bevestigen van de remkabel.
1 x in onze straat toen we bijna thuis waren.

Toen we onze aanhanger hadden uitgeleend ook. Die kreeg een boete voor verkeerd bevestigen van die kabel. Moet dus echt aan het ringetje zijn aan de trekhaak en mag niet in een lus er om geen.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:21

ikke20 schreef:
ik denk dat zolang ze een kloppende combi zien(trailer met goede zware auto of fatsoenlijke vrachtwagen) ze ook geen reden zien om je aan te houden. daarbij is het vaak ook hoop gedoe om naar weegbrug te rijden enz omdat je toch levend wezen achterin hebt staan.

:j :j :j :j :j :j :j :j

De meest voorkomende reden als je aangehouden wordt is echt als je terecht komt in een lus van politiecontroles en ze alle soorten aanhangwagens van de weg trekken en dan vaak dus ook wegen.

En zoals ikke al zei, als de combi halen ze je niet zomaar van de weg :)

paulien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:32

Nu in 2 jaar tijd al 5x. Blijkbaar hebben ze het op mij gemunt.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:06

Ik ben ook nog nooit aangehouden en rij ongeveer 2x per week met trailer. Zit er ook niet echt op te wachten eigenlijk. :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:56

gap schreef:
ikke20 schreef:
ik denk dat zolang ze een kloppende combi zien(trailer met goede zware auto of fatsoenlijke vrachtwagen) ze ook geen reden zien om je aan te houden. daarbij is het vaak ook hoop gedoe om naar weegbrug te rijden enz omdat je toch levend wezen achterin hebt staan.

:j :j :j :j :j :j :j :j

De meest voorkomende reden als je aangehouden wordt is echt als je terecht komt in een lus van politiecontroles en ze alle soorten aanhangwagens van de weg trekken en dan vaak dus ook wegen.

En zoals ikke al zei, als de combi halen ze je niet zomaar van de weg :)

op zo'n manier ben ik de eerste keer ook van de weggehaald. Stond ik daar tussen alle Poolse vrachtwagens :+