Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:48

Hier allemaal oude kleren hoor
Besteed mijn geld liever aan iets anders, en bij de paarden wordt toch alles vies of gaat kapot.

Wel koop ik eens in de zoveel tijd een goede paardrijbroek, maar nou doe ik minstens 2/3 jaar met broeken (met 1 broek 7 jaar, maar ze lijken steeds sneller kapot te gaan?)

Maar je hebt helemaal gelijk. Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar als je daar eens met oude kleren zou komen, word je meteen raar aangekeken heb ik wel gemerkt. Ik ben veel meegeweest als groom en werd dan al nagekeken met mn oude rijkleding aan. Ook hoor je om je heen als iemand een wat ouder zadel heeft oid dat deze meteen niet zouden kunnen rijden, belachelijk en verschikkelijk als je zo denkt...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:52

Lianne86 schreef:
Niets was fijner dan 's ochtends in een oude oversized trui gewoon de stallen in huppelen :') Rechtstreeks vanuit je bed...

Wat ik misschien nog wel het raarste vindt, die merkkleding-mensen blijven ook vaak schoon? :S Hoe doen ze dat!? Zet mij 10 minuten bij mijn paard en ik heb wel weer ergens een veeg zitten :')

Gewoon je paard opvoeden dat er NIET geschuurd word. Geen brokkken ander spul voeren waar ze van kunnen kwijlen als je nog de stal in moet..Opstappen vóór de bak zodat je niet met je schoenen in het zand hoeft te lopen. Ik kan prima met mijn werk kleding gaan rijden ( western dus kan ik spijkerbroek) Ik heb hooguit wat spatten zand op mn broek van een stopje maar dat is 2x kloppen en het is eraf en ga ik schoon weer naar huis. En als je af gaat zadelen en je paard heeft geschuimd dan laat je gewoon je vriend zn hoofdstel uit doen en zadel je zelf af en zorg je dat de beugels niet tegen je kleding klapperen. en tatarataaaa schoon naara huis :') Ik klink nu echt alsof ik vies ben van mijn eigen paard. Als ik wel oudere kleren en schoenen aan heb ( die er overgens wel nog goed uit zien want als het er oud uit ziet gooi ik het weg :') dan mag mn paard best wat eten waar ik naast sta en mag die ook best nog even in de bak rollen en met zn zandhoofd over mn jas wrijven :j

SZCarlijn

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:00

makkelijker gezegd dan gedaan denk ik! ik kom altijd helemaal vies thuis! komt door mn fjord die nogal van knuffelen houdt!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:03

WhySoWhite schreef:
Lianne86 schreef:
Niets was fijner dan 's ochtends in een oude oversized trui gewoon de stallen in huppelen :') Rechtstreeks vanuit je bed...

Wat ik misschien nog wel het raarste vindt, die merkkleding-mensen blijven ook vaak schoon? :S Hoe doen ze dat!? Zet mij 10 minuten bij mijn paard en ik heb wel weer ergens een veeg zitten :')

Gewoon je paard opvoeden dat er NIET geschuurd word. Geen brokkken ander spul voeren waar ze van kunnen kwijlen als je nog de stal in moet..Opstappen vóór de bak zodat je niet met je schoenen in het zand hoeft te lopen. Ik kan prima met mijn werk kleding gaan rijden ( western dus kan ik spijkerbroek) Ik heb hooguit wat spatten zand op mn broek van een stopje maar dat is 2x kloppen en het is eraf en ga ik schoon weer naar huis. En als je af gaat zadelen en je paard heeft geschuimd dan laat je gewoon je vriend zn hoofdstel uit doen en zadel je zelf af en zorg je dat de beugels niet tegen je kleding klapperen. en tatarataaaa schoon naara huis :') Ik klink nu echt alsof ik vies ben van mijn eigen paard. Als ik wel oudere kleren en schoenen aan heb ( die er overgens wel nog goed uit zien want als het er oud uit ziet gooi ik het weg :') dan mag mn paard best wat eten waar ik naast sta en mag die ook best nog even in de bak rollen en met zn zandhoofd over mn jas wrijven :j

maar je wilt je paard toch knuffelen en aaien? ik in ieder geval wel en mijn paard is helaas niet altijd schoon, dus heb ik altijd modder en haren op mijn broek. ook rij ik vaak zonder zadel, daar wordt je ook heel vies van. maar ik ga daar echt niet mee stoppen omdat ik mijn kleding schoon wil houden.

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:10

haha ja dat heb ik ook als jeje paard niet knuffelt of aait dan weet ik niet hoe je dan met je paard omgaat :)

maar je wilt je paard toch knuffelen en aaien? ik in ieder geval wel en mijn paard is helaas niet altijd schoon, dus heb ik altijd modder en haren op mijn broek. ook rij ik vaak zonder zadel, daar wordt je ook heel vies van. maar ik ga daar echt niet mee stoppen omdat ik mijn kleding schoon wil houden.[/quote]

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:14

Nah, zo lang als het nat weer is, is het bij ons een grote blubberzooi, dus ik heb zelfs mijn leren laarzen maar weer ingeruild voor rubberen beginnersrijlaarzen :D Nee, voor mij geen dure broeken en al helemaal geen merkshirtjes, zonde! Het enige dat ik dan wel heel erg waardeer is mijn Equitheme bomberjack.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:43

jasz schreef:
WhySoWhite schreef:

maar je wilt je paard toch knuffelen en aaien? ik in ieder geval wel en mijn paard is helaas niet altijd schoon, dus heb ik altijd modder en haren op mijn broek. ook rij ik vaak zonder zadel, daar wordt je ook heel vies van. maar ik ga daar echt niet mee stoppen omdat ik mijn kleding schoon wil houden.

Tuurlijk geef ik hem wel een aai, maar aaien doe ik met mn handen en ik aai meestal niet over mest vlekken of modder vlekken :') Ik rijd in goede kleren niet zonder zadel en van een keer een dag geen knuffel krijgen ze niks, Mijn paard houd daar ook helemaal niet van. Mijn veulen kruipt het liefst op schoot maar die sla ik meestal over als ik in goede kleren haast heb. Wat meestal op woensdag het geval is.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:45

ik krijg van men ouders gewoon decatlon kleding en als ik daar
niet tevreden mee ben mag ik het zelf betalen maar ik vind het
prima en oude shirtjes draag ik ook gwn bij de paardjes

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:00

Ik ga echt niet proberen om schoon te blijven als ik met mijn paard in de weer ben, LOL. _O- No chance. :D

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:06

Ik draag altijd gewone truien & shirts bij de paarden, mijn rijbroeken zijn bijna allemaal van een merk maar die gaan dan ook vele langer mee!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:33

jasz schreef:
Geryon schreef:
Ik kan me er echt totaal niet in vinden. :+

Maar valt me wel op dat degene met de mindere kleding (goedkoop/minder mooi) ook minder kunnen rijden. Er is maar één iemand die ik ken met rubberen laarzen die imo goed kan rijden.

Ik heb eigenlijk ook altijd merken. Vaak is het veel mooiere kleding, van betere kwaliteit en zit het ook beter. Maar ik heb ook zat vaak mijn rubberen laarzen aan en een broek van maar hv polo bijv. Zal mij een worst wezen :+

ik ken eigenlijk aardig wat mensen die goed kunnen rijden en rubber laarzen hebben. tuurlijk hebben de meeste 'gevorderde' ruiters leren laarzen, maar dit hoeft niets te zeggen over je rijkwaliteiten lijkt me.

Ik denk dat jij goed vinden rijden anders opvat dan mij :D En natuurlijk hoeft dat niets te zeggen :) Maar door gewenning verwacht ik niet veel van de rijkunst van iemand die aankomt met rubberen laarzen en een casco cap.

Arc_En_Ciel schreef:
Geryon schreef:
Ik kan me er echt totaal niet in vinden. :+

Maar valt me wel op dat degene met de mindere kleding (goedkoop/minder mooi) ook minder kunnen rijden. Er is maar één iemand die ik ken met rubberen laarzen die imo goed kan rijden.

Ik heb eigenlijk ook altijd merken. Vaak is het veel mooiere kleding, van betere kwaliteit en zit het ook beter. Maar ik heb ook zat vaak mijn rubberen laarzen aan en een broek van maar hv polo bijv. Zal mij een worst wezen :+

Ik denk dat het niet is dat mensen met dure spullen beter kunnen rijden,
Maar mensen die beter kunnen rijden investeren sneller in dure spullen.
(hoeft niet altijd, trouwens)

Dat zeg ik ook niet. Valt me alleen op. De reden heb ik niet gezegd. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, dat dat één van de redenen kan zijn :j

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:56

Geryon schreef:
Ik denk dat jij goed vinden rijden anders opvat dan mij :D En natuurlijk hoeft dat niets te zeggen :) Maar door gewenning verwacht ik niet veel van de rijkunst van iemand die aankomt met rubberen laarzen en een casco cap.

maar hoe zou ik dat nou anders op kunnen vatten, dit klinkt alsof ik net een maand rij en denk dat iedereen die langer dan ik rijd goed kan rijden :')
ik rij al 10 jaar, en volgens mij kan je goed kunnen rijden niet op meerdere manieren opvatten.
Laatst bijgewerkt door jasz op 29-12-12 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:59

Natuurlijk kan dat wel :') Iemand die jij goed vindt rijden kan ik nog niet zo goed vinden rijden hoor. Je rijdt trouwens langer dan ik.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:01

ja dat kan je vinden, maar het lijkt me niet dat iemand die jij heeeel slecht vind ik heel goed vindt rijden. :D
sowieso. wat een discussie XD.
ik zei alleen dat ik mensen ken die goed kunnen rijden mét lelijke rubberlaarzen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:03

Vroegah keek ik wel op tegen mensen met leren laarzen, maar inmiddels zijn die ook een stuk meer 'normaal' volgens mij. En ook dat is wel weer wat stal-afhankelijk. Door mijn studentenruiterervaring (mooi woord voor galgje) heb ik veel maneges van binnen mogen bekijken en er stak er altijd eentje met kop en schouders bovenuit als het ging om leren laarzen en dure kleren. :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:05

jasz schreef:
ja dat kan je vinden, maar het lijkt me niet dat iemand die jij heeeel slecht vind ik heel goed vindt rijden. :D
sowieso. wat een discussie XD.
ik zei alleen dat ik mensen ken die goed kunnen rijden mét lelijke rubberlaarzen.

Is geen discussie. Ik zeg gewoon dat daar een heel verschil in kan zitten. En je vergelijking is dan ook wel het uiterste he :D Zo trouwens zo maar kunnen, als wij ieder een andere rijstijl fijn vinden. :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:06

ja das waar. ik sta op een stal in Bergen NH dat staat tuurlijk ook wel bekend om de kakkers. daar vindt je ook aardig wat mensen die in hun mega-super dure laarzen naar een verenigings vergadering komen. moeten ze zelf weten, maar het is dan wel zo duidelijk om te laten zien dat ze geld hebben.
dat is dan een andere stal dan waar ik sta, daar loopt iedereen er zo makkelijk mogelijk bij.

geryon, ja rijstijl kan verschillen. ik hou van uitersten :+ nee grapje.
maar ik weet natuurlijk niet hoe jij rijdt en of dat invloed heeft op jou laarzen. maar misschien dat mensen eerder laarzen kopen als ze hoger in de wedstrijdklasse komen.
Laatst bijgewerkt door jasz op 30-12-12 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

leon10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:07

Marloes__ schreef:
leon10tje schreef:
Ja dat merk ik soms ook wel.Ik rijd bij mijn verzorgpony ook gewoon in een beetje oud vest en shirtje.En in oude jas die echt super vies is :D

Op de manege heb ik meestal wel schone kleding aan want dan is het net gewassen.Ik heb gewoon op de manege aan:chaps en jodphurs,paardrijdbroek,een oud vest en shirtje,paardrijdjas. Maar ik doe echt niet mijn aller nieuwste kleding aan ofzo hihi

Sorry maar vies heeft naar mijn idee niks te maken met luxe... Af en toe eens in de wasmachine stoppen doet wonderen ;).

Ja dats waar alleen bij mij was het na 2 weken al helemaal vies en ik ga het niet elke keer wassen :P

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:08

Drie kwart van de tijd loop ik er bij mijn paard als een junk bij :p modderig, oude kleren, haren in een slordige staart... En zo zit ik dus ook op mijn paard... Inclusief BR-jas die door mijn zwangerschap geen model meer heeft haha... Het interesseert me gewoon niet meer... Mn paardje loopt dan met zijn sjieke kieffer dressuurzadel en hoofdstel... Maar heeft wel nog modder op zn kont en in zijn manen en staart... :p

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:12

Broeken komen nu van HH in de uitverkoop, shirts zijn oude en verwassen dingen, ende sokken komen van EJ.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:13

Ik moet bekennen dat ik geen 'ouwe zooi' aandoe naar mijn paard. Heb wel een aantal vesten speciaal voor paardrijden gekocht, maar die waren dan ook 9 euri per stuk, heb er 3 van :D
Als ik dure dingen koop, is het omdat ik graag iets van kwaliteit wil, niet omdat ik met de mode mee wil gaan. Kingsland jassen staan mij bijvoorbeeld écht niet, dus koop ik het ook niet omdat het een KL jas is. Heb de goedkopere versie van hetzelfde model die wel leuk staat, dan maakt het merkje me niet zoveel uit..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:16

Mijn paarden lopen in Rambo en Equiline en ik in pikeur.

Moet er hard voor werken en gaat jaren maar ook jaren mee waardoor ik nu bv 7 winterjassen heb en toch was ik ze om de 2/3 weken.

Elk kwartaal koop ik iets maar altijd kwaliteit, riijbroeken, vesten, schoenen en jassen zijn altijd van dure segment merk.
Omdat ik zuinig ben gaat het jaren mee.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:17

Maar Tita, even uit nieuwsgierigheid, want ik kan het me werkelijk niet voorstellen: wat moet je met 7 winterjassen? :o?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:27

Nou ik koop meestal om de winter nieuwe jas.... En alle anderen zijn nog niet kapot. Een jas van pikeur is nu 10 jaar en beetje verschoten maar trek hem elke winter wel weer keer aan.
Ik heb bv ook extreme riijbroeken....blauw,rood,wit geruit daar kan niet elke jas op.

Riijbroeken en jas moet wel kunnen bv bruine riijbroek en oranje jas.. En niet bruin met groen ofzo.
Door elk kwartaal wat aan te schaffen hou je grote garderobe geef je onbewust minder uit.
Heb denk ik wel 15-20 vesten.... I love it

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:32

Ik koop geen dure rijkleding! Altijd koopjes, flink afgeprijsd of zelfs 2e hands....

En nee decatlon is niet alleen voor beginnelingen, ik heb diverse shirtjes daar vandaan en laatst ook een cap voor € 19,95 :D