Vervelende situatie!
Houd ook in gedachten dat meestal hoe harder jij wordt, hoe grimmiger de sfeer en hoe meer jezelf gaat dreigen/eisen/claimen dat als effect heeft dat de ander zich ook steeds harder en dreigender gaat opstellen. Juridisch heb je (zoals ik hier lees, zelf geen verstand van) geen poot om op te staan.
Bedenk dan dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. Mijn tactiek zou zijn om vriendelijker naar mijn ouders te worden, appeltaartje mee op de koffie. Misschien dat je vader dan op den duur (als je daar zelf om vraagt dus niet via je zusje ofzo) je de Tinker wel gunt? Niet gelijk bij de eerste keer verwachten dat je de tinker meekrijgt, maar misschien na een half jaar ofzo?
Heb je anders nog iemand in de familie (broer van je vader, opa?) die de situatie kent en het goed met je vader kan vinden? Dan zou je kunnen je vragen of degene er bij een gesprek eens bij wil zitten. Ga je met z'n drieën om de tafel en kan jij rustig (dus zonder emotioneel te worden) uitleggen waarom je de tinker mee wilt. Die derde persoon kan je dan misschien steunen?
Succes!