Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
koenlover schreef:Ik heb altijd begrepen dat je met een ruiterbewijs verzekerd ben als je met andere op je eigen paarden naar buiten gaat klopt dit dan ook niet? Wij hebben bijvoorbeeld 8 paarden, en daarvan rijd mijn broer 1, ik 1 en m'n moeder 1,voor de rest zou ik dan een bijrijdster meenemen op buitenrit, maar ik heb altijd gehoord dat je om verzekerd te zijn als een ander op je paard rijd je dus een ruiterbewijs nodig hebt.
), maar in de praktijk heb je het ruiterbewijs niet vaak nodig.Tilmar schreef:Als je op een FNRS manege een buitenrit gaat maken op een manegepaard is het wel handig als je een ruiterbewijs kunt laten zien.
ambre schreef:Voor veel ruiters is het echt wel nuttig hoor.Je moet het meer zien als een cursus waar je veel theorie leert die je in de gangbare lessen niet tegen komt.
Ook verkeersregels zijn natuurlijk erg handig,zo krijg je te horen waar je wel en niet mag rijden.
Hier deden veel jonge ruiters mee die alleen op manege paarden rijden en die hebben echt heel veel geleerd.
Of ik ze daar na een groep zou laten leiden is nog een ander verhaal...
De mensen die al aardig konden rijden hebben zelf de theorie geleerd en alleen examen gedaan.
Iedereen geslaagd en enthousiast.
soms 6 als ik eens in een weekend op de paarden moet passen ivm vakantie of ziekte.tylando schreef:raar want ging een keer een strandrit maken bij manege in renesse en de begeleider moest perse een ruiterbewijs hebben werd gezegd!
AlexandraM schreef:Ik ken genoeg mensen die buitenruiters zijn die niks bakken dressuurmatig in een bak en andersom ruiters die hoog in de dressuur trainen maar buiten toch meer moeite hebben met hun paard.
ik snap wel dat t zn nut kan hebben wat betreft bepaalde theorie of inderdaad verkeersregels. Wat mij vooral stoort is dat het niet een eenmalige uitgaven is en je het elke keer moet verlengen. Wellicht had ik anders als meisje die niet veel heeft en geen eigen paard heeft dan al lang eentje gehaald vroeger
Koper schreef:Alsof een ruiterbewijs ondervangt dat een manegehouder een paard zomaar de hele dag zonder begeleiding aan een wildvreemde meegeeft?
dat die mensen nou niet weten hoe ze meet paarden moeten omgaan daar kan hij niks aan doen hij zag ze als een goed opgeleiden gezin dus ik snap niet wat dit voor reactie is