bodem trailer verrot, waar laten vervangen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:14

Merry98 schreef:
ik ben even aan t meelezen..
Ik kan een trailer krijgen. bodem word betaald. Die moet vervangen worden.
Voor de rest is de trailer prima in orde.
Maar wil eigelijk de kosten weten als je een trailerbodem laat vernieuwen.
T is een 2 paards er zit een houten bodem in.
Ik krijg dus letterlijk een nieuwe houten plaat als ik de trailer meeneem.

Als je dan die plaat los meekrijgt, prima; dan kun je 'm op maat zagen, gaten boren, 5 lagen hufterproof lak erop en je bent er vanaf voor de komende 10 jaar :j

Merry98

Re: bodem trailer verrot, waar laten vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:02

Hmm ok. Ja ik krijg de plaat mee.die moet nog gekocht worden.
Zij zelf hebben de bodem destijds zelf vervangen.
Weet alleen niet of ik de weg met dat ding over kan.van daar naar stal.
Weet niet of die verzekerd is of dergelijke.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:16

ook iemand ervaring met een stalen plaat (al dan niet gegalvaniseerd) als bodemplaat? hier dan een rubberen gietvloer overheen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:36

Ik heb mijn trailervloer laten verlangen bij Geka paardentrailer in Nijkerk, ten opzichte van andere offertes was deze het goedkoopst en als enige duidelijk over de werkwijze. En net als Wurmpie heb ik een leentrailer meegekregen.

Ik heb overigens niet gekozen voor een rubberen mat in plaats van een gietvloer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:50

Merry98 schreef:

Als de trailer gewoon nog rijdt (en alleen een rotte vloer heeft maar je er verder wel veilig mee kunt rijden) is hij WA verzekerd achter de trekauto. Mits de chauffeur een geldig rijbewijs heeft en de auto verzekerd is maar dat lijkt me logisch :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:03

Murosch schreef:
ook iemand ervaring met een stalen plaat (al dan niet gegalvaniseerd) als bodemplaat? hier dan een rubberen gietvloer overheen.

Past er daarna geen paard meer in; gebrek aan laadvermogen...........

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:49

cissy schreef:
Merry98 schreef:

Als de trailer gewoon nog rijdt (en alleen een rotte vloer heeft maar je er verder wel veilig mee kunt rijden) is hij WA verzekerd achter de trekauto. Mits de chauffeur een geldig rijbewijs heeft en de auto verzekerd is maar dat lijkt me logisch :)

Ok top.
Ja ik heb zelf nooit ren eigen trailer gehad dus vandaar :p

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:50

ikke schreef:
Merry98 schreef:
ik ben even aan t meelezen..
Ik kan een trailer krijgen. bodem word betaald. Die moet vervangen worden.
Voor de rest is de trailer prima in orde.
Maar wil eigelijk de kosten weten als je een trailerbodem laat vernieuwen.
T is een 2 paards er zit een houten bodem in.
Ik krijg dus letterlijk een nieuwe houten plaat als ik de trailer meeneem.

Als je dan die plaat los meekrijgt, prima; dan kun je 'm op maat zagen, gaten boren, 5 lagen hufterproof lak erop en je bent er vanaf voor de komende 10 jaar :j

Waar kan ik die hufterproof lak krijgen??
Krijg hele andere dingen als ik op google zoek :p

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:30

Merry98 schreef:
ikke schreef:

Waar kan ik die hufterproof lak krijgen??
Krijg hele andere dingen als ik op google zoek :p

:D :D
Ik heb indertijd lak van de Beer gebruikt http://www.de-beer.com/nl/ maar elk vergelijkbaar produkt uit de autoschade- of botenindustrie voldoet ook. Je moet er even naar zoeken en houd rekening met prijzen van enkele 10-tallen euro's per liter, maar dan heb je ook spul dat 10 jaar blijft zitten.
Let erop dat je tijdens je schilderwerk zorgvuldig de boel schoonmaakt en schuurt voordat je de volgende laag opbrengt. Je moet je even inspannen voor het beste resultaat.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:55

Ok thanks! De plaat moet nog gehaald worden.baas is nu op vakantie dus kan toch nog niks. Dus kan dat alvast gaan uitpluizen

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:25

sammie18 schreef:
Ik heb mijn trailervloer laten verlangen bij Geka paardentrailer in Nijkerk, ten opzichte van andere offertes was deze het goedkoopst en als enige duidelijk over de werkwijze. En net als Wurmpie heb ik een leentrailer meegekregen.

Ik heb overigens niet gekozen voor een rubberen mat in plaats van een gietvloer.

Volgens zijn zijn wij ook heel duidelijk over onze werkwijze en zijn we zeker niet duur :=
Het gebeurt bij ons ook veel dat mensen alleen de bodemplaat komen halen, we geven ze dan een 06 nr mee dat als ze aan het klussen slaan en ze het dan even niet meer weten ze in ieder geval direct advies kunnen vragen, zodat het ook goed gebeurt , het is zo jammer als mensen gaan vernieuwen en uit onkunde het nog niet goed doen, en daardoor eigenlijk over een aantal maanden of jaren op hetzelfde punt staan :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:02

Hoeveel uur ben je ongeveer kwijt aan het vervangen van en 1,5 paards trailer bodem?

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:14

Lynn_Nikita schreef:
Hoeveel uur ben je ongeveer kwijt aan het vervangen van en 1,5 paards trailer bodem?

Hangt enorm van het merk trailer af ;) wij hebben gewoon een vaste prijs voor alle trailers, de een gaat sneller en de ander ben je meer tijd aan kwijt.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 13:25

mijn trailer is inmiddels de bodem eruit en de nieuwe is al helemaal op maat gezaagd
as zaterdag komt de nieuwe bodem erin

nog even een vraag voor de trailermakers onder ons:

ik heb een sluis paardentrailer uit 1997
nu zit er een zeiltje aan de achterkant met zo'n touwtjes systeem
wil heel graag een automatisch oprolbaar zeiltje maar wat zijn hier de kosten van?

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:42

missanous schreef:
mijn trailer is inmiddels de bodem eruit en de nieuwe is al helemaal op maat gezaagd
as zaterdag komt de nieuwe bodem erin

nog even een vraag voor de trailermakers onder ons:

ik heb een sluis paardentrailer uit 1997
nu zit er een zeiltje aan de achterkant met zo'n touwtjes systeem
wil heel graag een automatisch oprolbaar zeiltje maar wat zijn hier de kosten van?

je bent ongeveer € 100 ervoor kwijt ;)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 14:54

o dat valt wel mee
wil dat wel snel laten doen aangezien het systeem wat ik nu heb echt waardeloos is :+

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:46

missanous schreef:
o dat valt wel mee
wil dat wel snel laten doen aangezien het systeem wat ik nu heb echt waardeloos is :+

Kan ik me iets bij voorstellen, automatisch oprolbaar is een stuk praktischer hé ;)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 15:53

ja echt wel nu elke keer aan het stoeien om het zeiltje open en dicht te krijgen aangezien ik mijn trailer altijd helemaal dicht wil hebben als ik hem niet gebruik

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:02

gap schreef:
sammie18 schreef:

Volgens zijn zijn wij ook heel duidelijk over onze werkwijze en zijn we zeker niet duur :=
Het gebeurt bij ons ook veel dat mensen alleen de bodemplaat komen halen, we geven ze dan een 06 nr mee dat als ze aan het klussen slaan en ze het dan even niet meer weten ze in ieder geval direct advies kunnen vragen, zodat het ook goed gebeurt , het is zo jammer als mensen gaan vernieuwen en uit onkunde het nog niet goed doen, en daardoor eigenlijk over een aantal maanden of jaren op hetzelfde punt staan :o

Volgens mij heb ik jou ook niet om een offerte gevraagd, maar ten opzichte van de andere offertes was Geka het duidelijkst over de werkwijze en prijs vriendelijkst. En in het door mij gestarte topic over het vervangen van de trailervloer met zadelkamer heb ik ook niet het idee gekregen dat je veel informatie wilde delen over keuzen qua vloer en over het daadwerkelijk vernieuwen van de vloer. Maar dat terzijde, ik ben immers inmiddels al voorzien van een nieuwe bodem en ben zeer tevreden over de keuze waar ik het heb laten doen.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:03

Citaat:
Volgens mij heb ik jou ook niet om een offerte gevraagd, maar ten opzichte van de andere offertes was Geka het duidelijkst over de werkwijze en prijs vriendelijkst. En in het door mij gestarte topic over het vervangen van de trailervloer met zadelkamer heb ik ook niet het idee gekregen dat je veel informatie wilde delen over keuzen qua vloer en over het daadwerkelijk vernieuwen van de vloer. Maar dat terzijde, ik ben immers inmiddels al voorzien van een nieuwe bodem en ben zeer tevreden over de keuze waar ik het heb laten doen.

En dat is het allerbelangrijkste hoor ;)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:38

In plaatst van een nieuw topic te openen probeer ik het eerst hier.
Wij gaan onze trailer verkopen (Atec Technoline), alles helemaal opgeknapt behalve de bodem, deze heeft achter wat zachte plekken en moet dus vervangen worden. Nu lijkt het mij slimmer om wat van de prijs af te halen ipv zelf fixen, maar wij willen de nieuwe eigenaren wel advies kunnen geven waar ze een nieuwe bodem kunnen laten zetten (wanneer ze dit niet zelf doen)
Dus graag tips (mag ook per PB) voor nieuwe bodem (voorkeur hout denk ik), in omgeving van Gelderland.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:51

Ik zou eerder bodem vervangen en dan verkopen, verkoopt stuk sneller

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:15

klopt dat is zeker waar, maar de trailer begint een beetje in de weg te staan. Daarnaast is er dit weekend een groot concours bij ons op stal dus daardoor zullen veel mensen de trailer te koop zien staan.