Lielle schreef:dat hangt er vanaf. Als de hele ring is afgesloten, met alleen een vaste opening bij A, geldt het toch als afgesloten ring, en is uit de ring springen wel uitsluiting.
jouw voorbeeld klintk als het er tussenin zit.Citaat:Artikel 130 – Verlaten van de ring tijdens de proef
1. Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de ring terecht komt volgt uitsluiting van de desbetreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.
En om daar op aan te vullen... (en op juryleden die de reglementen onvoldoende kennen/niet juist toepassen), bovenstaande situatie was laatst op wedstrijd het geval. Overal hekjes, behalve bij A. Kortom: een gesloten baan.
Paard gaat buiten de baan (duidelijk met alle vier de benen), maar combinatie heeft wel uitgereden.
Ik had op dat moment niemand in de baan, zag het gebeuren en zei nog tegen mijn schrijfster: ai, uitsluiting.
Wat schetst mijn verbazing? Combinatie gaat de baan weer in, rijdt de proef af en ik kijk later op de uitslagenlijst: geen uitsluiting...