Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 09:59

Vanmiddag een proefritje! Denk dat ik die Volvo toch maar laat staan dan. Hij is een stuk duurder en doet niet met gemak het werk waar ik hem voor zou aanschaffen, dat maakt hem een stuk minder interessant.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 18:46

Ok... de Jeep is het niet geworden.... Hij had vrij veel schade, kras hier, lak weg daar, overal wel wat. Alle velgen geoxideerd. Het is nu een X5 geworden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:39

Lottie84 schreef:
Dit is ook geen nieuw model Nies. Maar we gaan het beleven.
Ayasha, mijn ader heeft daar vooral research naar gedaan, hij is een echte automan. Het had voornamelijk betrekking op de Kyron en de Rexton.

Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen van de Kyron....mag ook per pb.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:40

Heel veel plezier met de X5.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 16:04

Ssanyong niet geprobeerd. Ik heb de Jeep Cherokee proef gereden, maar dat werd m niet. Reed overigens prima, ook het grindpad met kuilen nam hij goed. Hij had echter aardig wat beschadigingen rondom en ik vond hem toch wat klein. Op de terugweg kwamen we langs een garage met BMW en daar hebben we onze nieuwe aanwinst direct aan de haak geslagen!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 16:05

Dankjewel Martine!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 16:06

Bij de garage waar de Jeep stond, stond overigens ook een Rexton. Nou, die zag er écht uitgewoond uit! Zelfs de koplampen watten helemaal mat geworden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:36

TS, proficiat met je nieuwe auto.

Toch blijf ik me afvragen wat de bemerkingen van je pa mbt de Ssangyong Kyron zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:49

Lottie84 schreef:
Ok... de Jeep is het niet geworden.... Hij had vrij veel schade, kras hier, lak weg daar, overal wel wat. Alle velgen geoxideerd. Het is nu een X5 geworden.

Oh en die X5 is geen zuipschuit??

Wat een gezeik in de details. Grote 4x4 zijn zuipschuiten en reparaties kosten knaken, het maakt geen ruk uit welke versie je neemt.

Het enige punt is als je het onderhoud verwaarloosd, krijg je dat via enorme kosten later keihard terug. Aan de gebruiker om daar mee om te gaan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:09

Dat zal ik eens navragen maar hij is ook wel een beetje bevooroordeeld denk ik. Hij heeft zelf al jaren bmw's. Qua maandelijks e kosten heb ik autotrack als richtlijn aangehouden, die hebben bij vrijwel ieder model een schatting staan.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:11

Toyota Land Cruiser, de perfecte auto niet kapot te krijgen!
Ik weet niet of dit binnen het budget valt.

Afbeelding

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:18

Ja super mooi die Land Cruisers! Maar doordat ze zo fijn zijn staan ze veelal met 3 ton en meer te koop..

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:21

Ja dat klopt inderdaad.. Die wij hebben heeft inmiddels ook 3 ton gelopen (nieuw gekocht) maar loopt nog steeds perfect!! Ik ben er van overtuigd dat hij nog makkelijk het dubbele haalt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 18:13

Ja kijk! Perfect!!! Helaas is nieuw kopen voor ons nu nog geen optie, misschien over een tijdje weer. Dan wil ik hem zeker proberen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:58

Lottie84 schreef:
Dat zal ik eens navragen maar hij is ook wel een beetje bevooroordeeld denk ik. Hij heeft zelf al jaren bmw's. Qua maandelijks e kosten heb ik autotrack als richtlijn aangehouden, die hebben bij vrijwel ieder model een schatting staan.

Vraag me vooral af op welke jaren hij zich baseerd. De SSang Yongs van nu zijn niet meer te vergelijken met de ssang yongs van een paar jaar geleden. Geheel nieuwe firma en geldschieter, andere motoren, ander chasis...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:49

Ayasha schreef:
Lottie84 schreef:

Vraag me vooral af op welke jaren hij zich baseerd. De SSang Yongs van nu zijn niet meer te vergelijken met de ssang yongs van een paar jaar geleden. Geheel nieuwe firma en geldschieter, andere motoren, ander chasis...

Vanaf welk bouwjaar praat je dan? Ik heb sinds kort een Kyron van juni 2006, dus ben wel benieuwd naar de kritiekpunten.
Je ziet hier trouwens maar weinig tot geen Kyrons rijden, is me opgevallen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:00

Lottie84 schreef:

Ik heb ook een X5, 11 jaar oud.
Ben er ontzettend gelukkig mee. Je merkt amper wat van je trailer (heb dan ook nog eens een hele zware ifor) en op de snelweg met 80 km/h gebruikt hij met trailer evenveel als zonder trailer bij 120.
In de bebouwde kom en bergen is het echter wel een enorme zuiper :+

Ik doe er ook veel lange afstand mee en kom er nooit moe uit en je kan mega veel zooi erin kwijt (10 zadels gaat prima).

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 21:34

De X5 is overigens inderdaad zuiniger in gebruik dan de Jeep :)

Sizzle, mijn ouders hebben ook 2x een x5 gehad, zijn er zeer over te spreken. Toen het nieuwe model kwam zijn ze naar de x3 gegaan, want de nieuwe was ze echt veel te ruim. Nu hadden ze interesse in de i3, maar die kan maar 150 km rijden en ze rijden iedere week van regio Rotterdam heen en weer naar Zuid-Limburg dus dat is erg onhandig.

Ze zullen waarschijnlijk ook voor een oudere X5 gaan, je weet wat je eraan hebt. Ze zitten heerlijk en rijden super.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:39

wel, omdat hij mooi en chique is
niet, omdat hij giga verbruikt

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:41

hoe oud en wat voor type was de jeep waar je in proefgereden hebt ? gezien de schade..gebruikt voor offroad wellicht ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:44

Het enige waar ik wel simpel van wordt met de X5 zijn de oordelende mensen.
Er wordt toch wel erg vaak op een jaloerse manier neerbuigend gedaan en dat vind ik echt irritant omdat ik mijn hele leven nog nooit zomaar geld over de balk heb gesmeten en deze auto ook echt bewust voor zijn doel gekocht heb. Dat hij er nieuwer uitziet dan hij is kan ik immers ook niets aan doen.
Opmerkingen als 'het gaat zeker wel goed met de zwitserse bankrekening' doen me dan echt wat.
Maar ja, liever jaloerse kennisen dan pijn in mijn rug na 700km :+

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 21:47

Ja waarschijnlijk gebruikt waar hij voor bedoeld is. Het was een Jeep Cherokee 2.8 CRD Aut. Limited Edition AIR uit 2004, dan kun je natuurlijk geen nieuwe auto meer verwachten, maar het was bij mij een samenloop van kleine puntjes bij elkaar opgeteld. Ik vond het ook opvallend dat de remweg een stuk langer was dan ik gewend ben. Het kan zijn door het eigen gewicht, maar met de x5 bijvoorbeeld heb ik dat helemaal niet.

Het voelde gewoon niet goed en dan is het hoe dan ook teveel geld. Hoewel ik de Jeep echt een ontzettend gave auto vind om te zien, ik was ook erg verbaasd dat ik hem in real life minder leuk vond, maar gevoel is soms niet te verklaren.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 21:48

Sizzle schreef:
Het enige waar ik wel simpel van wordt met de X5 zijn de oordelende mensen.
Er wordt toch wel erg vaak op een jaloerse manier neerbuigend gedaan en dat vind ik echt irritant omdat ik mijn hele leven nog nooit zomaar geld over de balk heb gesmeten en deze auto ook echt bewust voor zijn doel gekocht heb. Dat hij er nieuwer uitziet dan hij is kan ik immers ook niets aan doen.
Opmerkingen als 'het gaat zeker wel goed met de zwitserse bankrekening' doen me dan echt wat.
Maar ja, liever jaloerse kennisen dan pijn in mijn rug na 700km :+

;)

Hij komt inderdaad een stuk duurder over dan dat hij is, dat is denk ik nog een stuk het imago.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:05

Dat met die lange remweg had ik ook met proefrijden in een van de mercedes series (ben even vergeten welke). Ik moest daar verrekte veel kracht zetten voor een noodstop.
Leek me doodeng. De X5 rijdt daarentegen alsof het een kleine auto is en is toch zwaar.
In de bergen doet hij het ook heel lekker, alleen heb je dan wel hoge onderhoudskosten aangezien de remmen van zo'n zware auto minder lang mee gaan met veel afdalen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 22:13

Ja ik vond die lange remweg ook geen fijn idee. :n En dan met 2 kleine ukjes op de achterbank. .