Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Forcalquier schreef:Nee niet meer na slechte ervaring.
Trailer was net een jaar oud toen een bekende vroeg of ze de trailer mocht lenen voor een bezoek aan een paardenfysio hier in de omgeving, haar eigen trailer stond met een lekke band, nou ben ik de beroerdste niet dus mocht ze 'm komen ophalen en lenen.
Uiteindelijk werd ik einde van de middag gebeld vanuit Rotterdam, mientje had een probleem. Wat was er gebeurd? Ze is helemaal nooit naar die fysio geweest maar samen met een stalgenootje naar een wedstrijd gegaan, i.p.v. 1 paard (zoals gezegd) had ze er 2 op staan die elkaar toch niet zo lief vonden en bij het inladen voor de terug reis ging het finaal mis. Eén van de paarden is gaan hangen,trappen en weet ik veel wat waardoor de trailer zo ongeveer als een kaartenhuis in elkaar is gestort.
Haar vader heeft er uiteindelijk na een hoop gemorrel voor gezorgd dat ik mijn trailer kon laten repareren zonder voor de kosten op te draaien maar ik heb er zeker wel van geleerd.
DMZSniper schreef:Forcalquier schreef:Nee niet meer na slechte ervaring.
Trailer was net een jaar oud toen een bekende vroeg of ze de trailer mocht lenen voor een bezoek aan een paardenfysio hier in de omgeving, haar eigen trailer stond met een lekke band, nou ben ik de beroerdste niet dus mocht ze 'm komen ophalen en lenen.
Uiteindelijk werd ik einde van de middag gebeld vanuit Rotterdam, mientje had een probleem. Wat was er gebeurd? Ze is helemaal nooit naar die fysio geweest maar samen met een stalgenootje naar een wedstrijd gegaan, i.p.v. 1 paard (zoals gezegd) had ze er 2 op staan die elkaar toch niet zo lief vonden en bij het inladen voor de terug reis ging het finaal mis. Eén van de paarden is gaan hangen,trappen en weet ik veel wat waardoor de trailer zo ongeveer als een kaartenhuis in elkaar is gestort.
Haar vader heeft er uiteindelijk na een hoop gemorrel voor gezorgd dat ik mijn trailer kon laten repareren zonder voor de kosten op te draaien maar ik heb er zeker wel van geleerd.
Die mensen heb je altijd, maar dan doe je misschien af aan de mensen die wel graag jou trailer willen lenen met goede bedoelingen. Ik dacht wel dat ze iets steviger waren gebouwd dan dat?
w00pw00p schreef:Ik zie soms toch een auto met een trailer erachter waarin de paarden helemaal los gaan?
Dus ik heb wat uitleg nodig..
Kan dit niet extreem fout gaan ?
Quad schreef:w00pw00p schreef:Ik zie soms toch een auto met een trailer erachter waarin de paarden helemaal los gaan?
Dus ik heb wat uitleg nodig..
Kan dit niet extreem fout gaan ?
Ja het kan: [TAO] Paard verliest evenwicht in trailer
Volgens mij kan je een paard goed vastmaken dmv zijn bit/teugel aan een soort van hekje aan de voorkant.
Er zijn ook trailers die een soort van hek aan weerskanten hebben zodat een paard daartegen aan gaat leunen mocht het evenwicht niet goed gaan, Maar normaliter moet het wel goed gaan lijkt me.
Veel oefenen zodat een paard er aan gewend raakt, dus direct met een noodgang over zandweggetjes gaan scheuren is ook niet goed.
Een paard vastzetten aan zijn bit of teugel is echt zo not-done! Laat staan in een trailer.