bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:38

Ik rijd altijd met bodyprotector, maar dat komt doordat het op onze manege verplicht is. :o

lovenatascha

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:02

Ik heb de usg flexi besteld, iemand ervaringen mee?
En tot waar moet je bodyprotector op op je rug komen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:09

Ik heb er ook geen. Het risico dat ik eraf kukel en iets kneus/breek weegt voor mij niet op tegen het feit dat ik die krengen echt afschuwelijk vind zitten. Ik heb het idee dat ik me met zo'n ding minder goed kan bewegen en daarbij spring/cross ik ook niet. De paarden die ik rij zijn absoluut geen drukteschoppers dus ik ga er vanuit dat ik het wel overleef, mocht ik er een keer naast liggen. Risico van het vak, denk ik maar zo.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:02

M'n bodyprotector heeft me vandaag voor de tweede keer gered van een ribbreuk. Ben alweer op de hindernis gedonderd :'). Gelukkig heb ik nu ook gewoon totaal geen last van m'n rug, alleen van m'n kuit :').

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:25

Ik rijd alleen met springen of crossen met een bodyprodector. Ze zijn veel te warm!!

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:54

vaxie schreef:
Alsjeblieft, zorg dat je inderdaad een bodyprotector draagt die goed past. Ik ken iemand die eraf is gevallen, waarbij het blokje (bodyprotector met blokjes) naar binnen is gekeerd, haar rib heeft gebroken en de rib een orgaan heeft gescheurd. Niet om jullie bang te maken, maar wel om goed te kijken of je een goed passende hebt. Bodyprotectors doen hun werk goed als ze goed passen. Je kan natuurlijk altijd fout vallen hoor, je weet natuurlijk nooit hoe het was geweest zonder bodyprotector, grote kans dat het zonder bp veel erger was geweest ;)
Maar ik denk toch dat ik een 'harde' bodyprotector neem als ik er een koop..

Ik ben naar een ruitersportzaak gegaan en heb me inderdaad laten voorlichten en goed gepast.
Maar wat net zo belangrijk is, is dat je hem ook goed draagt, niet te los en niet te strak.

lovenatascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:24

als je een bodyprotector hebt, hoe weet je of het de goede lengte is vanachter??

Enchantedx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:29

lovenatascha schreef:
als je een bodyprotector hebt, hoe weet je of het de goede lengte is vanachter??

Voor moet 'ie minimaal 25 mm boven het borstbeen uitsteken en achter tot over de zevende nekwervel komen is mij verteld. Het beste lijkt mij om naar de winkel te gaan en het te vragen en een aantal modellen te passen, de mensen in de winkel weten wel wat voor maat je nodig hebt. :)

Enchantedx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:30

Ik rij zelf (bijna) altijd met body protector. Ik vind het toch zelf een stukje veiligheidsgevoel en mijn body protector zit ook helemaal niet vervelend, ik heb amper door dat ik 'm aan heb. Met het springen draag ik 'm altijd, buitenritten ook, alleen bij dressuur wil ik 'm wel eens uit laten.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:39

Ik rijd tegenwoordig altijd met bodyprotector, vind het een heel veilig gevoel. :)
Alleen met op- en afstijgen word ik wat belemmerd, maar tijdens het rijden heb ik nergens last van.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:47

eerst had ik een heel slecht zittende hij plooide ook verkeerd enzo(zo 2 platen je weet wel). nu sinds 2 à 3 maanden heb ik een racesafe hij is veel lichter en flexibeler, ik merk niet meer dat ik er een aan heb. ik zou op springwedstrijden veel liever zonder rijden maar net toen ik vorige week bezig was met smeken om eens zonder te mogen rijden viel er een meisje dat er geen aanhad met haar rug op een balk en werd afgevoerd naar het ziekenhuis, slecht moment dus en ik moet dus noch blijven starten met bodyprotector maarja zo erg is het nu ook weer niet he.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:51

wanneer ik van de zomer wat geld heb, toch een bodyprotector aanschaffen.
niet omdat ik bang ben om te vallen, maar echter gewoon voor de veiligheid.
er kan altijd wat gebeuren. het is voor de veiligheid.
dan zal ik deze wel altijd dragen denk ik :P

nu draag ik er geen i.v.m dat ik het paard nog niet genoeg vertrouw om erop te gaan zitten. en doe nu nog even grondwerk

hih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:05

Ik heb er ook geen. Maar als ik opeens een pony krijg koop ik er wel 1
Bij de manege was een x een vreselijk ongeluk gebeurt een vrouw is van een pony afgevallen ik heb haar alleen bij de ambulance gezien maar ik zag haar voeten .
ik weet ook niet hoe. Maar iemand zei dat ze geen bodyprotector om had en dat ze dat moest!

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:14

Mijati schreef:
ponylove13 schreef:
Ik gebruik hem in de les en op buitenrit alleen bij wetstrijden niet vind ik lelijk

Het lijkt mij dat het op wedstrijd ook veiliger is om hem aan te doen. Daar gebeuren best vaak ongelukken. Ik vind ze niet eens lelijk.

Ja eigenlijk wel ;) mijne is lelijk dan

hih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:12

ik vind ze ook niet lelijk!
Sommigen lijken daar super dik in als ze die onder hun vest hebben!
ziet er best grappig uit

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:59

Ik vind inderdaad wel dat je hem over je kleding aan moet doen, anders krijg je zo'n gekke bochel. :')

hih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:28

jaaahh haha @micheleex

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:31

Michelleex schreef:
Ik vind inderdaad wel dat je hem over je kleding aan moet doen, anders krijg je zo'n gekke bochel. :')

Je mag hem wel over een dun shirt of een dunne trui aandoen, maar er mag geen jas of zo onder. Dat gaat ten eerste schuren en ten tweede is dan de bescherming minder betrouwbaar.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:56

Echt waar?

Ik draag hem ALTIJD over me kleren heen..

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:27

Ik draag hem alleen tijdens het springen en met springwedstrijden. Zelf vind ik dat mijn houding belemmerd word door de stijfheid, maar veiligheid gaat voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:16

Mijn houding gaat er juist op vooruit als ik een BP draag. Heb vorig jaar mijn rug gebroken en als ik hem niet draag ga ik erg scheef zitten en krijg ik enorme last als ik afstap. Met BP blijf ik netjes recht zitten en kan ik gewoon een uur rijden, zelfs doorzitten, zonder dat ik in elkaar zak van de pijn. Vind het wel prima.. Het is dan misschien wel warm en het ziet er niet erg charmant uit maar liever dat dan pijn...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:22

Emmaa_ schreef:
Mijn houding gaat er juist op vooruit als ik een BP draag. Heb vorig jaar mijn rug gebroken en als ik hem niet draag ga ik erg scheef zitten en krijg ik enorme last als ik afstap. Met BP blijf ik netjes recht zitten en kan ik gewoon een uur rijden, zelfs doorzitten, zonder dat ik in elkaar zak van de pijn. Vind het wel prima.. Het is dan misschien wel warm en het ziet er niet erg charmant uit maar liever dat dan pijn...

Oh echt? Goede kennis van me moet altijd met pijn van het paard afstappen, ze is vorig jaar in oktober haar rug gebroken. Misschien dat bodyprotector toch een oplossing is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:26

Ik draag die af en toe op onbekende paarden, ken van mijne ondertussen alle stappen, passen en sprongen waardoor de kans op vallen van, vrijwel nihil is.
Rijd ermee op shetlanders tot sportpaarden tot koudbloeden, puur en alleen niet op die van mezelf.

Zit wel rechter met bodyprotector, zowel qua scheef zitten als naar voor/achter, omdat de BP je meer dwingt in de correcte houding en je daardoor belemmert in het fout zitten :)
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 02-06-13 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:27

Bij mij werkt het echt.. Ik krijg last van mijn rug als ik onderuit zak of als ik verkeerde bewegingen maak.. Met een bodyprotector blijf ik rechtop zitten en gefocusd op mijn houding, daarom helpt het bij mij heel goed. Je kennis zou het eens kunnen proberen!

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:29

hoi hoi,

ik heb altijd met bodyprotector gereden maar mijne doet vreselijk veel pijn als ik hem aan heb omdat hij niet naar mijn rug gaat zitten en zo in mijn rug duwd. nu ga ik een nieuwe halen maar wie weet welke soepel en veilig is ???