Je mag blij zijn dat iemand je paarden rijdt. Ik vind het ronduit onbeschoft dat mensen geld vragen voor een bijrijder. Ze doen jou een gunst, niet andersom. En dan ook vragen of ervoor willen betalen. 0,- dus
lady62
Geplaatst: 20-03-14 15:47
Lekker is dat.
Kentaro
Geplaatst: 20-03-14 15:49
Ik ben leek hoor Maar krijg je geen melding in het topic met reden dat een gebruiker geband is??
ElenaJuna
Geplaatst: 20-03-14 15:51
Ik betaal voor 3 dagen per week 195 euro maar dat is dan ook in wassenaar. Hierzo is alles vrij duur voor 3 dagen zit je zeker tussen de 100 en 200.
0091
Geplaatst: 20-03-14 15:53
Toen ik vroeg een bijrijpaard zocht waren er zoveel bijrijdsters/verzorgers dat je blij moest zijn als je een verzorgpaard had!
Hier keken ze niet eens naar je om als je geen Z reed of meer dan 150 euro wilde betalen.
Dus toen ik een gratis bijrijdpaard vond was ik helemaal blij! Heb hier 3 jaar voor moeten zoeken maar had er wel 1! Heb het paard 3 jaar kunnen doen, totdat de eigenaar een nieuwe vriendin had die wel wilde rijden.
Denk dat het echt is waar je bent opgegroeid: Hier worden de kosten van de stalling gedeeld naar hoeveel je rijdt. Rij je 3 a 4 keer in de week betaald je dus ongeveer de helft van het stalgeld. In andere gebieden is het heel anders, daar zijn meer paarden dan bijrijders. Daar moet je dus als eigenaar blij zijn dat je een bijrijder kan vinden!
Beide kanten is dus wat op te zeggen. Als er bij mij iemand zou komen voor 3 dagen, ik zelf 3 dagen doe en 1 dag rust, mijn stalling heeft alles (binnenbak, buitenbak, er wordt gevoerd en uitgemest, vlakbij de duinen) vraag ik dus de helft van het stalgeld: €150. De overige kosten zoals de hoefsmid en dierenarts betaal ik zelf. En dat komt dus vooral omdat hier zoveel aanbod van bijrijdsters is dat ik een dief zou zijn van mijn eigen portemonnee als ik niks zou vragen.
Saaams
Geplaatst: 20-03-14 15:54
ElenaJuna schreef:
Ik betaal voor 3 dagen per week 195 euro maar dat is dan ook in wassenaar. Hierzo is alles vrij duur voor 3 dagen zit je zeker tussen de 100 en 200.
Daar kan je een eigen paard van onderhouden bijna.
Sees
Geplaatst: 20-03-14 15:56
Ladylay, lees even het hele topic ajb er is al meerdere keren aangegeven dat dit NIET de plek is om te gaan discussiëren of er wel of niet betaald moet worden, daar is een ander topic voor waarvan de link ook al meerdere keren is gegeven in dit topic.
Ik vind het echt bijzonder wat men durft te vragen soms.
Heb je een leuk paard op een goede accommodatie, bv mét verlichting en rijdbare bak, dan kan je geld vragen.
Helaas zie je op de Boktmarkt en Marktplaats ook veel probleempaarden voorbij komen of ze hebben geen bak of je mag 1x rijden en 4x poetsen per week ofzo. En dan nog 75-100 vragen.....
Dus heb je een bak zonder verlichting, dan zou ik nooit meer dan 50,- betalen. Ik kan alleen 's avonds en daar kan de eigenaar niets aan doen werd er gezegd. Nou verlichting maken kan de eigenaar prima doen.
De eigenaar mag vragen wat hij zij wil, het is aan de bijrijder om te accepteren of te weigeren. Zullen we het daar maar op houden en dan nu gewoon aangeven wat wij een net bedrag vinden .
Eske_B
Geplaatst: 20-03-14 16:10
Als je even kijkt naar de faciliteiten, die zijn prima. Alleen kan een onverlichte bak erg onhandig zijn als je 's avonds wil rijden. Het gaat begrijp ik dus veelal om buitenrijden? Bijdrage is imo afhankelijk van het paard (leer je ervan, of is het een paard waar je lekker op hobbelt maar je ruitervaardigheid niet op verbeterd) en de faciliteiten (binnenbak, buitenbak, uitrijmogelijkheden, klusjes of niet?)
Ik zou niet van een te hoge bijdrage uitgaan, 40 euro voor 2x per week en 80 voor 4x per week lijkt me wel mooi op zijn hoogst.