Hulp gevraagd. Van wie is dit paard nu??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:46

Vervelende situatie!
Houd ook in gedachten dat meestal hoe harder jij wordt, hoe grimmiger de sfeer en hoe meer jezelf gaat dreigen/eisen/claimen dat als effect heeft dat de ander zich ook steeds harder en dreigender gaat opstellen. Juridisch heb je (zoals ik hier lees, zelf geen verstand van) geen poot om op te staan.
Bedenk dan dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. Mijn tactiek zou zijn om vriendelijker naar mijn ouders te worden, appeltaartje mee op de koffie. Misschien dat je vader dan op den duur (als je daar zelf om vraagt dus niet via je zusje ofzo) je de Tinker wel gunt? Niet gelijk bij de eerste keer verwachten dat je de tinker meekrijgt, maar misschien na een half jaar ofzo?

Heb je anders nog iemand in de familie (broer van je vader, opa?) die de situatie kent en het goed met je vader kan vinden? Dan zou je kunnen je vragen of degene er bij een gesprek eens bij wil zitten. Ga je met z'n drieën om de tafel en kan jij rustig (dus zonder emotioneel te worden) uitleggen waarom je de tinker mee wilt. Die derde persoon kan je dan misschien steunen?

Succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:21

Ik zou het eerlijk gezegd gewoon even afwachten, of een bedrag bieden voor het dier.

Als jij ermee stopt en er dan niemand voor wil zorgen, en je moeder en zusje dat ook zeggen tegen je vader, dan zou jij hun er nog een plezier mee doen door het dier over te nemen zodat je vader er geen omkijken meer naar heeft.

Kan me voorstellen dat hij het beestje dan liever verkoopt misschien, maar dat je hem wel voor een laag bedrag over mag nemen.
Of hij wil gewoon graag paarden in de wei houden, en dan staat de Tinker hem daar best, dat is zijn goed recht natuurlijk!

Wellicht heeft je vader op zich wel het beste met je voor maar is hij gewoon niet van het zoetsappige type, wil hij je leren dat je dingen moet verdienen, niet teveel verwennen.

En het zal voor hem wellicht ook niet zo tof zijn dat je je toch een beetje vijandelijk naar hem opstelt, terwijl hij je wel de mogelijkheid biedt om al die paarden bij hem neer te zetten, en wellicht meer dingen.

Zoveel vaders die een beetje ouderwets mannelijk daarin zijn en nooit dingen zeggen als dat ze van je houden of trots op je zijn, dat je het toevallig wel om je heen bij anderen ziet geeft wellicht een beetje een gekleurd beeld :)