Wild paard vangen op vakantie en naar huis brengen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:44

Sokje_6 schreef:
sillysoul schreef:
iets vergelijkbaars heeft iemand hier op bokt toch gedaan? ergens in nederland lopen pony's in het wild, de jonge dieren worden gevangen. Ik ben het ras even kwijt: donkerbruin met een lichte snuit.

Exmoor of konik inderdaad; zijn allebei al gevallen van op Bokt gekomen :j

ook nog een fjord, weet alleen haar boktnaam niet. Die fjord kwam ergens uit een natuurgebied vandaan in nederland.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:57

Molfre schreef:
Ik snap het en ik zeg ook dat ik vierkant achter het doel opzich sta, alleen de manier waarop dit tentoon gesteld wordt met dit paard. Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar de uitdrukking die het paard op zijn lijf heeft en de manier waarop het dier beweegt zeggen mij gewoon niet veel goeds.

EDIT: ik wil je ook echt wel op je woord geloven als jij zegt dat deze vent een goeie is, alleen in deze video, met dit paard, ik wordt er gewoon een beetje onpasselijk van. En dat ligt niet aan het feit dat het om een wilde mustang gaat, ik ben juist helemaal VOOR het helpen van die beesten en ik weet ook dat een overgroot deel van dat helpen ligt in het domesticeren.

Kijk ik ken die man niet, dus ik sluit niet uit dat jij meer ziet dan ik. Ik zie zelf gewoon een paard (doordat hij wat 'stocky' gebouwd is weliswaar wat stijf) dat niet bang is voor een pick up truck. Dat heb ik wel meer gezien dus ik vind het geen buitenissig truukje of zo.

Nynke1

Re: Wild paard vangen op vakantie en naar huis brengen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:59

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:09

Ik weet nog niet of het genoemd is, maar in duitsland is er een grote kudde pony's als ik het goed heb. Daar word ieder jaar een volksfeest georganiseerd, waar alle jonge hengsten van de kudde worden gevangen, zodat de kudde niet te groot wordt etc etc etc.
Deze jonge hengsten worden na het volksfeest verkocht.
Mijn vriendin heeft ong 17 jaar geleden daar een "afdankertje" vandaan gehaald (was de wildste uit de kudde hengsten, lastig gevangen, niemand wou hem kopen.) Ze heeft er énorm veel tijd in besteed, heeft haar alle hoeken laten zien, maar uiteindelijk, is het een ge-wel-dige rijpony geworden met een geweldig karakter, enorm veel respect, doet écht alles voor je. maarja, dat ligt lijkt mij ook gedeeltelijk aan de opvoeding. oké, kortom; er is in duitsland een kudde waar je wilde hengsten kunt kopen. welk ras het is moet ik toch eventjes nadenken, staat geloof ik ook in mijn profiel (;
Misschien dat je er wat aan hebt.
sorry als deze re niet meer nodig was, heb niet het gehele topic doorgelezen (;

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:10

o, ik zie net in mijn profiel dat het een Dülmener Wildpferd is. Site is heel makkelijk te vinden(;

bentheboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:13

Het lijkt me dat je geen ervaring hebt.
Dus ik zou het niet doen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:51

Los van of je wilde paard tembaar zal zijn ( en dat blijkt pas na veel tijd, moeite, geld enz) is het ook nog eens de vraag of het paard fysiek in orde is, en in staat lijkt te zijn om te doen wat jij graag zou willen. Daar zit dan weer een kritiek punt.

Overigens mogen mustangs niet geslacht worden toch?

Je kunt wel wildere kuddes bekijken in de camargue, in Hongarije op de poesta? Dat is wel heel erg leuk, gewoon gedrag bestuderen. Daar leer je zoveel van! Kun je altijd nog besluiten om wel of geen paard te kopen daar.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:09

Pauline schreef:
Overigens mogen mustangs niet geslacht worden toch?

Officieel misschien niet, maar vooral de ranchers hebben over het algemeen een hekel aan ze, dus die schieten ze gewoon af.

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:10

Kostbaar onzeker traject zou er niet voor kiezen