Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ruitje schreef:xSlvna schreef:Ruitje, die kunnen evengoed 'slecht' zijn. Keuren is het enige wat zekerheid geeft.
Dat zeg ik toch letterlijk? Keuren een zekerheid noemen is ook nog een discussie waard trouwens
Op proef is mooi, maar het zegt imo juist iets positiefs als iemand dat niet ziet zitten
Gini schreef:Wat zijn verontrustende dingen? Over het paard zelf?
Ik vind het in de eerste plaats al gek dat die man zegt een paardje te hebben staan dat beter bij jou zou passen, terwijl die het dier zelf nog maar een dag heeft en dat dus eigenlijk totaal niet kan inschatten.
Ga nog eens rijden, neem een ervaren persoon mee, laat die rijden, ga een derde keer onverwachts langs en als je toch tot kopen overgaat, laat hem keuren!!
anneliesdj schreef:Haha zelfs een ouwe rot in het vak kan niet in 1 minuut zien watvoor vlees hij in de kuip heeft.
Dat willen sommigen je doen geloven wellicht
. Dus ik zit niet in dit topic om een draver te verkopen hoor
! ( Alhoewel ik nu ook wel een hele leuke te koop heb staan... maar die lijkt mij net wat te hoog in het bloed voor TS, niet dat niemand anders uit dit topic die mag kopen natuurlijk.....
)
. Is van vrienden van mij, hele geschiedenis is bekend van het paard en te achterhalen ook de vorige eigenaar.
R12312 schreef:anneliesdj schreef:Haha zelfs een ouwe rot in het vak kan niet in 1 minuut zien watvoor vlees hij in de kuip heeft.
Dat willen sommigen je doen geloven wellicht
Nee hoor, ik kan zelf ook vrij makkelijk inschatten wat voor vlees ik in de kuip heb. En heb er in 40 jaar pas 1 keer naast gezeten.
Hoe denk je dat ze dat op keuringen doen dan. Allemaal snelle momenten waarin je moet schakelen en moet inschatten.
ruitje schreef:Hoe ze dat op keuringen doen? Dan kijken ze of hij gevoelig is op zijn rechtervoorvoet, niet of hij gevoelig is voor een onzekere ruiter/tractor/whatever.
)
Yellowbird schreef:Het werd gereden toen ik aankwam. Echter niet op gelet aangezien ik niet voor dat paard kwam. Het is na het rijden gelijk op stal gezet en zo'n 15 a 20 minuten laten zat ik er weer op..
xSlvna schreef:Waarom is daar wat mis mee? Als ik mijn (handels)paard zijn dagelijkse beweging geef omdat er eigenlijk niemand voor komt kijken en er komt dan een ruiter aan die ik best bij haar vind passen, gaat het zadel er weer op, toch?
Percy schreef:Als particulier zou ik nooit een paard twee weken op proef meegeven. Veel te bang voor wat er in die periode met het paard gedaan zou worden. Als je pech hebt krijg je een probleempaard terug.