Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
orion456 schreef:dit zijn handige reacties waar ik wat mee kan!! Bedankt.
Wij organiseren in de zomer onze wedstrijden bij Gert van den Hoorn (Kootwijk) en dat terrein is zo ingedeeld op onze wedstrijden dat je kunt losrijden op een gedraineerde goede zandbodem, maar de proeven zijn op (heel vlak, kort en nooit modderig, dat wel) gras. Ook voor springen.
Wij vragen aan inschrijfgeld 10,- per proef, dus als ik dat hier lees, valt dat ook nog mee en zijn we niet de duurste. We doen aan prijzengeld, geen gebruiksvoorwerpen. We hebben goede parkeergelegenheid en erg mooi terrein.
Wij kregen als vereniging in onze kring, laatst een mail van de kring met de vraag of we allemaal 1 lijn wilden gaan trekken in het maken van startlijsten. Specifieker werd er gevraagd om geen rekening meer te houden met voorkeuren in starttijden van deelnemers, als ze die aangeven. Alleen in hoge uitzondering kon dat gedaan worden, om zo iedereen gelijke kansen te geven en niet dat iedereen altijd als laatste wil starten.....Wij als vereniging willen dit eigenlijk niet gaan doen, omdat ik denk dat we dan nog minder inschrijvingen krijgen. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee als mensen voorkeuren aangeven en ik vind dat een beetje service leveren naar de deelnemers toe.
Tijden zijn veranderd en zoals ik hier ook lees, de prijzen zijn omhoog gegaan, iedereen is drukker met werk, kinderen en willen ook nog graag af en toe wedstrijden rijden. Dat moet dan vaak allemaal in 1 weekend of 1 dag, dus dan hebben mensen voorkeuren voor starttijden.
Zouden jullie daar problemen mee hebben als je geen voorkeuren meer mag aangeven op een wedstrijd bij inschrijving??
superwoman schreef:Relaxed schreef:Dat is idd een keuze, of veel wedstrijden met minder deelnemers of minder wedstrijden met (waarschijnlijk?) vollere ringen.. Het is gewoon nooit goed, iedereen piept over lege ringen, maar men wil wel veel keuze in wedstrijden. Die keuze in wedstrijden wordt idd vanzelf minder als er steeds maar weinig deelname is.
Ik klaag niet over lege ringen.... De goeie locaties zitten vol. Ik denk juist dat je op deze manier er voor zorgt dat er meer wordt gekeken naar wat de ruiters willen. Daarbij is het handig als de verenigingen onderling in de omgevening betere afspraken maken wanneer ze een (grote) wedstrijd willen organiseren.
Urielle schreef:Is dat niet overal zo dan? Ik heb alleen op de kampioenschappen en bij 1 concours met finaledag een prijsuitreiking te paard gehad, ik zou echt niet weten waar ze dat nu tegenwoordig verder nog doen?
Daar zou ik een wedstrijd niet op laten schieten, het boeit me weinig of de rest van de kantine weet of ik prijs heb ja of nee. FairLady_ schreef:ik start regelmatig ( of mijn vriend, zijn werk sponsort jullie tegenwoordig of het terrein ook) bij jullie, gisteren ook nog.
wij lopen altijd tegen een aantal dingen aan. maar omdat de gras bodems van goede kwaliteit zijn komen we altijd wel weer terug.
- er kan altijd op het laatste moment weinig gewijzigd worden met de springpaarden, het altijd moeilijk als we toch nog andere paarden mee hebben als opgegeven, of toch nog andere klasses willen rijden.
- bij de ringmeester ( springen) kan nooit tussendoor wat gewijzigd worden
- het losspringen en het losrijden kan soms erg zwaar zijn. de bodem moet dan gewoon natter zijn.
- de springparcoursen zijn soms iets krom gebouwd, de afstanden zijn vooral met jonge paarden die in de opleiding zitten soms nog erg moeilijk, misschien een andere parcoursbouwer nemen of dat in overweging nemen.
misschien een idee.
de Z paarden losrijden op zand en de ringen op zand
losspringen waar eerst het tweede parcours was.
dan kunnen de rest van de dressuurpaarden losrijden bij de ringen.
as wedstrijd zijn we er niet, volgende keer zijn we er denk wel weer bij!
FairLady_ schreef:zo bedoel ik het niet. wij mailen van te voren hoeveel paarden er tussen moeten zitten. als je op de wedstrijddag daaraan kome en ze hebben van alles verschoven en totaal hebben we 8 paarden mee (6 springen en 2 dressuur) kom je aardig in de knop. als je maar 6 combinaties hebt om los te springen met jonge paarden ook hengsten ben je niet blij. dan moet er toch iets gewisseld kunnen worden.
) om op gras te starten. Iedereen zal er vast zijn redenen voor hebben, maar jammer is het wel.Bettine schreef:Orion, ik start altijd graag bij jullie (buiten); super terrein, nette ringen, goed parkeren, goed bereikbaar, altijd ringmeesters, snelle prijsuitreiking, goede catering etc.
Het enige wat me iets tegenhoudt: jullie hebben best een aantal wedstrijden, maar ze volgen elkaar heel snel op, de laatste paar wedstrijden zat geloof ik maar +-3 weken tussen? En ze zijn allemaal relatief vroeg in het outdoorseizoen. Iets meer spreiding zou fijn zijn.
Daarnaast valt het me op dat jullie bij de (Z) dressuur ieder jaar weer dezelfde juryleden hebben zitten, wat meer variatie vind ik prettiger.
Daarnaast; ik merk zeker dat het aantal starts terug loopt.
Op verschillende locaties in de omgeving waar ik start (GLD/UTR) moest je vroeger altijd al máánden van tevoren inschrijven. Of zelfs aan het begin van het jaar, zodra de kalender bekend was, alle wedstrijden in gaan schrijven voor bepaalde locaties, anders had je gewoon pech. Nu kan ik overal op het laatste moment nog bij.
Wel vind ik het erg jammer dat veel mensen zo mieperig worden (no offence) om op gras te starten. Iedereen zal er vast zijn redenen voor hebben, maar jammer is het wel.
De meeste paarden krijgen daar echt niks van, en veel mooie grote outdoorconcoursen gaan zo om zeep.
Nou heb ik thuis niet meer dan een zware (te natte/te droge/'s winters bevroren) bak of ons weiland (waar ik dus ook altijd rijd), en ook met mijn Z beesten is dat echt geen enkel probleem.
Wat wedstrijden betreft:
Ik vind het altijd leuk, vooral op grotere concoursen, wanneer er prijzengeld (of op zijn minst een gebruiksartikel) wordt gegeven. Op kleine wedstrijdjes verwacht ik dat niet, dat is niet op te brengen.
Fijn terrein vind ik ook wel belangrijk, maar gewoon een normaal grasveld voldoet ook prima als het verder een leuke wedstrijd is.
Snel secretariaat is wel erg prettig. 1 bepaald concours ga ik om die reden ook niet meer heen, daar zat je úren te wachten en mocht je niet eens even je protocol inzien oid.
Wat betreft de 'verzoeken' van ruiters; ook daar zullen de meeste mensen hun redenen voor hebben, ik ga er van uit dat ruiters zo eerlijk zijn om een echte reden op te geven, en niet alleen omdat ze niet als 1e willen starten. Die pech hem je nu eenmaal wel eens. Ikzelf woon bijvoorbeeld vér van mijn paard vandaan (100km), als ik 's ochtends al om 09.00 uur moet starten dan moet ik hier op z'n laatst om 03.00 uur mijn nest uit. Dat gaat me wel wat ver, daarom vraag ik vaak of ik, wanneer ik in de ochtend moet, niet te vroeg hoef te starten (of wanneer het is in de avond niet te laat). Dat soort dingen lijken me gewoon wel zo redelijk naar je ruiters toe om dat gewoon te organiseren, zo ver mogelijk.
. Ik kan me ook mateloos irriteren wanneer de prijsuitreiking lang op zich laat wachten. Ik weet uit ervaring dat dit helemaal niet zo lang hoeft te duren. Bettine schreef:Wel vind ik het erg jammer dat veel mensen zo mieperig worden (no offence) om op gras te starten. Iedereen zal er vast zijn redenen voor hebben, maar jammer is het wel.
De meeste paarden krijgen daar echt niks van, en veel mooie grote outdoorconcoursen gaan zo om zeep.
Nou heb ik thuis niet meer dan een zware (te natte/te droge/'s winters bevroren) bak of ons weiland (waar ik dus ook altijd rijd), en ook met mijn Z beesten is dat echt geen enkel probleem.
) en bijna elke pensionstal heeft AWT, Agterberg of eb-en-vloed oid.
)