Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). No way dat ik hem uit handen zou hebben geven, ik wilde altijd deel van het hele proces zijn. Zo'n bijzondere tijd is dat samen met je jonge paard. Nee hoor, er is geen enkel argument ok voor het weghouden van je klanten met betrekking tot hun eigen paard.
spicegirl schreef:een paar jaar geleden, stond mijn paard bij een -toen-bekende dressuur ruiter op stal.omdat het makkelijker was, deed zij m zadelmak maken. voor een zeer, zeer hoge prijs, dat wel .maar het scheelde wel heen en weer rijden naar een andere locatie.
toen ik eens onverwachts langskwam, zat de staljongen erop. een mentaal gehandicapte jongen, die er was voor simpele karweitjes, en het veegwerk. geen ruiter, of paardenliefhebber,maar daar geplaatst door een sociale instelling.
toen ik daar wat van zei , werd er door haar gezegd ; je denkt toch niet dat IK erop gaat ? mij teveel risico, en dan gaat strax mn wedstrijdseizoen naar de knoppen door een val...
(paard was kuikenmak btw. )
als ik niet onverwacht mag kijken, zou ik het zeker niet vertrouwen..

spicegirl schreef:een paar jaar geleden, stond mijn paard bij een -toen-bekende dressuur ruiter op stal.omdat het makkelijker was, deed zij m zadelmak maken. voor een zeer, zeer hoge prijs, dat wel .maar het scheelde wel heen en weer rijden naar een andere locatie.
toen ik eens onverwachts langskwam, zat de staljongen erop. een mentaal gehandicapte jongen, die er was voor simpele karweitjes, en het veegwerk. geen ruiter, of paardenliefhebber,maar daar geplaatst door een sociale instelling.
toen ik daar wat van zei , werd er door haar gezegd ; je denkt toch niet dat IK erop gaat ? mij teveel risico, en dan gaat strax mn wedstrijdseizoen naar de knoppen door een val...
JessicaD88 schreef:Ik sta in de discussie als (potentiele) klant.
_Lorette_ schreef:De vergelijking met de vertaler snap ik dan weer niet helemaal. Die werkt met taal, niet met levende wezens.
Sonja schreef:Denk dat ik dan genoeg zou weten. Wat heeft die trainer te verbergen?
Is niet normaal. Bij mij mag een eigenaar ALTIJD kijken. Graag zelfs.
Gini schreef:Waarom de klant beschouwen als een pottekijker? Waarom de klant niet beschouwen als een klant die betaalt voor een dienst en wil nagaan of die dienst correct en naar afspraak uitgevoerd wordt?
Citaat:De vergelijking met mensen ga ik niet aan. Dat slaat gewoon kant noch wal. Een paard is niet zo erg gehecht aan zijn baas als een kind aan ouders. Verder heeft het paard geen idee van presteren en baasje langs de kant plezieren. Een kind heeft dat wel en wil presteren en de ouders trots maken wanneer die komen kijken.
Citaat:Een eigenaar die te veel commentaar levert, kan hier netjes op gewezen worden. We zijn toch volwassen onder elkaar. Een africhter mag niet bang zijn voor fouten, dan ben je niet professioneel bezig. Een professioneel africhter zou weinig tot geen echte fouten mogen maken, want dan ben je niet professioneel genoeg om jezelf als africhter aan te bieden. Een vertaler-tolk die elke tekst met 1 spellingsfout aflevert zal ook niet succesvol zijn.
Lusitana schreef:Gini schreef:Waarom de klant beschouwen als een pottekijker? Waarom de klant niet beschouwen als een klant die betaalt voor een dienst en wil nagaan of die dienst correct en naar afspraak uitgevoerd wordt?
Heb je wel eens moeten werken waarbij iemand controleerde of je alles wel goed deed???
Citaat:Het gaat niet om fouten maken in de zin van iets incorrect doet, een en ander zit allemaal wel ingebakken, het gaat om dingen wellicht onbewust wat aanpassen, of anders doen dan je normaal zal doen. Dat maakt je geen minder professionele africhter, het is menselijk om je te laten beinvloeden.
Voorbeeldje: aan de kant wordt gezegd dat je de longeerzweep wel erg hoog houdt. Je hebt hier nooit zo bij stilgestaan, je gaat kijken waar je je zweep eigenlijk hebt (aandacht op de zweep en niet meer op het paard en het werk dat je eigenlijk aan het doen bent), veranderd het om te testen een fractie, en het paard reageert erop door bv te keren. Dan heb je een situatie die je moet gaan oplossen, terwijl die nooit was ontstaan als je niet dat commentaar had opgevangen. Dat zijn processen die heel subtiel en onbewust kunnen gaan.

Lusitana schreef:Gini, ja dat is een "prachtig leermoment" zo zien jij en ik dat, maar als de eigenaar plots gaat zeggen dat je niet eens kunt longeren? Ik noem maar wat. Dingen kunnen op niks af voortslepen. De eigenaar kan wel van toeten nog blazen weten en alle dingen heel anders zien dan ze werkelijk voorkomen. Dan kan dat storend zijn, en ja, natuurlijk daar ga je gewoon mee om, maar dat neemt niet weg dat je wel eens liever wilt hebben dat je dat soort dingen gewoon voorkomt.