Ik betaal €15,- voor een half uur. Ik ben zeer tevreden over mijn instructrice. Het is wel echt haar werk, dus in vergelijking met wat voor bedragen ik hier voorbij zie komen is zij erg goedkoop.
IK krijg les voor 20 euro per uur (noord brabant), als we met zen tweeën rijden betalen we per persoon 10 euro. Dit van een gediplomeerd persoon. Wel doet ze het als bijbaan, omdat ze het leuk vindt.
Ik betaal 50 euro voor een uur, en daarvoor krijg ik les in dressuur, western, grondwerk, of hulp bij buitenrijden of bij een paard inrijden, of wat ik maar verzin. (en dat is handig, aangezien ik 3 paarden heb die allemaal in een andere discipline lopen) En ook nog eens hulp waar ik echt wat aan heb, en waarbij ik bij elke les flinke vooruitgang boek. Ik weet dat het goedkoper kan, maar ik leer hier zo, zo, zooo veel van, dat het me de prijs meer dan waard is. Ik heb echt les waar ik veel aan heb, en waar ik dingen leer die andere instructrices me niet hebben geleerd of me mee hebben kunnen helpen.
Ik ben er ook wel achter gekomen dat veel goedkopere lesgevers toch niet zoveel kennis hebben dat ze wat lastiger problemen op kunnen lossen. En laat mijn paarden nou net wat lastiger problemen hebben..
Anoniem
Geplaatst: 08-08-13 13:29
10 euro voor een half uur op een pensionstal waar je alles zelf doet. (Voeren, uitmesten, binnen en buiten zetten).
Iselda
Geplaatst: 08-08-13 13:33
Ik betaal 25 euro voor 3 kwartier privéles, en dan nog 2 euro per keer reiskosten (dus in totaal 27). Ik vind dat goed betaalbaar en krijg er heel wat voor terug. Ze helpt me aan alle kanten, moet heel vaak meerennen door de bak en kan haar altijd even smsen o.i.d. als ik nog vragen heb, heel tevreden met haar!
Niks . En dan heb ik zo lang les als nodig is. En dat is natuurlijk wel een uitzonderingspositie denk ik zo.
Hier in de buurt fluctueren de prijzen trouwens wel heel erg, de één is een hobby-ruiter (zeer succesvol, meerdere paarden naar het Z en hoger) en hij vraagt 35 euro voor een uur. De andere is een professionele ruiter uit Duitsland met een enorme staat van dienst en hij vraagt 35 per half uur. Maar je hebt ze ook die voor een 10'je een uurtje les komen geven, maar dat zijn vaak mensen zonder opleiding of relevante resultaten in de sport.
Ik betaal €45 per uur en heb les van een meester. Geeft internationaal trainig aan combinaties. Is een meester in problemen oplossen, van paarden en ruiters die het vertrouwen verloren hebben, tot en met inrijden van achteroverklappers en schriktrainingen.
joxbling
Geplaatst: 08-08-13 20:22
35 euro voor 3 kwartier privéles maar dit is inclusief de reiskosten (van 10 euro)
LicentioFide
Geplaatst: 08-08-13 20:23
5 euro per uur, komt op locatie, en is goed met diploma enzo ook.
ik betaal 10 euro voor een half uur van een gediplomeerd instructeur, tevens vriendin. Maar ook 45 voor een uur van een zeer goede instructeur uit de noordelijke contreien die eens per 2 weken onder andere naar het zuiden afreist om iedereen van welk niveau dan ook, naar een hoger niveau te tillen. Ik vermoed dat dit dezelfde "meester" is als hierboven beschreven