Lenen jullie je trailer uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenen jullie je trailer uit?

Ja,doe ik niet moeilijk over.
29 (9%)
Nee,absoluut niet.
61 (19%)
Misschien,ligt eraan wie het is.
120 (38%)
Misschien,ligt aan de situatie (denk aan kliniek,spoedgeval)
102 (32%)
Enkel als er een contract getekend word.
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 314

DMZSniper

Re: Lenen jullie je trailer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:50

Niemand hier vraagt borg voor de trailer? Dat zou in principe toch wat zekerheid moeten geven?

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:06

Das eigenlijk wel een goed idee.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:23

Mijn trailer leen ik uit aan vrienden/ bekenden, en verhuur ik aan onbekenden!
Een goede manier om de kosten van de wedstrijden een beetje terug te verdienen ;-)

Toch krijgt niet iedereen zomaar mijn trailer mee. Ik maak altijd een kopie van het rijbewijs en van de groene verzekeringskaart.
Borg vraag ik niet. De kosten voor een dag zijn €25 en voor een weekend €60.

Ik heb een advertentie op MP en de meeste 'huurders' komen na een eerste keer huren vaker.
Laatst kwam er nog iemand hier naartoe rijden, enkele reis van 1 uur, omdat ze graag mijn trailer wilde huren!
Het schijnt best lastig te zijn om een trailer voor een auto met niet te veel trekvermogen (1,5 paards, max gewicht 1300 kg) te huren voor een redelijk bedrag...

Ik heb nog nooit problemen gehad met de verhuur (afkloppen..) en hoop dat dat zo blijft ;-)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:27

Ik heb geen trailer. Maar wij mogen 'm lenen van vrienden/familie. Mijn vader rijd er dan mee, en hij kan er ook heel goed mee rijden. We leveren de trailer ook altijd weer netjes schoon in. Meestal gewoon geveegt, toen m'n paard een keer gepoept had hadden we het ook even uitgespoten. We hoeven hier verder niks voor te betalen. Maar geef ze wel iets als bedankje :)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:30

Nee niet meer na slechte ervaring.

Trailer was net een jaar oud toen een bekende vroeg of ze de trailer mocht lenen voor een bezoek aan een paardenfysio hier in de omgeving, haar eigen trailer stond met een lekke band, nou ben ik de beroerdste niet dus mocht ze 'm komen ophalen en lenen.

Uiteindelijk werd ik einde van de middag gebeld vanuit Rotterdam, mientje had een probleem. Wat was er gebeurd? Ze is helemaal nooit naar die fysio geweest maar samen met een stalgenootje naar een wedstrijd gegaan, i.p.v. 1 paard (zoals gezegd) had ze er 2 op staan die elkaar toch niet zo lief vonden en bij het inladen voor de terug reis ging het finaal mis. Eén van de paarden is gaan hangen,trappen en weet ik veel wat waardoor de trailer zo ongeveer als een kaartenhuis in elkaar is gestort.

Haar vader heeft er uiteindelijk na een hoop gemorrel voor gezorgd dat ik mijn trailer kon laten repareren zonder voor de kosten op te draaien maar ik heb er zeker wel van geleerd.

DMZSniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:38

Forcalquier schreef:

Trailer was net een jaar oud toen een bekende vroeg of ze de trailer mocht lenen voor een bezoek aan een paardenfysio hier in de omgeving, haar eigen trailer stond met een lekke band, nou ben ik de beroerdste niet dus mocht ze 'm komen ophalen en lenen.

Uiteindelijk werd ik einde van de middag gebeld vanuit Rotterdam, mientje had een probleem. Wat was er gebeurd? Ze is helemaal nooit naar die fysio geweest maar samen met een stalgenootje naar een wedstrijd gegaan, i.p.v. 1 paard (zoals gezegd) had ze er 2 op staan die elkaar toch niet zo lief vonden en bij het inladen voor de terug reis ging het finaal mis. Eén van de paarden is gaan hangen,trappen en weet ik veel wat waardoor de trailer zo ongeveer als een kaartenhuis in elkaar is gestort.

Haar vader heeft er uiteindelijk na een hoop gemorrel voor gezorgd dat ik mijn trailer kon laten repareren zonder voor de kosten op te draaien maar ik heb er zeker wel van geleerd.

Die mensen heb je altijd, maar dan doe je misschien af aan de mensen die wel graag jou trailer willen lenen met goede bedoelingen. Ik dacht wel dat ze iets steviger waren gebouwd dan dat?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 01:09

Aan vrienden durf ik hem wel uitlenen, maar aan mensen die ik niet goed ken, niet. We maken wel altijd goeie afspraken, zij maken hem proper, als de trailer beschadigd is, moeten zij de kosten betalen.
Gelukkig vragen ze hem niet zo vaak hihi :))

DMZSniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 01:24

Daarom dus mijn idee van een soort borg, misschien genoeg om erge beschadigingen te repareren.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 01:50

Ik heb misschien gestemd omdat er een enkeling is die ik de trailer zou uitlenen maar in principe gewoonweg niet. Wij hebben een aparte verzekering voor de trailer en die gaat echt niet blij zijn als iemand anders dan wij schade zou rijden en dan heb ik het niet eens over schade aan de trailer maar ook aan schade aan derden.
Ik hoor soms dat mensen een vergoeding vragen maar dan ben je aan het verhuren, kan helemaal problemen met de verzekering geven.
Laat deze ellende liever aan mij voorbijgaan.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:11

DMZSniper schreef:
Forcalquier schreef:

Die mensen heb je altijd, maar dan doe je misschien af aan de mensen die wel graag jou trailer willen lenen met goede bedoelingen. Ik dacht wel dat ze iets steviger waren gebouwd dan dat?

Een trailer is niet veel meer dan een paar wandjes met een dak erop, ik dacht ook altijd dat zo´n ding wel wat kon hebben tot ik het resultaat zag van een paard die er echt heel graag uit wilde. Het was in dit geval overigens de zijwand die volledig uit zijn voegen was getrokken, daar kun je dus onmogelijk nog mee rijden.
Mijn eigen paard heeft overigens eens de volledige onderdeur van de stal met haar borst ontwricht en open gekregen net als dat ze door 5 lagen stroomdraad+ 3 planken hout is gedenderd, een paard in paniek houd je niet zo snel tegen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:19

Wij lenen de trailer ook niet uit aan iedereen,heb er mn neus van vol om achter mn eigen spullen aan te moeten rennen óf ik krijg ze vies en kapot terug.
Een trailer is wel even een grote kostenpost als er iets aan is en is iets kapot dan heeft niemand het gedaan.
Dat ze maar eentje gaan huren bij een trailerverhuur bedrijf zou ik zeggen.
Of als het iemand is die we goed kennen en waarvan we weten dat het paard rustig is dan rijden we zelf tegen vergoeding.
Maar uitlenen?Nee echt niet!

w00pw00p

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:43

Ik zie soms toch een auto met een trailer erachter waarin de paarden helemaal los gaan?
Dus ik heb wat uitleg nodig..

Kan dit niet extreem fout gaan ?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:58

w00pw00p schreef:
Ik zie soms toch een auto met een trailer erachter waarin de paarden helemaal los gaan?

Ja het kan: [TAO] Paard verliest evenwicht in trailer

Volgens mij kan je een paard goed vastmaken dmv zijn bit/teugel aan een soort van hekje aan de voorkant.
Er zijn ook trailers die een soort van hek aan weerskanten hebben zodat een paard daartegen aan gaat leunen mocht het evenwicht niet goed gaan, Maar normaliter moet het wel goed gaan lijkt me.
Veel oefenen zodat een paard er aan gewend raakt, dus direct met een noodgang over zandweggetjes gaan scheuren is ook niet goed.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:13

Quad schreef:
w00pw00p schreef:

Ja het kan: [TAO] Paard verliest evenwicht in trailer

Volgens mij kan je een paard goed vastmaken dmv zijn bit/teugel aan een soort van hekje aan de voorkant.
Er zijn ook trailers die een soort van hek aan weerskanten hebben zodat een paard daartegen aan gaat leunen mocht het evenwicht niet goed gaan, Maar normaliter moet het wel goed gaan lijkt me.
Veel oefenen zodat een paard er aan gewend raakt, dus direct met een noodgang over zandweggetjes gaan scheuren is ook niet goed.

8)7 Een paard vastzetten aan zijn bit of teugel is echt zo not-done! Laat staan in een trailer.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:16

Hm, dan heb ik het toendertijd verkeerd gezien (praat ik wel over een jaar of 2/3 geleden).
Hoe zet je een paard dan goed vast? Het is ook niet de bedoeling dat hij of zij de hele trailer doorhobbelt, dat kan natuurlijk niet maar goed. ;)

Sjokki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:25

wij hebben zelf geen trailer en mogen hem altijd lenen van de buren. we maken hem altijd netjes schoon enzo en we hebben nooit problemen gehad. ze willen er niets voor hebben maar we brengen ze toch elke keer een appeltaart als bedankje :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:26

Door aan beide kanten van het halster vast te zetten. Hierdoor kan hij/zij niet met het hoofd alle kanten op waardoor de bewegingsvrijheid al word beperkt.
Mijn paard zet ik ook hoog vast, zodat hij niet met zijn hoofd te ver naar beneden kan. Hierdoor blijft hij beter bij de les.
Natuurlijk zijn er nog steeds paarden die alle kanten in geslingerd worden in de trailer. Maar ik denk dat je dan ook wel de rijvaardigheid van de chauffeur onder de loop mag nemen.

w00pw00p

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:34

Maar evenwicht verliezen in een trailer als je vast zit lijkt me pittig.
Al zie ik soms trailers waar er dan 2 paarden inzitten die echt krap op elkaar zitten.. Kan kloppen toch ?

Kan zo'n hele trailer dan niet omvallen ?

En ja, ik ben echt een leek op dit gebied :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:35

Nee en Ja...

Ja voor als er echt een spoedgeval is en er naar de kliniek gereden moet worden. (met mijn oude trailer)

Ik heb er geen goede ervaringen mee.
Had de mijne uitgeleend aan een stalgenootje en die heeft hem gewoon smerig terug gezet (vergeten schoon te maken) en naar mijn idee was ineens mijn klep verbogen.
Paard wilde de trailer niet op vertelde ze.
Ik heb daarna geen vertrouwen meer gehad in mijn trailer.
Wordt wel ieder voorjaar zodra hij gebruikt gaat worden nagekeken hoor.
Hij is nog goed maar wel een trailer uit 1999.

Ander stalgenootje reed ik naar wedstrijd... super braaf paard volgens haar
Die heeft het tussenschot eruit getrokken en de wanden beschadigd.
Trailer ging stuiterend over de rijksweg omdat die knol zo stond te springen in mijn trailer.

Ik rij altijd super rustig mijn eigen Haf staat altijd te plassen op de trailer en de meeste andere paarden ook wel.

Ik heb nu een hele nieuwe trailer gekocht en die verwacht ik volgende week op te halen.
Never nooit dat deze uitgeleend gaat worden.
Ik heb er hard voor moeten sparen en heb geen trek in beschadigingen die door andere zijn aangebracht
en dan niet vergoed zijn/worden en dan de daders op het kerkhof liggen....

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:37

ik leen mijn trailer normaal niet uit, behalve als we er zelf mee gaan (bijvoorbeeld ander paard halen)
of aan mijn vriend als er iets is. zo was het ook met de limburgse alleen ging het toen om de auto.
Maar ik wil er ten alle tijden wel bij zijn

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:38

Ik heb een 2 paards en heb maar 1 paard dus ik heb nu een 1,5 gekocht
Nooit meer geneuzel of iemand mee kan rijden naar wedstrijd of buitenrit

DMZSniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:30

Hoeveel kost zo'n geval gemiddeld? Of misschien beter, hoeveel betaal je als normaal paardrijder zijnde? Kan me voorstellen dat niet iedereen een nieuwe koopt.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:38

Aangezien wij na goed genaaid te zijn bij aanschaf flink wat bloed zweet en tranen (en geld) in de trailer hebben gestopt rijd er in principe niemand anders mee. Als er al een vreemd paard in gaat dan alleen als mijn man zelf rijd.
In een zwaar gevalletje nood (stel paard komt anders niet op de kliniek en dat is levensbedreigend) dan strijk ik met mijn hand over mijn hart maar hey, ik mocht ook nooit van iemand een trailer lenen. Moest met spoed naar de kliniek en heb met heel veel moeite en geld een auto, trailer en chauffeur moeten regelen en ging maar net aan goed allemaal. Nu heb alledrie en ben ik heel zuinig op.
Dus alleen voor medische noodgevallen mag ie mee, en anders blijft het ding lekker op zijn plek. Cru gezegd: een ander zijn plezier is niet mijn probleem...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 06:33

Mijn 2e hands was toendertijd 2000 euro en 8 jaar oud.
Nu heb ik er nog 1750 inruil voor gekregen.

Ik wilde een nieuwe hebben waarom....
Ik ben 46 Mando is 11
Hoe lang gaat Mando nog mee op stap.... tot zijn 21 ste ofzo.
Dan ben ik 56 en vind ik het wel goed denk ik.
Daarom heb ik ervoor gekozen niet de ellende van een ander te kopen maar
voor een nieuwe te gaan nu ik het geld ervoor had.
Kan niet in de toekomst kijken en misschien had ik het geld volgend jaar niet
meer gehad...

Ethirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:36

Zou bij mij sterk liggen aan de situatie. Heb ik de trailer niet nodig, ken ik de mensen of het paard, weet ik met enige zekerheid dat evt schade netjes afgehandeld wordt. Zomaar aan een vreemde meegeven zou ik zeker niet doen en commercieel verhuren lijkt me veel te veel gedoe, zeker voor €25/dag.