verastar1 schreef:Jullie komen er wel!
Danku!
Fijn om zo'n reactie te krijgen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

antje_vip schreef:Goed dat je iemand hebt gevonden die je paard en jou helpt op de manier die jij wil!![]()
Gewoon met duidelijkheid en grenzen aangeven dus (sorry niet denigrerend bedoeld maar zoals ik het lees was je gewoon te lief/onderdanig voor hem)
davexmarit schreef:ga beginnen met natural horsemanship / vrijheidsdressuur. heb ik ook gedaan het was eerst een vreselijk dier maar hij is nu de liefste v/d wereld![]()
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6630_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 3527_n.jpg
Baya1993 schreef:troi schreef:Hele goede begeleiding zoeken, casteren als hij nog hengst is en als dit niet helpt verkopen die hap. Hier krijg je ongelukken van en dat is het niet waard.
Verkopen is geen optie. Het beestje heeft eindelijk een goede thuis en we zien hem graag.
We willen er dus alles aan doen zodat hij vertrouwen krijgt in ons.
Paardnatuurlijke tips (geen zwepen, niet slaan, niet schoppen,...) zijn dus zeer welkom.
pluisje4951 schreef:Een zweepje meenemen.
Je kan misschien een valvestje aandoen, dan doet bijten en schoppen minder pijn
en kan je hem gemakkelijker pakken. Dan eens een tik geven als hij niet stopt.
Je moet hem een op zijn donder geven, zodat hij er niet meer aan denkt het opnieuw te doen.
Ik wil niet dat je hem mishandelt, maar hij moet wel op zijn plaats staan.
Als dat niet helpt misschien een professional inschakelen.
Die heeft veel ervaring en heeft het waarschijnlijk al eerder gedaan.
m1992 schreef:Zon pony zou ik uit de wei halen, op stal zetten en hem daar leren hoe hij met mensen om moet gaan. Als een pony dit bij mi probeert krijgt hij ook zeker wel een tik. Wij hebben een kudde staan en daar wordt de rangorde zeker niet zachtzinnig, maar wel duidelijk bepaald!
Baya1993 schreef:miezelke schreef:Er zijn dus nog àltijd mensen die echt de moeite niet nemen om n topic door te lezen of om op z'n minst de reacties van de TS te lezenZoooo vermoeiend dat...
Idd heel vermoeiend soms
Baya1993 schreef:m1992 schreef:Zon pony zou ik uit de wei halen, op stal zetten en hem daar leren hoe hij met mensen om moet gaan. Als een pony dit bij mi probeert krijgt hij ook zeker wel een tik. Wij hebben een kudde staan en daar wordt de rangorde zeker niet zachtzinnig, maar wel duidelijk bepaald!
Lees het boven staande aub! Alles is goed gekomen ZONDER tikken van een zweep.
Hoe jullie je paarden behandelen is jullie zaak maar nu mogen de reacties zoals deze echt wel stoppen.
Poiuytrewq schreef:Wat fijn zeg. Hoe gaat het nu anderhalve maand verder?
Baya1993 schreef:Poiuytrewq schreef:Wat fijn zeg. Hoe gaat het nu anderhalve maand verder?
Het gaat al veeeeeele beter.
Ik heb in het begin idd een zweepje met zak aan gebruikt ter verlenging van men arm, maar de pony heeft nooit de zweep of de zak gevoeld.
Als ik nu toekom op de wei komt hij al hinnikend aangelopen.
Ik kan rustig mijn werk doen op de wei zonder eat hij aanvalt, beter nog hij loopt zelfs de hele tijd achter me aan om te komen kijen wat ik doe.
Mensen die hij niet (goed) kent heeft hij nog wat problemen mee.
Maar vorige week heeft mijn metekindje (10j en autistisch) hem een hele uitgebreide borstelbeurt gegeven en genieten dat ie deed![]()
Geweldig om hem nu te zien. Wou dat ik een 'toen en nu'- filmpje had gemaakt
ElisaAppie6 schreef:Zo iets maar dan iets minder heb ik ook meegemaakt. Ik ben bang, en dan denk je, ja al die reaties hier dat ga ik echt niet doen. Als je pony een slechte tijd heb gehad komt het daar door. Hij is waarschijnlijk bang en uit dat door heel boos te zijn. Misschien hebben die mensen hem wel geslagen. Hij wil misschien wel dat jij hem niet aanraak. Stap 1 is. Geef hem een wortel snoepje of appel. Praat dan zachtjes tegen hem, is het binnen het hek of stal helemaal super! Daarbuiten is een begin. Als je binnen de stal ben geweest of wei, (of op ze minst, in de "deuropening".) Ga je verder naar stap 2. Elke x als je naar (jou) pony gaat geef je hem iets lekker, zeg dat ook tegen de andere mensen die welleens contact hebben met je pony. Zo kun je zien dat hij waarschijnlijk al wat minder raar reageert als je naar hem toe komt. Je kunt je pony straffen als hij dat gedrag toont maar je kunt hem ook belonen als hij het goed doet, je kunt het met hem opbouwen. Want ja, stel jij ben heel lang geslagen door mensen (bijv) en dan kom je bij andere mensen, dan denk je echt niet zomaar, deed slaan niet. Je blijft bang. Als je pony goed reageert laat je hem aan een borstel ruiken. Aai hem een beetje, en dat is weer genoeg voor vandaag. Ga niet uren lang zitten oefenen nee, 10 a 15 min. per dag is genoeg. Voor verdere hulp kun je altijd een berichtje naar mij sturen