Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:13

Ja, ik ook, maar ben in het afgelopen jaar ook nog niet gespiest. Daarbij zijn de gaatjes zo klein naar mijn mening, dat als daar een takje in steekt als je gewoon aan het rijden bent, dat het takje zo dun is dat het wel afbreekt.
Is natuurlijk iets ander als je ervan af valt. Dan komt er heel wat meer kracht bij kijken. Maar ik acht de kans dat ik dood ga in een autoongeluk dan groter, dan dat ik met mijn hoofd met het luchtgat precies op een ijzere pin val.
Wil niet zeggen dat ik het niet goed goed vind van Uvex dat ze hier serieus iets aan doen.

Morris

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:15

Ik vind die Perfexxion en Suxxeed wel erg aan de prijs, ook met 20% korting.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:42

Je hoeft er ook geen andere cap voor te nemen. Ze zijn nu alleen nog bezig met het herstellen van de Exxential, dus helaas heb je niet per direct je Exxential terug. Ze bieden je gewoon een nieuwe aan, ook al is je huidige cap al 3 jaar oud. Toch best netjes? :)

Als goedmakertje bieden ze nu hun duurdere modellen met een korting aan, je bent niet verplicht hier gebruik van te maken. Als je de Exxential terug wilt, kun je deze over 3 á 4 weken inruilen.
Of er wat aan de ventilatie verandert durf ik niet te zeggen, neem aan dat ze de ventilatie zo goed mogelijk willen behouden. De Perfexxion is overigens beter geventileerd dan de Exxential.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:25

Oh ja vergeet ik te melden dat ik een doodeenvoudige uvision heb, van 100 euro. Vandaar mijn reactie, dat een financiele overgang naar een Perfexxion of Suxxeed dan groot is.

Ja hoor, zeker een nette regeling. :j

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:14

... waar had ik dat ding ok al weer gekocht >;)

Weet iemand waar het artikel te vinden is wat in Zweden gepubliceerd is. Dat is natuurlijk wel interessant :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:14

vind vooral het 10 van de 11 toonden gebreken niet een fijn idee...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:36

Ik heb een Uvision, dus geld het ook voor deze?

En ik heb hem bij Divoza gekocht, wie betaald dan de verzendkosten?

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:29

Ein-de-lijk antwoord van EJ via facebook (email hebben ze bij mij ook niet op gereageerd). :)

Hallo Melissa,

Bedankt voor je berichtje.
We hebben inderdaad van Uvex bericht gekregen dat ze een aantal helmen gaan terugroepen. Het gaat hierbij om de Uvision modellen, voorheen Exxential. De reden hiervoor is dat er in Zweden een onderzoek heeft plaatsgevonden door een tijdschrift en hierbij is naar voren gekomen dat het mogelijk is om door de ventilatieroosters op de helm smalle voorwerpen te steken. Dit betekend echter niet dat de helm verder niet vilig is, want volgens de europese norm is de helm op alle punten goedgekeurd en mag deze gewoon verkocht worden (anders had de helm uiteraard niet verkocht mogen worden).

Omdat Uvex veiligheid het aller belangrijkste vindt, gaan ze de helm (ventilatieroosters) nu moderniseren. Op dit moment zijn ze daarom druk bezig met de nieuwe productie, die wij ongeveer over 4 a 5 weken in de winkels verwachten. Iedereen die een dergelijke Uvision helm heeft, mag daarom daarmee terugkomen naar de winkel om hem om te ruilen voor een nieuwe/gemoderniseerde. Ook als je de helm in een andere ruitersportzaak gekocht hebt mag je deze bij ons om komen ruilen:)

We hebben de nieuwe helmen als het goed is over 4 a 5 weken in de filialen liggen, dus dan zou je langs kunnen komen om hem om te ruilen.

Heb ik je vraag hiermee voldoende beantwoord?

Groetjes Epplejeck

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:31

Nice! :) Die van mij heb ik dus al ingeleverd. _O- Dat wordt even braaf een cap lenen de komende weken. :=

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:38

He wat fijn dat dit model wel blijft bestaan! Ik heb hem nu bijna 3 jaar, is sowieso niet vervelend dat hij ingeruild mag worden voor een nieuwe :)

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:39

Pfff Balen zeg, heb ook die cap.. Ik las dit en zat hier, oh nee hè niet mijne, niet mijne maar ja hoor...

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:18

De zaak waar ik de cap gekocht heb (aan de andere kant van 't land, toen ik op vakantie was, hoe handig) heeft het bericht al op de website geplaatst +:)+

Heb even gemaild wat ik het best kan doen aangezien ik dus niet om de hoek woon. Het zou makkelijk zijn als Divoza hetzelfde beleid hanteert als EJ wat terugbrengen betreft, want Divoza zit hier wel in de buurt :)

Edit: die arme ruitersportzaken met al die mailtjes/berichtjes/belletjes :')

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:19

Ik ga er van de week dan ook eens mee langs, heb hem toevallig ook. Ga het ook even naar een paar mensen die ik ken sturen die ook een uvex hebben.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:19

Hopelijk geld het voor iedere ruitershop dat je daar kan ruilen!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:33

Ik word uit dit topic niet echt helder... Ik heb de uvision van 100 euro hier in het dorp bij een kleine ruitersportzaak gekocht! Wat is nu de bedoeling? Moet ik hem daar inleveren en dus geen cap meer? Nog 3 weken mee door blijven rijden?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:42

Pas_de_Deux schreef:
Lianne86 schreef:
Serieus... Is dit het maar? :')

Ik dacht echt dat het wel wat groters zou zijn... Als je op een bepaalde hoek valt, je cap uitelkaar valt ofzoiets? Dat op zijn minst...

Ik denk dat je als consument wel heel erg blij mag zijn dat Uvex zo'n "klein" mankement zo serieus neemt.
Ze halen werkelijk alles terug wat niet alleen heel veel werk is maar hen ook hoge kosten op zal leveren. Stel dat jij net zo'n extreme omstandigheid mee maakt en je cap blijkt niet goed te beschermen en Uvex zegt: "Oja excuses, dit wisten we al maar we hadden geen zin zoveel energie en geld te besteden aan een oplossing voor slechts een aantal caps". Ik vind het top en hierdoor wordt mijn vertrouwen in Uvex, niet alleen als verkoper maar ook als klant (heel blij met mijn Uvex Perfexxion) zeker groter!

Dat sowieso hoor! Ik vind het ook heel goed dat ze dit doen... Maar toen ik het in eerste instantie las dacht ik echt vele ergere dingen ;)

Ben super blij met mijn Uvex en dit maakt het merk alleen maar "beter" natuurlijk :) Alleen blijf ik mezelf een beetje een profiteur vinden.... 3 jaar oude cap kunnen omruilen tegen een nieuwe :S Voelt een beetje dubbel... (mooi meegenomen.. maar....)

Ik lever hem iig pas in als de nieuwe er is... Zonder cap is ook geen optie en nu het dus maar om iets "kleins" gaat, durf ik er nog wel even mee door te rijden... (het stomme is als je hoort dat er iets mis mee is, dat je meteen denkt "helemaal niet meer veilig" :'))

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:26

Is er iets bekend over de andere 10 afgekeurden? Welk merk/type dat zijn?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:32

Ik ben lost.
Op de site van uvex, staat in het persbericht (en dat staat nu ook bij nieuws op bokt):
Citaat:
Indien u een ruitercap exxential (voorheen uvision), uvision elegance of supersonic elegance in uw bezit heeft, vragen wij u deze met onmiddellijke ingang niet meer te gebruiken, omdat u zelf niet kunt controleren of uw cap dit mankement vertoont.

Ik heb alleen geen andere cap, dus ik kan deze niet drie weken missen.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:20

Dan maar even tegen hun advies ingaan en doorrijden met deze tot de nieuwe geleverd zijn in de winkel?

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:32

ik heb net de divoza in zoetermeer gebeld aangezien ik nog geen 3 maanden geleden deze cap heb gekocht. Zij zeggen je kan er gewoon mee doorrijden omdat er wel iets heel erg raars moet gebeuren om dat veiligheidsgaasje door te krijgen maar aangezien ik alleen maar buitenrij tussen de bomen door vind ik het niet verantwoord en ga ik toch maar terug op me oude cap. Zij zeiden ook dat ik over 4 weken terug moest bellen om me maat en kleur van me cap door te geven en dan kan ik deze inleveren bij hun. Het zal mij benieuwen gezien er een hoop mensen met deze cap rondrijden en deze ook willen inruilen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:43

Ik heb 3 jaar met die cap gereden :') dus hoe groot is de kans dat.... Ik rij ook alleen buiten....

Ik blijf hem eigenlijk nog best veilig vinden, weet je hoe klein iets moet zijn om er doorheen te passen? Maarja, nu is het wel "fijn" want je krijgt dus gewoon een nieuwe (wat minder fijn is als je hem net hebt ;))

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:51

Ik vind het ook niet mega vervelend, was er net over aan het denken een keer een nieuwe aan te schaffen. Hoop alleen wel dat het vervangende model zoveel mogelijk op deze lijkt, want van de rest van de modellen vind ik eigenlijk alleen Suxxeed mooi, maar die is 400 euro en dat vind ik echt veeeel te gek 8)7

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:54

ja ik ben een miep wat dat betreft miss wel te mieperig maar goed :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:06

Ik zit dus met hetzelfde... Dat die nieuwe modellen er gewoon niet zo mooi uitzien :$ dus ik twijfel nog even wat ik ga doen hoor. Wel gemaild, maar ik weet natuurlijk de maat niet meer (M/L? dacht ik) ik heb die dag 2 caps gekocht dus ik weet het niet meer :')) dus moet binnenkort eens langs om te passen en te kijken :p

Eigenlijk blijf ik hem gewoon wel fijn en veilig vinden... Dus waarom switchen? (omdat het kan, omdat ik stiekem toch zat te twijfelen of een keer een nieuwe niet nodig was....) maar eigenlijk hoop ik gewoon dat ze er een ander "gaaje' in kunnen zetten en dat ie dan weer mee terug mag :+

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:14

Ik hoop eigenlijk dat ik een nieuwe krijg die er hetzelfde uitziet :+
Die van mij is een tikje afgeragd dus dat zou wel helemaal mooi zijn!