Draag jij handschoenen bij de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:58

Ik draag eigenlijk nooit handschoenen of het moet wel heel koud zijn, maar
dan alsnog alleen bij het verzorgen (mesten & kuil klaarzetten ) daarna
ook niet meer want ik mis men gevoel bij handschoentjes. Maar ik ben ook
iemand die tot 0 graden zonder handschoentjes loopt pas als het vriest pak
ik ze want als ik vroeg begin moet ik met -5 met 3 paar handschoenen lopen

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:04

Rianne_ schreef:
san4nie schreef:
Ja, ik heb heerlijke handschoenen van harry's horse. De binnenkant is van dat stroeve stof, speciaal voor het rijden en de buitenkant van fleece.
Heb ze alleen ergens op stal laten liggen, en en nu ben ik ze natuurlijk weer kwijt.. :(

Die heb ik ook! :j Ze zijn super :D

Klopt! Vind het ook fijn dat ze wat langer zijn, ook geen koude polsen ofzo. Alleen ik raak dus echt altijd alles kwijt.. :( Denk dat ik als ik ze weer vind maar zo'n koordje er aan ga maken, net als ze bij kleine kinderen altijd doen.

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:10

Ik wel! Maar als ik moet knotten of gespjes vast moet maken wordt het wel wat lastiger. Maar als je warme hebt die mooi aansluiten is dat prima. Ik rij eigenlijk altijd met handschoentje dat vind ik heel fijn

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:58

Nee, ik krijg het vanzelf warm als ik bij de paarden ben! :p

Kruimels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 02:07

Casarell schreef:
Meestal zijn mijn handen warm.. maar als ik toch koude handen krijg, pak ik gewoon mijn lederen rijhandschoenen.

Ik heb inderdaad ook vaak leren rijhandschoenen aan.
Wat ik ook wel fijn vind zijn die 'one size fits all' katoenen handschoenen met nopjes aan de binnenkant. Die heb ik soms nog onder m'n leren handschoenen aan.
Dat zijn die goedkope handschoenen die meisjes in een rijles vaak aan hebben.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 02:13

Ik draag geen handschoenen als ik op stal bezig ben, uitgezonderd de rijhandschoentjes voor het rijden zelf dan. Ik heb gelukkig zelden last van koude handen, maar is dat wel het geval, stop ik mijn handen even lekker in de mouwen van m'n jas, werkt meestal wel :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:57

Nee. Alleen tijdens het rijden heb ik handschoenen aan, en dan ook gewoon mijn zomerhandschoenen :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:04

Ik draag altijd mijn roeckl handschoenen rond stal en tijdens het rijden. Ze zijn ook flink gehavend en dat komt niet door het rijden maar juist als ik met een veulen aan de hand loopt en deze besluit een sprintje te trekken ben ik altijd heel blij met mijn handschoenen x). Maar ik draag ook 's zomers vaak handschoenen, dan dunne van roeckl. Heb ook absoluut geen eelt op mijn handen :')

Somebitch

Re: Draag jij handschoenen bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:07

Ik heb de handschoenen voor het werk buiten het rijden om vind ik. :o
Het zijn handschoenen die je bovenkant van je vingers open hebt, dus uhmm met van die halve vingers zegmaar? Hier kan je makkelijk wat 'prulwerk' mee doen. Als je dan moet mesten of iets anders kan je de flap die eraan vast zit over die open vingers doen en dan heb je een soort want idee. :j

shiirley133

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:23

Ik draag alleen tijdens het rijden handschoenen.
In de stallen kan ik echt niks als ik handschoenen aan heb, en riempjes/gespjes vast maken lukt al helemaal niet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:24

Ik heb meestal gewoon mijn rijhandschoentjes aan. Is best warm en zijn ook gewoon handig in gebruik.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:42

Als het koud is wel ja hoor!!!

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:55

met rijden altijd roeckl handschoentjes en nu met dit weer in de stal die goedkope van de action met die vingers waar je ook touchscreens mee kan bedienen, kan er verbazingwekkend veel mee is me opgevallen.

Sara89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:57

Met deze kou heb ik zeker handschoenen aan. Met klusjes als stal uitmesten heb ik Thinsulate handschoenen aan en met rijden handschoenen van Mondoni of Roeckl. In de zomer heb ik alleen met rijden handschoentjes aan.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:13

Ik draag met dat koude weer wel handschoenen en met rijden heb ik gewoon dunne rijhandschoentjes aan.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:18

met poepscheppen en borstelen heb ik altijd mooie knalroze tuinhandschoenen van de FarmersUnion (Boerenbond) aan omdat de paarden er altijd een smeerboel van maken en ik geen zin heb in zwarte nagels. Met rijden gewone paardrijhandschoenen. En met dit koude weer heb ik er met rijden een setje northface kouwkleumhandschoenen onder zitten :D
We hebben echt een hele la vol in alle soorten en kleuren :o

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:32

altijd ook in de zomer.ik hang nog welles achter de hengst van mijn vader en ik heb dus geen zin in open handen.

Ssoraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:42

ik draag meestal wel gewoon handschoenen en dat is best wel handig heb er voor de rest geen last van

juliejaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:47

Ik heb ze ook altijd aan :) met sommige dingetjes zoals hoeven krabben enzo niet want dan vind ik het écht niet handig!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:58

Ja, ik draag met deze kou handschoenen bij werkzaamheden. Met rijden draag ik ook altijd handschoenen, zomer en in de winter.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:01

Ik heb vrij dunne maar super warme leren handschoenen van een jaar of 10 oud.. ooit bij de hema gekocht ... die krengen waren toen ongelovelijk duur.. maar ik doe er bij de paarden alles mee met die kou! Poetsen, staart uitpluizen, alles voel je met die handschoenen, zonder dan je het koud krijgt.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:01

galaxyfizzy schreef:
Ja, ik draag met deze kou handschoenen bij werkzaamheden. Met rijden draag ik ook altijd handschoenen, zomer en in de winter.

In de herfst en lente niet :') haha _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:05

Ik draag werkelijk altijd handschoenen tijdens het rijden. Zelfs als het 30 graden is.
Ik heb anti-slipteugels en er zit maar een dun velletje op mijn vingers dus als ik een keer geen handschoenen draag word ik hier meteen op afgestraft.

In de zomer en het najaar draag ik gewone, dunne handschoenen.

In de winter, wanneer het vriest draag ik thermohandschoenen met een lange "mouw".
"Handschoen Harrys Horse thermo lang"
Afbeelding

En zodra het echt ondraaglijk koud is, draag ik rijwanten. Dit is wel even wennen, maar heerlijk warm!
"Handschoen Epplejeck Alaska"
Afbeelding

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:52

Ligt eraan hoe koud het is, als het heel koud is dan wel ;)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:25

Heb in mijn begin jaren ooit eens een stel handschoenen gehad. Maar dat was echt drama. Had ze op een beurs gekocht in een leuke blauwe kleur.
Wat een zweetdingen waren dat. Heb ze ook maar een paar keer gedragen.
Draag nu nooit meer hanschoenen behalve in de winter. Dan draag ik altijd moffen
Afbeelding
Heerlijk voor onder het poetsen, maar ook met het rijden draag ik ze.
Heb deze winter een gewatteerd paar aan gehad.