terpentijn schreef:Nu ja, kennelijk is het toegestaan op wedstrijden, tjsa, dan ka ik er weinig meer over zeggen natuurlijk.
Waarom je dan met zo'n truuc zou willen winnen boven een ander is mij nog steeds een raadsel, maar goed, daar zit duidelijk hier niemand mee.
Ook snap ik niet dat er hier geregeld wordt beweerd dat het toch niet veel uitmaakt 'voor een keertje' of dat men het helemaal niet ziet als iets 'waarmee je beter gaat rijden', op een wedstrijd, want zoveel verschil maakt het niet.
Als men dat vindt snap ik niet dat je 't gebruikt uberhaupt.
De vergelijkingen met zadels, teugels, etc, vind ik overigens nergens op slaan.
Iedereen rijdt daar op wedstrijd me, met zadel en teugels. Niet iedereen rijdt met 'plak'.
Onthutsend hoevelen dit soort trics dus heel gewoon en geoorloofd vinden, zo blijkt uit dit topic. Om er maar beter bovenuit te steken, dan een ander.
als je het iemand vraagt krijgt je ook nog; Tsja als ik het niet doe doet een ander het wel, ik zal daar gek zijn... doe ik het toch ook gewoon?
Een moraal-loze maar ook gevaarlijke gedachtengang van mensen die zelf niet kunnen of willen nadenken, maar bij wie het gewin een eerste oogmerk is. ZIJ doen het, dus waarom IK ook niet?Of iets van: ik moet dat ook doen anders win ik immers niks? Wat een kritiekloze navolgerij.
Dus wat is de volgende stap in de sport in dat kader....? Het begint altijd met 'iets kleins'. In alle takken van het leven, waar een mens iets denkt te kunnen 'winnen'.
Het problematische gezanik begint dan pas naderhand, als het tot meerdere uitwassen heeft geleid.
Ik hou er niet van, het blijft naar 'ieder middel is geoorloofd' smaken, en daar leidt het ook maar al te vaak toe.
Blijkbaar ben ik hier in een (belachelijke, gezien de reacties) minderheid, met mijn opvattingen, dus laat ik het topic verder maar aan de wijzen die de juiste weg er mee weten.
Iedereen rijd inderdaad met zadel en teugels. Alleen heb je met sommige zadels en teugels meer grip. Vroeger heb ik, zoals velen, op een manege gereden. En ik kan me nog herinneren dat 1 paard een spekglad zadel had in verhouding met andere zadels. En ook hadden sommige paarden van die gladde leren teugels, en andere van die stroeve stoffen teugels. Dus ja, er zit zeker wel een flink verschil in deze hulpmiddelen. Gaan we vanaf nu ook meer 1 model zadel verplichten omdat een ander zadel wellicht van zichzelf stroever is of meer kniewrong heeft?
??