Patty83 schreef:Ibonn schreef:Hier in het zuiden is de financiële basis vd verenigingen duidelijk een stuk beter dan elders. Duizenden euro's op de spaarrekening is hier standaard, geen uitzondering. Daarnaast hielden we toen ik nog secretariaat deed (2 jr geleden) zo'n 4000,- over aan een 2daags concours. Dit was wel allemaal sponsorgeld, de wedstrijd betaalde zichzelf, dus ook de terreinkosten a 2000,- Dus voor mij gaat het zielige verhaal van armlastige verenigingen niet op, dan maar 1x per maand papier ophalen zoals ik ook 15 jaar lang gedaan heb. Ik vind niet dat deelnemers een organisatie gezond moeten maken, dat moet de organisatie zelf doen. Vandaar dat ik ook zeg dat de organisatie niet volledig afgeschermd moet worden door de KNHS, kosten delen is in mijn ogen veel eerlijker.
Volgens mij maak je hier een beetje de omgekeerde wereld van. Ik ga als vrijwilliger toch niet heel veel moeite doen om sponsorgelden binnen te halen (wat met de crisis ook steeds moeilijker wordt) en papier op te halen etc. zodat de vereniging geen startgeld hoeft door te berekenen aan mensen die zich na sluitingsdatum afmelden?!!
Wedstrijd betaald zichzelf is ook hier het geval in een normale situatie.
Bestuur en wedstrijdsecretariaat etc. investeren al heel veel vrije tijd zodat er überhaupt wedstrijden gereden kunnen worden, een beetje waardering lijkt mij meer op zn plaats dan de opmerkingen dat ze eigenlijk nog meer zouden moeten doen om geld op de spaarrekening van de vereniging te krijgen.
Zoals ik hiervoor ook al schreef, dit was vooral gericht op het wel of niet aflossen van een wedstrijd owv weeralarm oid. In mijn ogen moet een organisatie dat op kunnen vangen door een goede financiële basis. Dit slaat niet op alleindividuele afmeldingen.