wat is een fijn merk voor een goede sportbh?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: wat is een fijn merk voor een goede sportbh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:51

rugpand???? bedoel je de omtrek? Dus dan past de bh nog steeds niet?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 00:02

Ja de omtrek
Die is dan veel te groot voor je dus de bh in zijn geheel past dan niet :n Als jij 75 nodig hebt, dan is 95 veel te wijd
Maar qua cup zou het kunnen, en ik zeg er expres bij "in theorie", want dit trucje kun je dus niet zoveel maten doorvoeren. Dan is de hele bh uit verhouding.

Met een 75e die wat strak zit in de omvang, maar goed qua cup kan je voor een 80d kiezen
Of, als de omvang strakker moet voor een 70f
Maar meer dan 1 "stapje" zetten is niet raadzaam

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 00:21

Maar hoezo zou een 80 E dan niet passen? :+
Zover ik weet past mij 75E perfect, maar mij zou dus een 80D ook perfect zitten? Want ik vind 'm bij 75 het fijnst als het op z'n strakst zit, maar 70 op z'n lost dan weer te strak :+

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 00:28

Ik heb een Freya, 75 F, zit als een platgedrukte tiet, geen beweging meer in te krijgen. Helemaal super dus! Eigenaresse van de grote maten bh winkel rijdt zelf ook paard en kon me deze aanraden. En terecht!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 07:21

Het matenraadseltje hierboven is bij het passen van de Anita bh helemaal duidelijk geworden. Dat was ook een geschuif van c,d en e. ik heb een rotmaat ivm een eerdere borstverkleining. Daardoor is de breedte veel groter dan de boven/onder afmeting. Altijd lastig om een passende bh te vinden. Daarnaast ben ik vrij klein en gedrongen gebouwd en ook niet megabreed. Dus past de cup in de breedte wel heb ik toch over en snijdt de bovenkant in mijn oksel. Past de omvang houd ik aan de zijkant borst over maar snijdt het niet in mijn oksel.

Ik weet nu dat er ook in de Anite meerde cupvormen zijn dieper en minder diep uitgesneden. Uiteindelijk pastte het beste een 85 C die dan aan de achterkant 5 cm ingenomen moest worden omdat die te ruim was. Na veel gezoek zat er nog een 80 D en die past goed. Ik houd een minimale borst over aan de zijkant maar niet storend.

Ik heb trouwens de active firm support 5533. Zou eigenlijk de maximum moeten hebben naar die past niet goed genoeg. Voor mij voldoende omdat ik toch niet fanatiek kan sporten. Ben echt blij met de oranje kleur trouwens. :D

Die gaan tot cup G trouwens.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:32

Maartje1990 schreef:
Maar hoezo zou een 80 E dan niet passen? :+
Zover ik weet past mij 75E perfect, maar mij zou dus een 80D ook perfect zitten? Want ik vind 'm bij 75 het fijnst als het op z'n strakst zit, maar 70 op z'n lost dan weer te strak :+

Dan zit je tussen 70 en 75 in en dan moet je dus zeker niet naar een 80 omvang
Zou jij toch liever voor een 70 omvang kiezen, dan moet je voor een 70f gaan en niet voor een 70e want die is qua cup dan te klein (er vanuit gaande dat 75e inderdaad past)

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:06

Ik heb niet alle antwoorden gelezen maar wel een goede tip voor iedereen.
Op deze website kun je een sportbh test doen. Je geeft je maten, sport en voorkeuren door en aan de hand daarvan geven ze jou een advies over de voor jou meest geschikte bh. Gratis en vrijblijvend! http://www.kiesdejuistesportbh.nl/sport ... t-new.html

Ohja, en ze verkopen tot cup L.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:41

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:24

Tot nu toe wel! Maar heb vooral veel gehad aan die test, daar komt echt uit wat naar wat voor een BH je kunt zoeken en wat jij fijn vindt aan ondersteuning e.d. Ik heb één bh van hun en ben ook daar tevreden over maar nu ik weet waar ik naar moet zoeken koop ik ze toch liever via de winkel. Al is dat maar omdat je dan meteen kan passen etc.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:29

Corelli schreef:
95 A is een hele rare maat en die zul je niet vinden, maar in theorie kan het :j Qua cup dan he, in het rugpand zal dan een dubbele knoop moeten :P

Klopt inderdaad!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:02

Ik heb meerdere sportBH's op die website besteld, nooit problemen gehad. Maar ik heb nooit mijn geld terug hoeven vragen, ik heb altijd passende BH's gevonden (wel af en toe met een maatje terugsturen). Maar misschien moet ik volgende keer toch even goed nadenken, stel dat er een keertje iets niet past.

Vandaag heb ik een nieuwe gekocht: de Panache Sports Bra van Bravissimo, een Engelse winkel hier. Meteen 's middags uitgeprobeerd.
Ten eerste fantastische service in de winkel, goed geholpen en fijne pashokjes (inclusief badjassen voor als je hulp wilt vragen).

Ik heb er een racerback van gemaakt, verschrikkelijk om aan te trekken maar zo is hij vele malen steviger.
Er zit een beugel in (normaal had ik altijd zonder beugel) maar daar heb ik totaal niets van gemerkt tijdens het rijden. Eigenlijk wel fijn.
Verder pluspunt is dat ie in leuke, frisse kleurtjes te krijgen is én er zit een beetje vulling in, dus hopelijk minder duidelijk op koude dagen :')

Voor mij dus zeker een aanrader *\o/*
(al denk ik dat mijn Freya nog nét een beetje meer alles beweegloos houdt; de steun voelt gelijk maar de Freya lijkt alles meer 'vast' te zetten)

Volgende week zal ik ook mijn nieuwe shockabsorber uitproberen :D

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:27

Ik heb nu een sportbh van de hema, maar ben er eigenlijk niet geheel tevreden over.. Mijn probleem ligt m.n. in mijn - voor sportbh's blijkbaar heel lastige - cupmaat (70d) De meeste sportbhs bestaan in d-cup alleen vanaf 75 (70c is er vaak wel, maar daar heb ik dan weer net niks aan)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:35

Laatst bijgewerkt door XUlyssesX op 07-04-13 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:37

C_estmoi schreef:
Ik heb nu een sportbh van de hema, maar ben er eigenlijk niet geheel tevreden over.. Mijn probleem ligt m.n. in mijn - voor sportbh's blijkbaar heel lastige - cupmaat (70d) De meeste sportbhs bestaan in d-cup alleen vanaf 75 (70c is er vaak wel, maar daar heb ik dan weer net niks aan)

pff, dat is lastig ja, heb sowieso het idee dat er in omvang 70 relatief weinig te vinden is.

SA is ook vanaf omvang 75, maar valt naar mijn mening erg smal uit, dusdanig dat ik daarbij, als je niet van heel erg strak houd, om een omvangsmaatje groter te proberen ;)

als ik jou was zou ik die gewoon eens proberen ;) de band van SA lubbert ook amper uit ;)

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:15

Rintah schreef:
C_estmoi schreef:

pff, dat is lastig ja, heb sowieso het idee dat er in omvang 70 relatief weinig te vinden is.

SA is ook vanaf omvang 75, maar valt naar mijn mening erg smal uit, dusdanig dat ik daarbij, als je niet van heel erg strak houd, om een omvangsmaatje groter te proberen ;)

als ik jou was zou ik die gewoon eens proberen ;) de band van SA lubbert ook amper uit ;)

Omvang 70 is idd vrij lastig (tenminste.. t/m b-cup is er nog wel vrij veel, maar als je een grotere cupmaat hebt valt het tegen).. Zal binnenkort eens voor een SA kijken dan :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:41

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:44

Sandyislief schreef:
Ik heb een shock Absorber! Echt heel fijn, zeker als je een flinke voorgevel hebt!

:j Eens!

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:57

mijn maat verschilt egt per BH meestal zit 70/75 D het lekkerst maar die is dan weer te breed (gaat schuren bij mijn armen/oksels daar) en dan zit ik aan de 70/75 C en dan puilen me borsten er weer uit het is altijd een beetje zoeken naar het juiste haha. schock absorber heb ik ook eens gepast maar die vond ik egt te ingepakt verschilt ook weer per persoon

xDominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:34

MiReRe schreef:
Ik heb een Freya, 75 F, zit als een platgedrukte tiet, geen beweging meer in te krijgen. Helemaal super dus! Eigenaresse van de grote maten bh winkel rijdt zelf ook paard en kon me deze aanraden. En terecht!

Die ga ik ook is proberen, dankje voor de tip *\o/*

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:32

C_estmoi schreef:

Ik heb ook 70d, en heb 1 70c en 1 75c shockabsorber. Zitten eigenlijk allebei prima.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:55

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:02

ik heb shockabsorber level 4. kan ze tegenwoordig ook via divoza bestellen.
heb dr 1 voor het werk( al 3 jaar oud) 2 voor het paardrijden. kan de 1 luchten en de ander bezweet worden haha. zijn super bh's. wil nooit meer andere.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:52

Ik meld me ook even. Ik heb 70C en loop 3x per week hard en rijd zo'n 5x per week fanatiek paard. Ik draag nu van die topjes over mijn beugelbh voor de stevigheid (van die elastische van de hema) Maar ik kan ook wel wat meer steun gebruiken. Probleem is alleen dat ik nogal gevoelige borsten heb (vooral tijdens de maandelijkse periode kan ik ze bijna niet aanraken :\ ) De shockabsorber heb ik geprobeerd maar die drukken mijn borsten plat en dat doet dus pijn. Ik heb de test gedaan op kiesdejuistesportbh.nl dus ik wacht nog even af, maar hebben jullie al tips?

cvdlans85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:20

Bij honkemoller hebben ze erg fijne sport bhs!

BeauSo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:25

Ik heb een shockabsorber, level 4. Hij is wel dringend toe aan vervanging, geen idee meer waar ik deze kocht. Op zoek naar een winkel dus... Of kan je ze enkel nog via internet krijgen?