arabcarla schreef:Ik haak hier ook nog even op in!
Ik ken Ts en de verkopende partij... Als de verkoper een afspraak met je maakt dan komt deze die echt na! Niet elke handelaar/ verkoper is slecht en houd zich niet aan de afspraken... Ik weet zeker dat er nu een goed plekje voor dit paardje word gezocht en absoluut niet meer als rijpaard.
Daarbij herinneren we als mens altijd de slechte dingen/verhalen, soms niet eens wat je zelf hebt meegemaakt maar van horen en zeggen. Ik kan 1 ding garanderen en dat is dat mocht de koop hier wel door zijn gegaan en t bleek allemaal niet zo te zijn had het paardje gewoon terug kunnen komen.
Helaas is het jammer dat de koop niet doorgaat, maar uiteindelijk hebben beide partijen er vrede mee!
+ nu word er gezegd dat de verkopende partij misschien wel meer weet en daarom het niet wilt laten keuren (niet iedereen is slecht) ... Als je na gaat: ik noem nu even een voorbeeld...
Verkoper paard gekocht voor 500,- verkoopt deze voor 1000,- zakt in prijs wegen een 'mankement' tot 600,- koper wilt graag foto's laten maken, paard word afgekeurd kost het 150,- voor de verkoper, al met al is de verkoper 650- kwijt voor een paard wat max 1000,- gaat opleveren! Dan is het ook nog eens de vraag hoe lang het paard op stal is en hoeveel onkosten daar nog bijkomen... Hoefsmid/ keuring/ eten en dergelijke, verkoper houd er dan helemaal nix aan over, dus ik begrijp de verkoper ook heel goed dat deze dat niet wilt doen....
Aan de andere kant snap ik de koper heeeelll goed dat die zekerheid wilt!!
Dus aan beide kanten zit een hele logische en begrijpelijke reden....
Beetje vreemd verhaal, nu word er in één keer een plekje gezocht waar ze absoluut niet meer bereden word, waarom kon ts haar dan wel als rijpaard kopen. Als de verkoper met die keuring akkoord was gegaan en ze heeft zoveel hart voor dieren zoals ik uit je woorden begrijp, is een keuring dan niet beter?? Paard goed dan was het verkocht, paard niet goed dan kun je maatregelen nemen om te voorkomen dat het paard toch de handel in gaat. Ik ken een handelaar die altijd paarden met een mankement waardoor er niet(meer) op gereden kan worden naar de slager doet. Misschien rigoureus maar ook dat is een stuk verantwoording nemen als handelaar. En niet alleen kijken dat het paard bij afkeuring je misschien centen gaat kosten.