aeolusnr1 schreef:"lisanfelowx" je bent blijkbaar volgens jouw profiel hier 13j, en dus een jonge beginnende ruiter.
Je hebt een reeks lesjes gehad, je kan dus al een beetje op een paard zitten en met de brave en meegaande paarden lukt het waarschijnlijk redelijk goed.
Maar ga niet zo in discussie tegen mensen die veel ouder zijn dan jij en die een veelvoud aan ervaring met paarden hebben, jij moet nu nog beginnen met het allemaal een beetje te leren.
Paarden haten niet dressuur, een paard denkt niet zo, wel de manier waarop je die dressuur probeert te doen maar dan zit de fout dus niet bij het paard maar bij jou.
Je zegt zelf springen doet hij heel graag, hij crost er dan op af alsof het een lieve lust is, wel ook dit is verkeerd, ook hier is er dan sprake van onvoldoende controle.
Mijn advies is dus neem nog heel veel jaartjes les, lees nog een hele reeks boeken, en leer tevens ook om te gaan met paarden, leer ze te begrijpen, leer hoe paarden leren.
Ik durf er me niet echt over uit te spreken of jouw lesgevers goede lesgevers zijn of minder goede, aangezien jouw leeftijd nog heel jong is denk ik dat dit niet echt de oorzaak zal zijn van de problemen, maar eerder jouw onervarenheid, jouw foute gedrag dus.
Een lesgever die tegen jou zegt je zit is goed en je rijdt al heel goed, tjaaa dit is dan met de bedoeling jou te stimuleren om verder te doen, om dus nog heel veel te groeien in jouw leerproces.
Je weet eigenlijk niet eens waar je over praat.
Euhm sorry, een paar lesjes? Ik zit al 3/4 jaar op paardrijden?