Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mnkortleve schreef:Ik heb voor de gein eens zitten kijken welke leeftijdscategorie hier reageert en met een zweep rijd.
Opvallend is dat de meeste onder de 20 jaar zijn meer richting de 12, 13, 14 jaar uitzondering daar gelaten.
Manegepaarden zijn vaak afgestompt wss door al die wiebelbenen en mensen zonder goede balans die er op zitten dus daar kan ik het gebruik van een zweep enigszins wel begrijpen, maar een paard van een particulier kan toch zeker wel zonder zweep gereden worden dat is 1 op 1 of misschien met bijrijder 2 op 1 maar goed dan moet het nog te doen zijn.
Het probleem van het niet aan je been zijn ligt 99% van de gevallen aan de ruiter die heeft het zover laten komen en vaak als je zo'n paard heb die niet meer reageert dan kost het heel wat moeite om het er weer uit te krijgen, helaas weet ik daar alles van na de laatste ruiter die mijn paard gereden heeft.
Soms ligt het aan je houding dat je paard niet door wil lopen dan zeg je met je lichaam ho en met je zweep of benen vooruit.
En verder is consequent zijn is het sleutelwoord en niet vandaag wel morgen niet of ach geef toch niet dat hij/zij wat harder/zachter loopt ja dat geeft wel, paarden hebben duidelijkheid nodig.
)