Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lianne86 schreef:Niets was fijner dan 's ochtends in een oude oversized trui gewoon de stallen in huppelenRechtstreeks vanuit je bed...
Wat ik misschien nog wel het raarste vindt, die merkkleding-mensen blijven ook vaak schoon? :S Hoe doen ze dat!? Zet mij 10 minuten bij mijn paard en ik heb wel weer ergens een veeg zitten
Ik klink nu echt alsof ik vies ben van mijn eigen paard. Als ik wel oudere kleren en schoenen aan heb ( die er overgens wel nog goed uit zien want als het er oud uit ziet gooi ik het weg
dan mag mn paard best wat eten waar ik naast sta en mag die ook best nog even in de bak rollen en met zn zandhoofd over mn jas wrijven
WhySoWhite schreef:Lianne86 schreef:Niets was fijner dan 's ochtends in een oude oversized trui gewoon de stallen in huppelenRechtstreeks vanuit je bed...
Wat ik misschien nog wel het raarste vindt, die merkkleding-mensen blijven ook vaak schoon? :S Hoe doen ze dat!? Zet mij 10 minuten bij mijn paard en ik heb wel weer ergens een veeg zitten
Gewoon je paard opvoeden dat er NIET geschuurd word. Geen brokkken ander spul voeren waar ze van kunnen kwijlen als je nog de stal in moet..Opstappen vóór de bak zodat je niet met je schoenen in het zand hoeft te lopen. Ik kan prima met mijn werk kleding gaan rijden ( western dus kan ik spijkerbroek) Ik heb hooguit wat spatten zand op mn broek van een stopje maar dat is 2x kloppen en het is eraf en ga ik schoon weer naar huis. En als je af gaat zadelen en je paard heeft geschuimd dan laat je gewoon je vriend zn hoofdstel uit doen en zadel je zelf af en zorg je dat de beugels niet tegen je kleding klapperen. en tatarataaaa schoon naara huisIk klink nu echt alsof ik vies ben van mijn eigen paard. Als ik wel oudere kleren en schoenen aan heb ( die er overgens wel nog goed uit zien want als het er oud uit ziet gooi ik het weg
dan mag mn paard best wat eten waar ik naast sta en mag die ook best nog even in de bak rollen en met zn zandhoofd over mn jas wrijven

Nee, voor mij geen dure broeken en al helemaal geen merkshirtjes, zonde! Het enige dat ik dan wel heel erg waardeer is mijn Equitheme bomberjack. jasz schreef:WhySoWhite schreef:
Gewoon je paard opvoeden dat er NIET geschuurd word. Geen brokkken ander spul voeren waar ze van kunnen kwijlen als je nog de stal in moet..Opstappen vóór de bak zodat je niet met je schoenen in het zand hoeft te lopen. Ik kan prima met mijn werk kleding gaan rijden ( western dus kan ik spijkerbroek) Ik heb hooguit wat spatten zand op mn broek van een stopje maar dat is 2x kloppen en het is eraf en ga ik schoon weer naar huis. En als je af gaat zadelen en je paard heeft geschuimd dan laat je gewoon je vriend zn hoofdstel uit doen en zadel je zelf af en zorg je dat de beugels niet tegen je kleding klapperen. en tatarataaaa schoon naara huisIk klink nu echt alsof ik vies ben van mijn eigen paard. Als ik wel oudere kleren en schoenen aan heb ( die er overgens wel nog goed uit zien want als het er oud uit ziet gooi ik het weg
maar je wilt je paard toch knuffelen en aaien? ik in ieder geval wel en mijn paard is helaas niet altijd schoon, dus heb ik altijd modder en haren op mijn broek. ook rij ik vaak zonder zadel, daar wordt je ook heel vies van. maar ik ga daar echt niet mee stoppen omdat ik mijn kleding schoon wil houden.
Ik rijd in goede kleren niet zonder zadel en van een keer een dag geen knuffel krijgen ze niks, Mijn paard houd daar ook helemaal niet van. Mijn veulen kruipt het liefst op schoot maar die sla ik meestal over als ik in goede kleren haast heb. Wat meestal op woensdag het geval is. jasz schreef:Geryon schreef:Ik kan me er echt totaal niet in vinden.
Maar valt me wel op dat degene met de mindere kleding (goedkoop/minder mooi) ook minder kunnen rijden. Er is maar één iemand die ik ken met rubberen laarzen die imo goed kan rijden.
Ik heb eigenlijk ook altijd merken. Vaak is het veel mooiere kleding, van betere kwaliteit en zit het ook beter. Maar ik heb ook zat vaak mijn rubberen laarzen aan en een broek van maar hv polo bijv. Zal mij een worst wezen
ik ken eigenlijk aardig wat mensen die goed kunnen rijden en rubber laarzen hebben. tuurlijk hebben de meeste 'gevorderde' ruiters leren laarzen, maar dit hoeft niets te zeggen over je rijkwaliteiten lijkt me.
En natuurlijk hoeft dat niets te zeggen
Maar door gewenning verwacht ik niet veel van de rijkunst van iemand die aankomt met rubberen laarzen en een casco cap. Arc_En_Ciel schreef:Geryon schreef:Ik kan me er echt totaal niet in vinden.
Maar valt me wel op dat degene met de mindere kleding (goedkoop/minder mooi) ook minder kunnen rijden. Er is maar één iemand die ik ken met rubberen laarzen die imo goed kan rijden.
Ik heb eigenlijk ook altijd merken. Vaak is het veel mooiere kleding, van betere kwaliteit en zit het ook beter. Maar ik heb ook zat vaak mijn rubberen laarzen aan en een broek van maar hv polo bijv. Zal mij een worst wezen
Ik denk dat het niet is dat mensen met dure spullen beter kunnen rijden,
Maar mensen die beter kunnen rijden investeren sneller in dure spullen.
(hoeft niet altijd, trouwens)
Geryon schreef:Ik denk dat jij goed vinden rijden anders opvat dan mijEn natuurlijk hoeft dat niets te zeggen
Maar door gewenning verwacht ik niet veel van de rijkunst van iemand die aankomt met rubberen laarzen en een casco cap.
Iemand die jij goed vindt rijden kan ik nog niet zo goed vinden rijden hoor. Je rijdt trouwens langer dan ik.
jasz schreef:ja dat kan je vinden, maar het lijkt me niet dat iemand die jij heeeel slecht vind ik heel goed vindt rijden.![]()
sowieso. wat een discussie XD.
ik zei alleen dat ik mensen ken die goed kunnen rijden mét lelijke rubberlaarzen.
Zo trouwens zo maar kunnen, als wij ieder een andere rijstijl fijn vinden.
nee grapje.Marloes__ schreef:leon10tje schreef:Ja dat merk ik soms ook wel.Ik rijd bij mijn verzorgpony ook gewoon in een beetje oud vest en shirtje.En in oude jas die echt super vies is![]()
Op de manege heb ik meestal wel schone kleding aan want dan is het net gewassen.Ik heb gewoon op de manege aan:chaps en jodphurs,paardrijdbroek,een oud vest en shirtje,paardrijdjas. Maar ik doe echt niet mijn aller nieuwste kleding aan ofzo hihi
Sorry maar vies heeft naar mijn idee niks te maken met luxe... Af en toe eens in de wasmachine stoppen doet wonderen.