Eigenaar betaald al 2 jaar lang opfok van zijn paarden niet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re: Eigenaar betaald al 2 jaar lang opfok van zijn paarden niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:51

Is er uberhaupt een overeenkomst opgesteld BoerBiet?

BoerBiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:34

Ja er is een overeenkomst.
En hij heeft de eerste facturen gewoon betaald hiervan kun je ook al uitgaan dat er een overeenkomst is wettelijk gezien.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:55

Dat de eerste facturen zijn betaald, betekend nog niet dat er wettelijk gezien een overeenkomst is. Een overeenkomst is een schriftelijk document waar beide partijen elkaars verplichtingen helder/duidelijk neerzetten met handtekening eronder.

TS: laat dit topic sluiten en volg je advocaat die ervoor heeft geleerd (ipv de adviezen hier). Je hebt te maken met een Amerikaanse partij. Als hij erachter komt dat jij dit topic hebt, dan kan dat goed tegen je werken tijdens procedure. Het kan zelfs zo zijn dat hij een procedure tegen jou begint wegens smaad/laster en zoals je weet lopen de Amerikaanse bedragen goed op. Kijk uit met wat je op het internet zet.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:33

Douraque schreef:
TS: laat dit topic sluiten en volg je advocaat die ervoor heeft geleerd (ipv de adviezen hier). Je hebt te maken met een Amerikaanse partij. Als hij erachter komt dat jij dit topic hebt, dan kan dat goed tegen je werken tijdens procedure. Het kan zelfs zo zijn dat hij een procedure tegen jou begint wegens smaad/laster en zoals je weet lopen de Amerikaanse bedragen goed op. Kijk uit met wat je op het internet zet.

Dat zal toch zo'n vaart niet lopen? BoerBiet heeft heel zorvuldig noch zijn eigen naam, die van zijn bedrijf of de vestigingsplaats daarvan, noch die van de paarden, noch die van "Mr. X" genoemd. Voor iemand die de zaak niet toch al kent, valt hier echt geen chocola van te maken. En verder: als mr. X gewoon conform de gemaakte afspraken de door hem aangegane verplichtingen was nagekomen, had BoerBiet heel dit topic nooit hoeven te openen om om raad te vragen. Lijkt me dan toch een typisch geval van "eigen schuld - dikke bult."

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:30

Meneer X weet wel wie ts is, een beetje onderzoek door een advocaat kan je achter veel dingen komen en zo ook dit topic. Wij doen ook altijd een internet onderzoek en vinden veel waarvan mensen denken dat het geheim is. En dat werkt altijd in het nadeel van ts. Daarnaast heeft ts al advies gevraagd aan een advocaat, die ervoor heeft geleerd. Hier op bokt worden goed bedoelde adviezen gegeven, maar zijn vaak slechte adviezen. Daarom vind ik het vreemd om hier advies te vragen als je al een advocaat om advies hebt gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:15

Moet je wel referentie in de vorm van namen of plaatsnamen hebben, anders is het lastig zoeken...

En vreemd vind ik het niet hoor, met zoveel paarden eigenaren hier en pensionbazen, dit is iets wat heul vaak voorkomt.....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:29

Die Amerikaan weet toch waar hij zijn paarden in opfok gezet heeft ??
En dan hebben we facebook, hyves en zomaar googel.
Te vinden is boerbiet door een slimme Amerikaanse advocaat.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:34

Er wordt hier toch niks verkeerds over betreffende meneer vermeld? De TS vraagt zich alleen af wat ie moet doen omdat hij een klant heeft die niet betaald meer niet. Neem aan dat de TS op facebook e.d. dit verhaal niet heeft staan.
Dat het hier gevraagd wordt vind ik niet zo raar, er zitten hier meer pensionhouders en misschien was er toevallig iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:37

Als ik google op boer biet kom ik niet op een opfokbedrijf voor paarden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:42

Nee, maar koeienboeren doen er vaak paarden bij.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:45

Denk ook niet dat het opfokbedrijf BoerBiet heet, vind het wel een originele naam :D Dit topic lijkt me ook heel lastig terug te vinden voor een Amerikaanse advocaat en er staat helemaal niets met naam en toenaam in.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de uiteindelijk, hopelijk goede, afloop en zou het fijn vinden als we die ooit te lezen krijgen. Verder kan ik geen enkele hulp bieden want, zoals al eerder gezegd, ik ben juridisch niet voldoende onderlegd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:47

er is al eerder door TS vermeld dat de naam geen verband legt met het bedrijf

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:51

Maar die Amerikaanse eigenaar weet toch wel bij wie hij zijn paarden in opfok gezet heeft ??
Dus als die Amerikaanse eigenaar daar een Amerikaanse advocaat op zet ?

Snappen jullie het nu :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:52

Ja en die zit op bokt en denkt, verhip, boer biet.......

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:53

En dan? Wat kan een Amerikaanse advocaat met dit berichtje op bokt?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:55

Die zoekt een Nederlandstalige en die vindt allereerst bokt en vervolgens Boerbiet die kan ontkennen dat hij het is want we weten niets van hem. Bovendien staat er niets inhoudelijks over de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:56

En herkent zichzelf als mr X........hoezo paranoia.....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:58

Douraque schreef:
Meneer X weet wel wie ts is, een beetje onderzoek door een advocaat kan je achter veel dingen komen en zo ook dit topic. Wij doen ook altijd een internet onderzoek en vinden veel waarvan mensen denken dat het geheim is. En dat werkt altijd in het nadeel van ts. Daarnaast heeft ts al advies gevraagd aan een advocaat, die ervoor heeft geleerd. Hier op bokt worden goed bedoelde adviezen gegeven, maar zijn vaak slechte adviezen. Daarom vind ik het vreemd om hier advies te vragen als je al een advocaat om advies hebt gevraagd.

Dit allemaal in navolging van het advies van deze advocaat.

Een Nederlander probeert wat te verdienen aan handel en verzorging.
Een Amerikaan probeert wat te verdienen ten koste van een ander.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:00

Ariebren schreef:
Maar die Amerikaanse eigenaar weet toch wel bij wie hij zijn paarden in opfok gezet heeft ??
Dus als die Amerikaanse eigenaar daar een Amerikaanse advocaat op zet ?

Snappen jullie het nu :7

Nee Arie, ik zal wel héél erg dom zijn, dus leg mij maar eens uit hóe jij denkt dat welke advocaat dan ook dit topic, waarin geen namen van paarden, personen of plaatsen genoemd worden, überhaupt gaat vinden. En áls dat al zou gebeuren, waar ik echt geen biet :+ van geloof, hoe hij dan gaat bewijzen wie TS IRL is en dat TS met het alias "Mr X" juist naar zijn cliënt verwijst. Daarvoor zouden zowel het Bokt beheer als de provider van TS informatie over het IP-adres van TS moeten ophoesten, wat beiden niet zonder gerechtelijk bevel daartoe zullen doen als ze weten wat goed voor ze is, en een zwaarwegende grond op basis waarvan een rechter dat toe zou wijzen, lijkt me daarvoor nógal te ontbreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:07

Als ten eerste dan op de juiste zoekformule gezocht wordt.......

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:14

@Eirikur,

Dat is het probleem van de huidige internet wereld.

Je hoeft maar éen woordje op internet te zetten en de hele wereld kan dat woordje achterhalen.
En dat woordje wordt nooit meer verwijdert van internet.

Maar gelukkig is het niet mijn probleem.

Boerbiet had gewoon geen account op Bokt moeten aanmaken.
Maar gewoon blijven bij zijn advocaat en daar mee in gesprek gaan wat de mogelijkheden zijn.

Als je dit topic naleest zie je alweer 5 pagina's.
Vier en driekwart pagina is gevuld door mensen die niet geremd worden door enige kennis, kunde en ervaring.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:16

@Ariebren: dit is één van de weinige keren dat ik het totaal met je eens ben. Heel goed verwoord

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:18

BoerBiet schreef:
Dag allemaal,

We hebben al meteen orde op zaken willen stellen nadat X aangaf day hij tijdelijk in de fianaciele problemen zat. We hebben toen van hem 3 Eigedoms papieren gekrijgen als borg maar X was zo slim om een kopie van de papieren en een begelijdend schrijven naar een advocaat in zwitserland te sturen. In dit schrijven staat dat we de paarden niet mogen verkopen zonder zijn toestemming over het bedrag we hebben toen meerdere kopers gehad maar X had droomprijzen in gedachte. Ook hebben verschillende fokkers van deze paarden contact met hem gehad over het terug kopen van hun fokproduct maar ook allemaal zonder succes. Daarna hebben we een deurwaarder verschillende aangetekende brieven en dergelijke laten schrijven maar deze man kreeg geen bericht terug waarna hij de zaak aan ons terug gaf.
Toen hebben we een advocaten kantoor opdracht gegevebn om vooronderzoek te doen kosten bijna 1000 euro. Deze kwamen tot de conclusie dat het een haalbare zaak was maar dat het een lange strijd kon worden als x moeilijk gaat doen ze schatte de kosten op minimaal 5000 euro maar dan moest alles mee zitten.
Toen hebben we tegen ons zelf gezegd we proberen weer met X in contact te komen en dat is gelukt nu heeft hij tegezegd dat er binnen 2 maanden geld komt echter nu zitten we in dubio wachten we op starten we een procedure!

28 dec wordt het topic geopend.
Zaterdag 29 dec deze reactie.

Ik snap het verhaal nog steeds niet. :7

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:19

Ariebren schreef:
@Eirikur,

Dat is het probleem van de huidige internet wereld.

Je hoeft maar éen woordje op internet te zetten en de hele wereld kan dat woordje achterhalen.
En dat woordje wordt nooit meer verwijdert van internet.

Maar gelukkig is het niet mijn probleem.

Boerbiet had gewoon geen account op Bokt moeten aanmaken.
Maar gewoon blijven bij zijn advocaat en daar mee in gesprek gaan wat de mogelijkheden zijn.

Als je dit topic naleest zie je alweer 5 pagina's.
Vier en driekwart pagina is gevuld door mensen die niet geremd worden door enige kennis, kunde en ervaring.

Je gebruikt een hoop woorden, maar je zegt niets. Ik stel je een duidelijke, directe vraag en die zie ik hierboven niet beantwoord worden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:19

Ik ben het als leek eens met Douraque. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. In deze zaak is zekers voorzichtigheid geboden. Laat deze topic gewoon verwijderen.