Paard gekocht, na 5mnd verborgen gebrek, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thea1978

Re: Paard gekocht, na 5mnd verborgen gebrek, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:27

Ik heb zelf een rechtzaak gehad mbt een paard met een verborgen gebrek en zoals Douraqe al aangeeft geld de half jaar termijn als jij een partiulier bent en de partij waar je van gekocht hebt handelt vanuit een bedrijfspositie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:04

Douraque schreef:
Die 6 maanden termijn geldt enkel en alleen indien het gaat om een koop van een bedrijf, dus in de hoedanigheid van een bedrijf. Ik heb al vanuit mijn optiek hier in dit topic al genoeg juridisch advies gegeven, dat is wat juridisch mogelijk is (geloof mij maar aangezien dit mijn beroep is)

Heeft het nog zin of niet?

Ze heeft niet aan onderzoeksplicht gedaan. Dier is 100% geschikt voor het doel waar ze het voor kocht en heeft nog nergens last van. Dus ik denk niet dat het nog veel zin heeft.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:19

Helaas heb je geen poot om op te staan. Je hebt niet aan je onderzoeksplicht voldaan, paard voldoet aan het doel waarvoor het is afgesproken en bovendien is een genezen peesblessure geen verborgen gebrek.
Overigens heeft die van mij ook een peesblessure gehad, is ook goed genezen en nergens meer last van. Als jij na 5 maanden niks gemerkt hebt, maar het van iemand anders moet horen, dan geeft dat al aan dat het geen gebrek is. Het paard toont namelijk geen tekenen van een gebrek (kreupelheid e.d)

Jammer voor jou, maar je kunt hier niks mee. Mocht je hier toch met een advocaat op verder willen borduren, zal je dit alleen maar onnodig geld gaan kosten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:46

SeBart schreef:
@Anoeska, er is in zoverre niks aan de hand, dat het paard gewoon bruikbaar is. Maar stel nu dat jij een paard zoekt en persoon komt met het verhaal peesblessure aan, dan loop je toch met een grote boog om het paard heen. Zou ik dus wel doen. Of in ieder geval niet dat geldbedrag er voor betalen.

Wat een kul, als het gewoon genezen is, dan is het paard gewoon gezond. Mijn paard is ooit gevallen en heeft daardoor een peesblessure opgelopen. Is helemaal hersteld, ik berijd hem elke dag. Deze blessure trad op toen hij 3,5 was en hij wordt dit jaar 10. Melden van een herstelde blessure is onzin.
TENZIJ er nog problemen zijn.

Je spreekt van een verborgen gebrek als een paard plotseling WEL ergens last van heeft, niet als hij er geen last van heeft lijkt me..
Dus als het nu ineens een luchtzuiger blijkt te zijn of een wever of whatever.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:46

Ik denk ook dat je lang kan zoeken, als je een volwassen paard zoekt die NOOIT in zijn leven iets gemankeerd heeft hoor! :D

MarisdB

Re: Paard gekocht, na 5mnd verborgen gebrek, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:24

ik snap nog steeds niet wat het probleem is :?

of wilde je proberen dat de oude eigenaar hem terug moet nemen?