Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En ze ging boos mijn cap pakken

Roosch schreef:Oja, nog zo'n reden..
"Het is een braaf paard, die ken ik zooooo goed."
Totdat ie een keer over z'n eigen voeten struikelt, toch een keer schrikt, of dood neerzakt omdat ie een hartaanval krijgt en jij eronder belandt. Er kan áltijd wat gebeuren.
Totdat ie een keer over z'n eigen voeten struikelt, toch een keer schrikt, of dood neerzakt omdat ie een hartaanval krijgt en jij eronder belandt. Er kan áltijd wat gebeuren.
Edit: Als ik een dochter van 15 had die zonder cap opstapte dan kwam ze er wat mij betreft gewoon niet meer op.
Citaat:Mijn mening verschilt dus wel erg over het dragen van een cap. Het is onverantwoordelijk, maar wel eigen risico. Ik weet zeker dat de meeste mensen die zonder cap rijden weten wat ze doen en welk risico het met zich meebrengt. Zoniet, ja eigen fout dan.
Edit: Als ik een dochter van 15 had die zonder cap opstapte dan kwam ze er wat mij betreft gewoon niet meer op.
Brainless schreef:Snadrem schreef:Nee: een goed passende cap belemmert niemand. Iedereen die hier zegt last te hebben van hoofdpijn etc., draagt geen goed passende cap.
Het belemmert wel, vooral in het (kunnen) wegrollen.
Een koprol maken met cap is moeilijker dan zonder.
Brainless schreef:Snadrem schreef:Nee: een goed passende cap belemmert niemand. Iedereen die hier zegt last te hebben van hoofdpijn etc., draagt geen goed passende cap.
Ceriadwen schreef:Sorrie, maar de thee zit op mijn beeldscherm nou.
Dit antwoord in combinatie met je nickname is gewoon onvoorstelbaar grappig.
KailyxMur schreef:Roosch schreef:Oja, nog zo'n reden..
Ik zeg er ook duidelijk bij dat ik ondanks alles alert blijf en weet wat het risico is. Ik ben laatst met dar paard ook onderuit gegaan na een sprong, omdat ze te snel doorliep. Ik had m'n cap niet op, maar als ik val, is het eerste wat ik doe mijn hoofd beschermen.
Ik weet wat de risico's zijn. Ondanks dat ik m'n paarden ken, weet ik dat ze er altijd van door kunnen schieten, kunnen vallen of wat dan ook.
Mijn moeder wil ook dat ik mijn cap opdoe, maar die is er bijna nooit bij. Ik zeg tegen haar precies hetzelfde, het is mijn eigen risico en ik weet wat ik doe. Als ik val, dan voel ik het vanzelf :3
Ceriadwen schreef:Brainless schreef:
Sorrie, maar de thee zit op mijn beeldscherm nou.
Dit antwoord in combinatie met je nickname is gewoon onvoorstelbaar grappig.
Tigra_ schreef:Citaat:Mijn mening verschilt dus wel erg over het dragen van een cap. Het is onverantwoordelijk, maar wel eigen risico. Ik weet zeker dat de meeste mensen die zonder cap rijden weten wat ze doen en welk risico het met zich meebrengt. Zoniet, ja eigen fout dan.
Het is uiteraard eigen risico. Maar ik denk zelf juist dat mensen zonder cap niet beseffen welke risico's ze nemen. Ze denken daar volgens mij te weinig over na. Het kan iedereen gebeuren en ik denk dat mensen dat niet willen zien/horen.
Maar ze moeten het zelf weten. En het is natuurlijk hun eigen fout maar als het daar ligt te kijken dan ben je wel te laat. En hopelijk loopt het dan wel goed met je af en houd je geen ernstig letsel over aan je hersenen.
lisannevosje schreef:hahahaha jupp! wou ook al een opmerking maken dat je dan geen cap nodig zou hebben, wat absoluut niet beledigend bedoeld is!!
KailyxMur schreef:Kijk, in dat opzicht kijk ik naar mezelf. Ik rijd zonder cap de laatste tijd. Behalve als ik naar buiten ga en het m'n paard is ontzettend druk. Maar dat gebeurt zelden. Ik weet zelf wat de risico's zijn. Ik weet dat ik zo'n smakker kan maken dat ik in t ziekenhuis beland, of in t ergste geval het niet meer na kan vertellen. Maar toch, ik weet het niet waarom ik mijn cap niet meer opdoe terwijl ik de risico's ken. Gewoon stom van mezelf zeg ik altijd. Maar m'n cap opzetten, ja dat doe ik ook nog niet.