laatste val

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:38

Eh , dat was zo lang geleden dat ik dat niet eens meer weet :')

Equita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:00

Paardje steigerde en ik viel op m'n kont

KimL86

Re: laatste val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:06

Als ik het me goed herinner was dat een jaar of 7 geleden.
Maar eigenlijk kan ik het geen vallen noemen. Het was meer eraf glijden.
Ik had zonder zadel gereden en ik reed de bak uit. Dan staan er aan 2 kanten stallen en daar was iemand aan het werk. Zowel Ginger als ik waren er van overtuigd dat zei rechts bezig was. Ze was dus links bezig en we schrokken allebei en toen gleed ik er af.

Vorig jaar was ik met een jong paard aan het buitenrijden en die vond iets eng op de grond en sprong met 4 benen de lucht in. Toen hing ik er wel helemaal naast, maar op de ene of andere manier ben ik er terug op gekomen dus dat was een bijna val. En paard was zo braaf om met het terug klimmen wel braaf te blijven staan.

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:13

Mijn laatste val was een paar maanden geleden.

Ik wilde mn paard op de volte aan laten galopperen, maar hij struikelde en viel op zijn knieen en ik lag er naast. haha.. ging zo snel.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:32

Dit was mijn laatste val (steigerde 3x, waarvan de laatste gigantisch hoog. Beugelriemen vielen er daarna af, op zijn achterbenen.. Wat een flink bok veroorzaakte en ik letterlijk gelanceerd werd), fijn was anders :') :

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:40

Cardy schreef:
Dit was mijn laatste val (steigerde 3x, waarvan de laatste gigantisch hoog. Beugelriemen vielen er daarna af, op zijn achterbenen.. Wat een flink bok veroorzaakte en ik letterlijk gelanceerd werd), fijn was anders :') :

[ Video ]

jammer dat je val niet te zien is }:)

mijn laatste val was... toen ik op zun kont zat ging hij lopen en gleed ik eraf, hij zette maar een paar pasjes naar voren maar ik gleed er via de zijkant vanaf haha

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:22

Mijn laatste val: ik wilde op pony gaan zitten, zonder zadel/hoofdstel. Ik krukje erbij, paard ging heel braaf ernaast staan zodat ik op kon stappen. Ik kon er alleen niet goed opkomen en gleed zo weer naar beneden :') Ik lag languit op de grond. Wat voelde ik mij stom.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:27

billy3105 schreef:
Cardy schreef:

[ Video ]

jammer dat je val niet te zien is }:)

mijn laatste val was... toen ik op zun kont zat ging hij lopen en gleed ik eraf, hij zette maar een paar pasjes naar voren maar ik gleed er via de zijkant vanaf haha

Dat was ook het eerste wat ik zei tegen mijn zusje (die filmde) nadat ik weer een beetje bij positieven was :') .

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:52

De laatste keer dat ik viel is al weer 2 jaar geleden. Het kwam doordat mijn paard schrok van een ander paard die een tik kreeg van het stroomdraad kreeg.
Vanuit stap nam ze toen zo'n enorme galopsprong dat ze zelfs met haar achterhoef een stuk huid van de achterkant haar voorbeen af had getrapt. En toen lag ik er dus naast, mijn reactievermogen was net iets te traag om te blijven zitten. Gelukkig alleen wat spierpijn.
Ik voelde mezelf echt in slowmotion vallen.

Vivkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:06

Laatste val was begin juli, met uitrit. Instructeur zette mij extra met nog een andere meid achterop om daar de beginnende volwassenen in de gaten te houden. Op 'n bepaald pad waar we wel eens galopperen struikelt paardlief, valt op zijn rechterzij en 'k knikker er van af. Het enige wat ik wist is dat ik opeens in een rolstoel zat in het ziekenhuis :)
Gezicht als een oorlogsslachtoffer en 't geheugen van een demente oudere.
Paardlief kwam de dag erna me wel een dikke knuffel brengen <3

x_simonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:12

laatste keer dat ik gevallen ben was een paar maanden geleden.
2x in de zelfde week.

de 1e keer sprong in een inuitje en het paard waar ik op sprong wou de 2e hindernis nemen komt omhoog en toen kwam er iemand achter de hindernis langs. hij draaide zich dus maar snel om. Door dat ik al mee ging met de sprong vloog ik rechtdoor.... :+

2e keer die week wou ik op stappen op mijn eigen paard. ik zat net toen meneer ging rennen en rondjes ging spinnen. even geprobeerd te blijven zitten uiteindelijk mezelf er aflaten glijden omdat de bakrand wel erg dicht bij kwam. Later bleek dat m'n paard een blessure in zijn nek had en dat rijden pijn deed.

Laj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:45

mijn laatste val was 2 jaar geleden toen ik voor de tweede keer met mijn paard reed.
mijn vorige paarden waren ong. 1.61,mijn huidige is 1.71,en ik moest toch wel wennen
aan haar reuze passen.
op een winderige dag rijd ik in de bak langs de droogmolen met handdoeken die plots
onze kant op wapperden toen wij eraan kwamen,mevrouw maakte een reuze sprong
rechtsomkeert en ik ging rechtdoor.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:51

xTitanic schreef:
Ik heb nog een vrij recente!
Ik was een week met paardlief bij een vriendin in nederland op vakantie. Gingen we voor de tweede keer op buitenrit. Het laatste lange paadje besloten we galop te doen omdat het zo goed ging. Dus we zaten in galop en een beetje verder stak er iets in het gras uit (een metalen buis/ding) ik dacht oké, mijn paard heeft het in de gaten, teugels wat korter nemen niets aan de hand hij heeft t gezien. Maar vlak voor dat ding maakt mijn paard van die halve noodstoppen en keert zich dan supersnel om en daar lig je dan in het gras/aarde :')

hahahaha dat was zo grappig he _O- _O-

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:37

Vorig jaar in december of januari.. Paard was nog niet zo heel lang in gereden maar die dag was er een hele erge sneeuwstorm, en ze was al heel druk aan het doen, wat ze normaal echt niet doet dus kwam puur door het weer. Had haar op de volte gezet en toen was en bok, bok, bok, bok en ging ze ervan door, en toen lag ik er af ..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:06

Mijn laatste val is inmiddels ook al weer 3,5 jaar geleden. Ik gaf toen les aan een meisje met een heel braaf paard, en ze had gevraagd of ik een keer wilde voorrijden. Zat er pas op, lang teugeltje.. Hij schoot uit de startblokken, gaf 3 hoge bokken en daar ging ik..

Vlak voor deze zomer is m'n paard ook een keer gaan rollen met mij erop, dus dat telt eigenlijk ook als semi-val :P

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:23

Mijn laatst 'val' was eigenlijk lomp van mezelf en niet echt een val. Wilde op een pony kruipen zonder zadel en de aanloop was een beetje te hevig -> resultaat: ik lag over de pony :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:24

Hier heb je mijn laatste val! :+

actie bij 0:30 seconden

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:45

@Ilse_123 wauw dat ging plotseling! Goed dat je meteen weer bent opgestapt :)

Mijn laatste val was vorig jaar juli. Ik was met Luna aan het springen, maar ze kwam niet uit voor de hindernis en sprong en waarschijnlijk dwars doorheen. (ik kan het me niet herinneren, maar toen ik opzij keek lag luna nog op de grond en de hindernis was kapot) ik lag 4 meter van mijn paard vandaan en ben op mijn schouder geland. Nu een jaar later heb ik nog regelmatig last van mn schouder helaas. Ben na de val ook niet opgestapt omdat luna ook was gevallen. Ik ben af en toe nog steeds bang met springen, maar het gaat weer de goede kant op :j

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:20

bij een oefenspringwedstrijdje vorig jaar, hij weigerde en ging opzij en
ik werd meegesleurd en ook nog de hindernis omgegooid.. oeps ;$

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:23

Ik was alleen in het bos, we gingen in galop en ineens kwam er een rotbok, kop omlaag, omdraaien en wegrennen, dus tijdens dat wegrennen ben ik récht naast haar hoeven gevallen (haar hoef stond tegen m'n arm aan) en nog een galloperend been tegen mijn hoofd aan gehad := daarna was ik flink duizelig en had nogal veel koppijn, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik er niks aan over gehouden :D en die dag was ik al een keer eraf gevallen en toen op m'n voeten geland, was zo'n zelfde actie :+

Tcapillatura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:24

Haha, mijn laatste val was op een B-pony (denkik).
Dreamer, ze was heel ondeugend met springen en ging veel te sloom op de hindernis af.
Ik aansporen enzo maar niets hielp, dus nouja eenmaal voor de hindernis..

STOP!

en ik lag achter de hindernis op de grond...

Maar de aller aller laatste keer, (ook in die les) was veeeel falender...

Ik bleef haken bij het afstijgen en toen viel ik ook op de grond... LACHENN!

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:56

Volgens mij was mijn laatste 'val' toen ik een buiten rit ging maken. Ik had paardlief niet goed aan gesingeld.
Voordat ik het in de gaten had stond ik ernaast :') Oeps...... :\

De laatste keer dat ik echt gevallen ben kan ik me niet meer goed herinneren. Ik heb al zoo vaak zand gehapt!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:57

Die kan ik me niet herinneren, die is volgens mij ondertussen 3 jaar geleden, toen ik in galop een berg op croste en toen met paard en al om kieperde. :')

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:59

Paar maanden geleden

Kimenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:10

Mijn laatste val is alweer een hele tijd geleden op een manege paard. Wilde opstappen...maar de beugelriem ophanging van het zadel brak af, dus had ineens niks meer onder mijn voet :D Ja en daar lag ik niet bepaald elegant onder het paard ipv erop...hahahaha