Wat vinden jullie van de bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:40

xMaisa schreef:
Ik val bijna nooit, dus vind het niet nodig.

Dan draag je zeker ook geen cap?

Ik rij zelf niet met een bodyprotector, enkel bij het beleren van een groen paard. Maar voor cross en jonge ruitertjes (vooral bij springen) raad ik het zeker aan.

PaulienvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:18

Ik heb geen bodyprotector, ook nog nooit gehad.
Als ik eerlijk ben lijkt het me ook helemaal niet fijn zitten met het rijden.
Bij ons op de manege rijd echt niemand ermee. Terwijl het bij andere maneges weer verplicht is.

Ach, ze zijn er voor gemaakt, dus je zou er best wel goed mee kunnen rijden. (als je er aan gewend bent)

Akshay

Re: Wat vinden jullie van de bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:20

Ik rijd ook met een bodyprotector. Sterker nog, ik rijd liever niet meer zonder :)
Ik voel me prettiger met. Ik weet dat ik nog altijd vanalles kan breken etc, maar het stukje veiligheid van mijn harnas, graag :)

En ik heb een onwijs eerlijke bomproof pony, en rijd recreatief wat buiten. Maar toch 1x een klapper gemaakt waar ik regelmatig nog moeilijk van loop, en elke dag nog last van heb (rug). Daarom toch erg graag een bodyprotector.

Heb er een van USG :) Erg fijn :)

Sandrita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:42

ik zelf heb geen bodyprotector al hebben mijn ouders dat liever wel en kan ik ook wel begrijpen, als je verkeerd terecht komt..1x heel hard gevallen van een haflinger nou ik heb het geweten, ik liep naar de pony als n oud omatje oei oei mn rug. dus eigenlijk moet ik er wel een gaan aanschaffen, ik wil immers nog tot aan mijn rollator-aanschaf kunnen rijden *\o/*

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:06

Ik rijd sinds mijn laatste val niet meer met bp. Na mijn val heb ik nog een aantalkeer met bp gereden, maar voelde mijzelf er niet meer prettig in. Sinds dien rijd ik zonder. Misschien dat ik hem straks alleen voor het buitenrijden en springen ga gebruiken omdat je dan toch een verhoogd risico loopt. Door mijn bp heb ik nu nog steeds regelmatig rugpijn, doordat tijdens een rodeo ik niet goed mee kon bewegen en veel klappen in mijn rug heb gekregen.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:20

ik vind dat je ook moet kijken naar wat voor paard je hebt..
als je weet dat je paard te vertrouwen is dan is het niet heel erg nodig.
heb je echter een paard die nog kan schrikken of die buiten wel eens lastig kan zijn zou ik wel een protector nemen.
ook moet je even nadenken, zonder cap of protector kan je problemen krijgen in het ziekenhuis of met de verzekeringen.. die zeggen dan als je je rug gebroken hebt, als je een body protector om had dan was het letsel minder geweest.. als ik een eigen paard zou hebben die nog wel eens gek doet en waarvan ik weet dat die nog wel eens gek uit de bocht kan komen dan zou ik wel een een protector aanschaffen..
dit is natuurlijk voor eigen risico en keuze ;)
op buiten rit kan ik me nog wel voorstellen dat je moeder je een protector wil aanschaffen.
als je op het gras of zand valt is dat wel even anders dan dat je in een bos op de takken en misschien wel steen kan vallen..
ik heb van het zomer ook meegemaakt dat een meisje van een paard op het gras viel en ook een rug letsel had, gebroken ruggenwervel..
toen was ik wel even bewust van hoe erg de schade kan zijn als zoiets gebeurd.

Amado7Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:49

Ik heb niet eens zo'n ding :+

maar lijkt me wel verstandig. Licht er ook aan welk paard je heb natuurlijk, maar er kan altijd wat gebeuren.

CelesterB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:01

Na het kneuzen van mn ribben heb ik een bp aangeschaft. Ik heb me laten informeren en aanpassen in een ruitersportzaak. Wel grote borsten dus bij mn buik zit hij niet vast.
De eerste keer vallen met bp ging zacht, maar bp sloeg in mn spier van mn rug waardoor ik 3 dagen lang mn eigen sokken niet kon aandoen. Deed meer zeer dan die kneuzing. Daarna niet meer mee gereden. 3 maanden terug zonder bp op mn zijkant gevallen en helaas mn zitbeen gebroken. Daar kan een bp ook niets aan doen. Ik twijfel nog om er een echt goed te laten aanmeten of zo'n duur airvest.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:35

CelesterB schreef:
Na het kneuzen van mn ribben heb ik een bp aangeschaft. Ik heb me laten informeren en aanpassen in een ruitersportzaak. Wel grote borsten dus bij mn buik zit hij niet vast.
De eerste keer vallen met bp ging zacht, maar bp sloeg in mn spier van mn rug waardoor ik 3 dagen lang mn eigen sokken niet kon aandoen. Deed meer zeer dan die kneuzing. Daarna niet meer mee gereden. 3 maanden terug zonder bp op mn zijkant gevallen en helaas mn zitbeen gebroken. Daar kan een bp ook niets aan doen. Ik twijfel nog om er een echt goed te laten aanmeten of zo'n duur airvest.

Hier het zelfde meegemaakt, ik kon niet eens lopen door de pijn in mij rug. Ik rij momenteel ook niet meer met bp, dit terwijl hij wel is aangemeten... Eigenlijk voel ik me nu veiliger zonder :') . Mijn paard vertrouw ik momenteel niet echt, maar toch rij ik liever zonder. Met een airvest zou ik me wel veilig voelen. Het zou alleen echt iets voor mij zijn om van mijn paard te stappen en dan te vergeten dat ding van je zadel los te maken, zie je het al gebeuren. Ook vraag ik me af wanneer je er bijna afvalt, maar jezelf toch nog kan redden of dat ding dan niet af gaat. Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft.

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:42

_AlMaraam_ schreef:
mie123gie schreef:
Mijn instructrice verbied body protectors daar heb je echt weinig bewegings vrijheid in en bij een onverwachte bok of sprong knalt bij de meeste bodyprotectors het randje tegen het zadel aan waar door je juist valt.Ik rij zelf met een airback vest.past altijd,veel bewegings vrijheid,geen harde randjes en super veilig ik zou daar als ik jou was echt voor gaan

Beetje vreemd wat je instructrice zegt. Als je erg niet veel bewegingsvrijheid in hebt of hij komt tegen de lepel van je zadel aan dan heb je niet de goede maat.

Ik vind t juist wel verstandig, je kunt helemaal niets in zo'n ding.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:46

Ik heb er geen, maar ik rijd ook maar 2 keer per week, dus denk ook niet dat zo´n ding snel zijn geld op zal brengen. De paardjes die ik rijd vertrouw ik ook volkomen.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:13

Roos_Herco schreef:
Beetje vreemd wat je instructrice zegt. Als je erg niet veel bewegingsvrijheid in hebt of hij komt tegen de lepel van je zadel aan dan heb je niet de goede maat.

Ik vind t juist wel verstandig, je kunt helemaal niets in zo'n ding.[/quote]

Wat een onzin. Als je een goede hebt dan kun je er gewoon alles mee hoor. Op de manege waar ik stage loop, rijdt bijna iedereen met bodyprotector. Het is niet verplicht, maar het is gewoon normaal daar....

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:09

ik vind ze ook niet lekker zitten ik heb een springpony dus gebruikte ik hem alleen met springen ik vind het wel goed want met buitenritten kan je op hardere dingen vallen

FleurAmatist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:55

op jonge paarden draag ik altijd een bp maar op oudere paarden die langer onder het zadel zijn doe ik dat niet

Ambertje2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:28

Ik raad aan er wel een bij springen aan te doen

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:49

Rij op een fjord die nooit schrikt, niet echt nodig.
Vind het bovendien niet echt lekker zitten. :o

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:50

ik vind het een vierkant harnassss :P :D

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:52

ik moest er toen ik een eigen paard kreeg ook ineens 1 terwijl het anders nooooit hoefde, was ook wel een beetje de schult van mn tante want die praatte het mn moeder aan dat paardrijden levens gevaarlijk is -_-"
maar goed nu heb ik er dus 1 maar aangezien paardje lief nog moest worden ingereden dacht ik vooruit.. en hij is wel nodig geweest! het zit inderdaad verschikkelijk ik heb er nu 1 voor vrouwen met een ruimere plek voor mn borsten :p al een stuk beter.. maar nogsteeds een rotding :(

Chocoladeijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:50

Ik vind ze echt verschrikkelijk zitten, daarom draag ik er zelf geen. Al hebben al verstandige mensen die zeggen dat het veiliger is wel gelijk. Maarja...

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:56

Ik heb echt een super bodyprotector hij komt uit Amerika, ik zal is een foto maken hij vormt je helemaal (ook borsten zijn geen probleem tot nu toe) en is met klittenband bij je schouders te verstellen en op 4 plekken op je heupen (met sterk klittenband)

ik had hem te leen van m'n springinstructeur die wou hem toen weer terug na 2jaar en toen is m'n moeder heel internet af gaan zoeken en heeft hem na lang zoeken gevonden.
ik wou echt perse die i.p.v zo'n schildpad ding :o

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:21

ik heb geen bodyprotector, nooit mee gereden ook niet.

lijkt me dat je onwijs veel last van je rug krijgt door zo'n geval.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:25

ik rijd al 10 jaar met een bodyprotector, en sinds een aantal jaar ook met airbag vest, en ik zweer erbij. Niet altijd met ieder paard, maar wel in situaties dat de kans op vallen duidelijk groter is en/of de gevolgen veel groter kunnen zijn. Dus niet met een dressuurtraining thuis op een ervaren paard, wel de eerste keer thuis met een jonkie. Niet met het ene paard in de springles, wel met de andere. En in de cross(trainingen) altijd airjacket en bp. En ik heb zelfs een tijd dressuurwedstrijden met bp en airjacket gereden, (knalrood!). Kwestie van risicomanagement.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:28

sadekeshia schreef:
Hai.

Mijn moeder vind het noodzakelijk dat ik bij buitenritten een bodyprotector aan doe.
Wat vinden jullie hiervan en wat vinden jullie van de bodyprotector?

Natuurlijk weet ik dat mn moeder het heel goed bedoelt enzo en dat het voor mn eigen veiligheid is.
Ik zou het ook niet heel erg vinden om zo'n ding te dragen bij een buitenrit, ik wil gewoon even weten wat jullie ervan vinden.

Toen ik begon met paardrijden, waren er dunne caps die vastzaten met een kin stukje.
Ook kwamen er verstelbare caps die bij elk hupje op je neus zaten.

Daarna werden de ''goede'' caps verplicht en had iedereen zo 1, dit vond ik overigens wel een heel goed punt.
Nu zijn de bodyprotectors op veel plaatsen verplicht.

Wat wordt het over 10 jaar? rijden we dan in een verstevigd ridderpak?

Daar komt nog bij, ik ben laatst gaan passen bij een ruitershop.
De maat die mij goed zaten, plette mn borsten erg. ;(
Wanneer ik er 1 aandeed die het niet plette, was hij veel te groot op mn buik en dergelijke.
Ik zal wel niet de enige zijn met die probleem!
Hoe doen jullie dit?

:=

Als het echt verkeerd gaat zal zelfs een heel ridderpak je niet helpen, daarnaast je bent 21: je moeder heeft niets meer over jou te zeggen :)

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:28

paulinevld schreef:
Ik heb echt een super bodyprotector hij komt uit Amerika, ik zal is een foto maken hij vormt je helemaal (ook borsten zijn geen probleem tot nu toe) en is met klittenband bij je schouders te verstellen en op 4 plekken op je heupen (met sterk klittenband)

ik had hem te leen van m'n springinstructeur die wou hem toen weer terug na 2jaar en toen is m'n moeder heel internet af gaan zoeken en heeft hem na lang zoeken gevonden.
ik wou echt perse die i.p.v zo'n schildpad ding :o

Ik ben benieuwd naar deze bodyprotector! Weet je ook de merknaam?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:42

Ik heb er 1 met blokjes. Heb hem een hele tijd gedragen tijdens het springen en als mijn paard een rare beweging maakte (uitweek oid) dan viel ik er al snel vanaf.
Nu rijd ik een jong (ander) paard, waar ik geen bp bij gebruik. Ook zij heeft weleens pogingen gedaan om mij eraf te krijgen (denk aan in volle galop op de hoek af en pas op het laatste moment links of rechts gaan), waarbij ik wel gewoon blijf zitten.
Dus voor mijn gevoel val ik veel sneller met een bp, dus doe ik hem liever niet aan (tenzij het moet omdat ik wil gaan crossen ofzo).