Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:Je moet niet zoveel nadenken en gewoon heel gedoseerd met haar werken.
Van alles maar een heel klein beetje doen.
Als ze staat te genieten omdat je poetst, dan stop er juist eerder mee, dan vind ze 't jammer dat je ophoud. Ook na het rijden whop in de weide en weg, of op stal en weg.
Niet blijven trutten bij het hek, haar maar vasthouden.
Je moet het voor elkaar zien te krijgen dat zij je met opgestoken oortjes na staat te kijken ipv zuur zit te doen tot je eindelijk eens ophoud.
) altijd een stuk of 4 x als ik aan kom of ze staat op de poetsplaats en ik loop ff weg. Ook als ik weg ga doet ze dit of als ze in de paddock sta en ik loop langs. Oortjes staan altijd pal naar voren. Snap je me frustratie dan?
. BMHP schreef:@ cissyCitaat:en wat denk je van je eigen kennis en kunde?? Ligt echt niet enkel en alleen aan het karakter van het paard hoor.
wat een aardige manier om te vertellen dat iemand iets vergeet.
over vergeten gesproken, op je site schrijf je dat je bij Annemarie v/d Toorn bent geweest voor een cursus trailer laden volgens de Monty Roberts methode.
citaat: "Hier heb ik ook het nodige opgestoken om met zo weinig mogelijk stress een paard te leren trailer laden"
Monty Roberts methoden zijn de meest stress vrije trainings methoden voor een paard en mens, ook de join-up is stress vrij!
Elementaire kennis over de join up zoals Monty Roberts die bedoeld ontbreekt hier op bokt.
Het hierboven aangehaalde topic staat vol met fouten, is te lang met allerlei niet tot het topic behorende discussies.
Voor een goede join up kijk alsjeblieft op de site van Monty Roberts: http://www.join-up.org
Citaat:Een join up duurt niet langer dan 4-5 minuten.
Zoals reeds eerder gezegd is het inderaad absoluut onjuist om een join up te doen die heel lang duurt. Dan heb je het niet goed begrepen,en kun je je paard inderdaad schade aanbrengen.