Trailer uitlenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:28

Wij lenen onze trailer wel uit maar alleen aan de mensen bij wie hij op het erf staat, en ik mag ook bij hun in de bak rijden dus als 'ruil' mogen zij er gewoon dieren mee wegbrengen. In geval van nood zou ik hem ook zeker uitlenen, aan onbekenden niet.

Lizzzzz

Re: Trailer uitlenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:33

Is bij ons nog nooit voorgevallen, maar anders rijd ik er zelf mee en dat zou dan alleen voor een vriendin/bekende zijn en dan is het waarschijnlijk ook nog super gezellig ;-)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:37

Ik leen mijn trailer niet uit. Leen er zelf ook niet graag een. Heb mijn trailer wel al een paar keer uitgeleend aan iemand wiens trailer opgeknapt werd, die van haar mag ik ook lenen als ik er om vraag. Hij heeft toen een nacht bij haar gestaan, had ze mijn trailer binnen gezet en die van haar buiten, terwijl mijne sowieso altijd buiten staat. Om maar aan te geven hoe zuinig ze er dan mee om gaat. Weet ook zeker dat als zij schade maakt ik niet eens om geld hoef te vragen. Het paard van een ander meenemen doe ik in principe ook niet meer, aan het eind van de rit sta ik altijd de stront van een ander op te scheppen, bekijk het maar.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:41

ik leen hem uit aan stal genoten af en toe.. vraag er wel een kleine vergoeding voor.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:41

palousa_boy schreef:
Moonlight17 schreef:
Ik heb het zelfs gezien voor mijn neus dat iemand geen schade die hij had gemaakt wilde betalen aangezien hij meer premie moest betalen aan zijn WA verzekering dus zijn schade vrije jaren verdwenen. Vond het gewoon echt zielig dat dit de reden moest zijn.

Dan betaal je toch zo en niet via de verzekering? Probleem opgelost lijkt mij :)

Verder zijn er wel een hoop aso mensen als ik dat allemaal zo lees kwa niet terugbetalen.

Was het maar zo makkelijk wilde hij ook niet doen. Je kunt niemand wijsmaken dat de trailer kapot is en jij de enige bent in weken die hem gebruikt hebt, maar hij beweerde stellig dat hij het niet was. Na veel praten gaf hij het toch toe dat hij mogelijk iets geraakt had. Betalen daar deed hij toch niet aan. De eigenaars zoon moest dat maar zo goedkoop mogelijk voor hem maken. Heeft maanden geduurt voordat hij iets heeft betaald.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:42

Ik heb geen trailer :')
maar als ik er een zou hebben zou ik hem niet uitlenen.
Ten eerste omdat hij heel duur is en ten tweede omdat je niet verzekerd bent als er iets gebeurt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:43

Nies_ schreef:
aan het eind van de rit sta ik altijd de stront van een ander op te scheppen, bekijk het maar.

Daar ben ik heel makkelijk in hoor: als ik het paard van een ander rij (gebeurde regelmatig) druk ik ze als het paard weer op de wei staat zo een schep en een bezem in de handen. Ik wil best meehelpen als ik niets anders te doen heb, met twee is het zo gedaan, maar ik laat ze ook rustig zelf de boel schoonmaken.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:46

Als ik een trailer zou hebben, zou ik hem best uitlenen. Maar niet aan iedereen. Gewoon aan mensen waarvan ik weet dat ze netjes rijden, en als t paard netjes stilstaat. Want ik hoef geen paard in de trailer die dan de hele trailer verrot zit te meppen :').

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:54

diesuus schreef:
Ooit trailer uitgeleend, had het paard de achterklep verrot getrapt. Trailer was een jaar oud en mankeerde niks, paard heeft gewoon vreselijk staan trappen. Haar verzekering vergoede niks en die vsn mij ook niet. Iets wat je leend is niet verzekerd en iets wat je uitleend dus ook niet. Ik wist dat ze dat paard ging vervoeren, maar niet dat hij zo mepte. Hebben alles zelf hersteld, zij heeft niet eens geholpen, laat staan betalen. Dus hee leen hem nooit meer uit. Wel rijden we zelf in geval fan nood.

Niet waar dat iets wat je leent niet verzekerd is. Mijn paard heeft ook de trailer van een stalgenoot gesloopt toen hij in paniek raakte toen hij erop stond en dat heb ik via mijn WA prima kunnen regelen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:57

Er zijn wel situaties/verzekeringen waarbij niet uitgekeerd wordt voor geleende of gehuurde zaken (wil je meer weten, Google eens op 'opzicht').

Uit coulance keren veel verzekeraars uit (uitkeren is soms goedkoper dan uitzoeken), maar het is goed om er rekening mee te houden dat het ook anders kan.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:04

Uiteraard ligt het aan je maatschappij, polisvoorwaarden en ook aan wie je schade afhandelt heb ik gemerkt, maar de stelligheid die in sommige posts (niet de jouwe Anoeska) zit over het niet verzekerd zijn wilde ik nuanceren.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:09

Ik leen hem alleen uit aan een stel vrienden. Is pas één keer gebeurd en toen wilde hun pony de trailer af omdat zijn vriend er af was gegaan. Dit had als gevolg een kapotte stang die ze wel hadden laten maken maar we hebben een andere vriend die goed kan lassen. Probleem was zo opgelost en de vriend met lasapparaat had een lekkere doos bonbons gekregen :)

Van diezelfde vriend hadden wij weer de trailer geleend omdat we een wedstrijd hadden terwijl onze trailer op het vakantieadres van die andere mensen stond.

Verder waag ik me er niet aan. Wij hebben die trailer zo vaak zelf nodig.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:30

Ik doe het ook niet meer, dan rij ik zelf wel als paardentaxi :D
Ooit de trailer 2 x achter elkaar uitgeleend en beide keren was er wat kapot. Eerste keer de beide reflectoren (!) aan de achterkant en daarna de stekker voor de verlichting. Beide keren moesten we het zelf "ontdekken" en er wat van zeggen (wat je dan al niet zo leuk vind). We kregen dan wel andere reflectoren en een andere stekker maar dat werd ons dan op zo'n manier gegeven alsof we er nog blij mee moesten zijn ook. We konden het zelf gaan vervangen. En buiten dit nog wel meer meegemaakt met uitlenen dus ik doe het niet meer.

Het stomme is dat het ook blijkbaar nooit goed kan gaan bij uitlenen, nou weet ik dat je met levende wezens hebt te maken maar waarom gaat het wel altijd goed als ik het zelf doe of er bij ben???
Als ik spullen van een ander leen (wat ik eigenlijk liever niet doe) dan ben ik er extra zuinig op maar het lijkt wel dat wanneer ik iets uitleen het altijd defect retour komt... :roll:

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:33

nou mij niet gezien, ze zien niet eens dat ze schade rijden.... maar ze zien jou kenteken....
als je eentrailer wilt marktplaats verkoopt alles *\o/*

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:10

Ik leen mijn trailer ook niet uit, heb het wel gedaan toen ik nog een oude trailer had en een paar keer met de nieuwe, maar ik ben ermee gestopt.
Ik heb hard gewerkt en flink gespaard om de trailer nieuw te kunnen kopen en een ander wil hem voor een appel en een ei lenen.

Als je hem een keer hebt uitgeleend is er geen weg meer terug en wil iedereen hem lenen (wel tegen kleine vergoeding) en is het hek van de dam, want hoe leg je uit dat je stalgenoot A wel vertrouwd en weet dat schade opgelost wordt (en ja, ook dat heb ik meegemaakt) en ik weet dat stalgenoot B er een stuk nonchelanter in is en ik ook nog eens achter mijn geld aan moet gaan.

Ik doe het nu dus helemaal niet meer, bij ons om de hoek wordt er een trailer verhuurd en als iemand erom vraagt verwijs ik daar naar.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:00

Nee ik leen mijn trailer ook niet uit.
Ik heb nu een nieuwe kunnen kopen waar ik hoop ik nog erg lang mee kan doen, waar ik zuinig op ben en met mijn oude trailer die ik 3 x heb uitgeleend heb ik niet zulke positieve ervaringen.

Wat ik wel doe is hem even ruilen met de staleigenaar.
Ik heb een 1,5 paards en hij een 2 paards.
Zaterdag gaan we op buitenrit en dan rij ik met de 2 paards en haal ik de mijne van het slot dat als er iets is met een van zijn paarden die op het land staan hij mijn trailer kan pakken.

Ik zeg altijd maar zo.... hou je eigen broek maar op want als mijn trailer naar zijn klote geholpen wordt gaat diegene die dat heeft gedaan mij dan helpen aan een nieuwe trailer.
Nee dus... en dat betekend dat ik dan weer het probleem mag oplossen wat weer geld kost.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:09

Wij lenen de trailer van de buren voor onze sporadische ritjes naar de kliniek oid. Wij maken hem altijd netjes schoon, vervangen kapotte dingen en in de zomer was ik hem helemaal en zo nodig helpen we met onderhoud. Buurman rijdt er zelf nauwelijks mee, dus zo krijgt ie in ieder geval een beetje beweging.

Onze andere buren mogen hem niet lenen, omdat die hem jarenlang vies hebben achtergelaten (na gebruik voor de les). Die gaan nu zelf een trailer kopen.

Mijn eigen mini-trailer leen ik niet uit, aangezien de mensen die hem zouden kunnen lenen viespeuken zijn. En niet netjes op hun eigen spul, dus laat staan op de mijne. Ik heb er mijn sulky en toebehoren ook in staan, dus het is een heel gedoe om hem eventueel uit te lenen haha

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:53

Ik huur met regelmaat een trailer van een stalgenoot, waarvoor ik zeer dankbaar ben! De staleigenaar leent de trailer niet meer uit, inderdaad ook omdat een hoop mensen er heel onverantwoord mee om gaan. :n

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:33

Nooit meer! Op 1 goede vriendin na, omdat we van haar weten dat ze netjes is en als iets stuk gaat, ze dat ook maakt.
Ooit in goed vertrouwen aantal keren trailer uitgeleend en smerig en stuk terug gekregen..waar we m uiteindelijk zelf moesten ontsmetten. Weer stuk wijzer door geworden. Dingen zijn te kostbaar..tegenwoordig kost het huren niks meer, dus als ze zo nodig wedstrijd willen rijden, huren ze dr maar eentje hoor.
Als dr een noodsituatie is, dan rijden we wel zelf voor diegene. Uiteraard laten we dan iemand niet zomaar staan hoor

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:35

Nee, mijn trailer is alleen verzekerd op mijn auto, dus dan moet ik alles uitlenen en dan rij ik liever gelijk zelf.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:50

Ik leen me trailer wel uit maar alles op eigen verantwoording en alles wat kapot ga moete ze betalen en natuurlijk netjes terug. Vraag ook vaak wel vergoeding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:40

Ik leen mijn trailer alleen aan bepaalde mensen uit. Lang niet aan iedereen. Ik ben heel zuinig op mijn trailer en heb er lang voor gespaard. Een ongelukje kan altijd gebeuren maar sommige mensen gaan zo slordig met andermans spullen om...

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:02

Aan mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze er verantwoordelijk mee om gaan zal ik 'm zeker uitlenen indien nodig :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:29

Wij lenen hem ook niet uit, rijden dan zelf met de combinatie als nodig is. Zo gaan we bijv de boer helpen met 2 paarden vervoeren in Juli maar rijden zelf. Evt als we iemand echt vertrouwen maken we van te voren afspraken en dan is er over te praten, maar dan moet het niet over een simpel bosritje gaan.

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:44

Heb zelf geen trailer, maar als je het paard kent en je vertrouwt de ander, zou k er geen problemen van maken... Er kan uiteraard altijd wat mis gaan oid, maar nuja als het een iet of wat deftige vriend(in) is, hoop ik er toch op dat er wordt meebetaald..