Vakantieoppas huis met paarden, wat is redelijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:44

Moeilijk .... naast de verantwoordelijkheid zal het werk waar ze je voor vragen hooguit 2 uur werk per dag zijn.

Ik ken 2 gezinnen met een kat/hond die een meisje laten komen dat dan die vakantie in huis woont. Om te zorgen voor het huisdier en zodat er toch leven is in en rond huis i.v.m. inbraak.
Die meiden (+/- 19 jaar) woonden nog thuis en vonden het al helemaal geweldig om een weekend/midweek alleen te wonen.
Ik weet dat het ene meisje 25,00 kreeg als bedankje voor een midweek. Zij mocht ook gebruik maken van de koelkast die goed gevuld was.

Ik denk dat je het geld meer moet zien als aardigheidje i.p.v. salaris. 25,00 per dag vind ik zelf wel erg veel. Wat krijg je per uur/avond als je oppast? Misschien kun je dat uurloon omrekenen naar de tijd die je daadwerkelijk kwijt bent aan de gevraagde taken?

Ik zelf zou denk ik voor een weekend 20,00 , midweek 25,00 , week 30,00 en voor 2 weken 50,00 vragen. Maar goed, dit is nergens op gebaseerd en puur op gevoel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:47

Britta31 schreef:
Zou 75 euro genoeg zijn voor 14 dagen.Ze hoeft niet te mesten enz.

Dat vind ik zelf een behoorlijk bedrag, aangezien ze niet hoeft te mesten en het haar per keer maar een half uur tijd kost.

Persoonlijk vind ik 40,00 - 50,00 hiervoor al een zeer mooi bedrag.

Tinkertje89

Re: Vakantieoppas huis met paarden, wat is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:09

40 vind ik wel erg weinig. Je verwacht toch dat zn meisje zich 14 dagen inzet voor je dieren, terwijl je zelf lekker op vakantie bent..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:14

xApple schreef:
Jeetje ik kijk best wel op van deze reacties.
Wordt het voor de mensen die op vakantie gaan zo niet erg
duur allemaal? Stel dat ze een week gaan; zijn ze 175 euro kwijt
aan oppas. (als je 25 euro per dag rekent)

Zouden jullie dat zelf overhebben voor een oppas als je
op vakantie gaat? (er vanuit gaande dat de dieren goed verzorgd worden)

Mijn honden uitlaat service, die uurtje per dag aan mn hondje kwijt is, kost al 10 euro per dag per hond. Als je aan zoveel dieren begint moet je dat accepteren als je op vakantie gaat (eerlijk, is bij mij dus een reden om ze NIET aan huis te nemen)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:15

Wanneer ik voor kennissen voor de paarden zorgde en honden, kreeg ik 10 euro per uur. Nu niet meer, want nu staan mijn paarden bij hun thuis. Ik moest dus gewoon bij houden hoeveel tijd ik er aan kwijt was...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:26

Wij betalen niet voor de oppas maar die mag dan ook haar eigen paarden meenemen en hier vakantie houden. Hebben bos om de hoek dus het is win-win. Wij een oppas en zij een heerlijke vakantie plek.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 14:55

Leuk dat het topic weer actief is dit vakantie seizoen. Ik heb vorig jaar (toen ik het topic opende) geloof ik 5 euro per dag afgesproken. Ik had er best veel werk aan hoor, zeker 2 uur per dag plus dat er helemaal niks in huis was (echt alle kasten waren leeg) dus ik moest ook alle boodschappen doen. Opzich geen probleem natuurlijk maar ik verdiende er niets mee :)

Inmiddels heb ik zelf een huis met de paarden en cavia's in de tuin (inclusief bak, weiland, stallen en inloopstal) en ben erachter gekomen dat een betrouwbare oppas heel erg waardevol is. Gelukkig kan ik altijd op mijn vader terugvallen die hier binnenkort ook zijn paard zal stallen dus die doet alles gratis. Mocht ik langere tijd weggaan of mijn vader kan niet, dan zou ik mijn bijrijdster vragen haar zeker ook 5 euro per dag betalen (plus een super goed gevulde koelkast en voorraadkast :D )

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:58

Wij hebben ook meestal iemand in huis. Dit jaar wordt het mijn collegaatje, maar die hoeft alleen twee keer per dag een bak eten bij mijn honden en katten onder hun neus te schuiven :+

Daarnaast kan ze gebruik maken van mijn auto, airco en warm water (dat is hier best luxe :+ ) en zwembad in de tuin.
Neem altijd een kleinigheidje mee uit NL.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:09

Ik pas ook regelmatig op een boerderij van kennissen. Dan neem ik mijn paard mee. Wat ik moet doen is op de honden passen & op hun paard (incl. alles, buiten zetten/mesten/voeren). Laatst ben ik 2 weken geweest en ik heb 200 euro gekregen en na de tijd nog 100 euro.