Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:14

Champie_Me schreef:
Ik heb voor 72,77 vandaag de anwb orebro gekocht in het zwart! Zitten prima, echt aanrader!

Ik de bruine! Hoop dat ze vandaag of morgen binnenkomen en ik hoop dat ze passen.. lees er goede verhalen over hier gelukkig.

miriam2105

Re: Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:30

ik heb de laarzen van de anwb vorig jaar ook gekocht NOOIT meer.
1 ze slijten heel snel of de zolen laten los (alle geen onder gerantie vallen)
2 je kan er niet mee rijden blijven onder je zweetblad zitten (bij mij dan)
3 als je ze al wat langer hebt zijn ze echt niet meer waterdicht.

Als ik jou was zoek wat anders ik ben niet de enige bij mij op stal zijn er meerdere met deze laarzen en iedereen klaagt erover. Soms heb je dat ze een soort van vaccuim zuigen dan krijg je ze niet uit en trek je de hele binnenvoering los ook dit is geen garantie. Dus die 2 jaar garantie die ze beweren krijg je niet!!

miriam2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:31

ik heb nu de mountain horse stella heerlijk warm en super om mee te rijden!!!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:57

miriam2105 schreef:
ik heb de laarzen van de anwb vorig jaar ook gekocht NOOIT meer.
1 ze slijten heel snel of de zolen laten los (alle geen onder gerantie vallen)
2 je kan er niet mee rijden blijven onder je zweetblad zitten (bij mij dan)
3 als je ze al wat langer hebt zijn ze echt niet meer waterdicht.

Als ik jou was zoek wat anders ik ben niet de enige bij mij op stal zijn er meerdere met deze laarzen en iedereen klaagt erover. Soms heb je dat ze een soort van vaccuim zuigen dan krijg je ze niet uit en trek je de hele binnenvoering los ook dit is geen garantie. Dus die 2 jaar garantie die ze beweren krijg je niet!!

Ik gebruik ze gewoon als vrijetijdslaars dus zullen ze wel minder belast worden?? We'll see!!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:06

Ik gebruik ze wel bij de paarden, alleen rij ik niet. En heb ze het afgelopen jaar minstens 300 dagen gedragen, ze zien er niet mooi meer uit maar na schoonmaken en poetsen valt het best weer mee. Je moet denk ik gewoon geluk hebben met outdoorlaarzen, van bijna alle merken hoor je ook slechte dingen (alleen van Ariat heb ik het nog niet gehoord).

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:47

Nee maar daar hangt ook een hoger prijskaartje aan als de anwb laarzen of andere merken in deze prijsklasse... Ach, ik zie t wel!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:58

Ik ga mijn 3e winterseizoen in met mn ANWB laarzen, ze worden intensief gebruikt, niet onderhouden en na vandaag weer een uur door de drek te hebben gelopen kan ik zeggen dat ze nog steeds 100% waterdicht zijn ;)

(edit: Typo)
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 28-11-12 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:01

Als ik de mijne verkocht krijg ga ik ook eens kijken voor die anwb laarzen denk ik..

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:46

Hoe vallen de maten van de ANWB laarzen? weet iemand dat voor mij?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:52

Ik vind ze iets aan de kleine kant, normaal heb ik echt maat 39 nodig en van de ANWB laars heb ik maat 40. Mijn laarzen zijn nu flink uitgelopen en daardoor iets aan de ruimte kant, maar dat los ik op door lekkere dikke sokken te dragen!

Maarja, elke voet en elk model is natuurlijk weer anders, dus misschien zitten ze bij jou wel heel anders!

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:03

hai ,ik volg dit ook even ,ben hard toe aan nieuwe laarzen..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:29

Verdorie, nu heb ik gister de Horka bloomsbury besteld bij HHD en ik lees hier niks anders dan over lekkage's |(

De ANWB laars vind ik ook super maar ik kan geen bestelling plaatsen als Belg zijnde :( Je kan alleen Nederland kiezen bij verzending

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:39

Iana, kun je de bestelling niet annuleren?
Ik wil best de ANWB laar voor je bestellen hoor, en deze dan opsturen naar jou zodra ik ze heb gekregen.

Heeft trouwens hier niemand problemen gehad met de breedte van de schacht van de ANWB laars?
Ik heb de mijne 2 x laten oprekken na aanschaf, en nu ben ik toch niet heel erg dik. (1.60 m en 66kg)
Maar met spijkerbroek en sokken er in (en dan evt. nog zo'n beenwarmer met zo'n leuk bontrandje) werdt het toch wel heel erg krap. Het pastte wel hoor, bij het passen in de winkel, anders had ik ze sowieso niet gekocht maar dat heb ik wel gelijk nagevraagd bij de schoenmaker.
Ben met de ongedragen laarzen eerst langs de schoenmaker geweest.

Na het oprekken past het allemaal net ff wat beter. Kostte 6 euro per keer bij de schoenmaker.

Aangezien ik de lichtbruine variant heb, zoals Joyce2, zitten er wat vieze plekken op de schacht. Weet iemand hoe ik dat het beste zou kunnen schoonmaken? De voet hou ik gewoon netjes met schoenpoets.

Mijnes zijn ook net als die van Joyce2 redelijk ingezakt aan de onderkant, dat vind ik wel jammer.
Bij sommige mensen blijven ze echt mooi rechtop staan, geen idee hoe het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:54

Hmm, als ze echt een smalle kuit hebben zijn ze voor mij denk ik ook al snel te krap...want ik heb geen smalle kuiten.
Zit net tussen een wijdere maat en normale maat in meestal...zeker met dikke sokken...

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:15

Ik heb ook geen smalle kuiten (36 cm?) bij maat 36 en kan er met mijn broek en dikke sokken prima in, wel moet je opletten dat je geen hoge wreef hebt, dan zitten ze wat strakker maar loopt wel iets uit hoor

Wel raad ik aan ze toch even bij de anwb te passen als je daar de mogelijkheid toe hebt!

Auroraluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:16

Ben ook heel tevreden over mijn ANWB laarzen. Inmiddels ben ik aan mijn tweede paar toe, maar ik heb wel het idee dat de kwaliteit van het eerste paar beter was, die waren echt helemaal waterdicht. Ik draag de laarzen ook heel intensief, wandel ermee en ga ermee naar de paarden, en doe zo goed als niets aan onderhoud, maar ze blijven best netjes.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:32

Ik heb vrij stevige kuiten en ik pas er prima in met mn paardrijsokken, een jeans en zo'n fleecesok met bontje erin. Maar dan zit ie wel gewoon aangesloten. Zodra ik die fleecesok er niet in heb, heb ik echt wel een stuk ruimte aan de zijkanten.

Wat die vlekken betreft, geen idee hoe je die eruit krijgt!!

Dat inzakken komt (denk ik) doordat de laars van leer is gemaakt en als je er dagelijks gebruik van maakt, gaat hij natuurlijk inzakken, net als bij andere schoenen van leer.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:45

@ashley1

dit is een prachtig voorstel van je!! (heb je pb gestuurd)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:29

Iana, geen probleem hoor :)
Heb je pb ontvangen maar zit op mn werk dus doe nu ff gauw een berichtje tussendoor.
Weet niet hoe ver je van de NL'se grens af woont maar misschien wil je er voor naar NL rijden zodat je ze kan passen?
Ik vind ze wel behoorlijk wat uitlopen hoor, en die ervaring heb ik al vaker gelezen.
Ik heb normaal maat 38 of 39 en heb van deze 38 genomen.
Heb zelfs over 37 getwijfeld (pas ik normaal noooit) maar dan werd de schacht echt te smal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:45

Als mijn huidige laarzen eens verkocht zijn zal ik eens kijken of ik die anwb laarzen kan passen..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:50

@ashley1
Ik heb de bestelling geannuleerd, misschien kan ik ze bestellen op mijn naam, met jouw adres.

Iemand schreef dat ze 1 maat groter had genomen, en jij zegt 1 maat kleiner?
Wordt moeilijk hier :D
Ik woon in het centrum van België, een dik uur rijden tot aan de grens denk ik?
Mijn kuit meet 36,5cm, normaal heb ik maat 39 altijd. Wat nu gedaan?

Oproepje Als er nog mensen zijn...welke maat hebben jullie genomen? Het gaat over de ANWB laars

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:57

Ik heb normaal maat 39,5 en heb nu maat 40 genomen, heb mijn schoenen liever wat ruim. Ik vind ze normaal vallen. De laarzen (orebro) zijn zowel voor dames als heren en hebben daardoor een wat bredere voet. Kan me dus voorstellen dat als je zelf smalle voeten heb ze erg ruim vallen, heb zelf brede voeten dus voor mij is de pasvorm juist goed.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 30-11-12 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:00

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:02

Ik heb net Horka laarzen gekocht, was een restpartij die iemand had opgekocht.
Ze kosten me 60 euro, helemaal bont gevoerd.
Zijn gewone rijlaarzen alleen dan met bont van binnen.
Lijkt me dat ze normaal gesproken dan ook niet heel duur zijn.

Belang bij? Stuur even PB, ze heeft sowieso nog maat 41 en 42 en krijgt binnenkort nieuwe partij.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:42

Sharani schreef:
Ik heb normaal maat 39,5 en heb nu maat 40 genomen, heb mijn schoenen liever wat ruim. Ik vind ze normaal vallen. De laarzen (orebro) zijn zowel voor dames als heren en hebben daardoor een wat bredere voet. Kan me dus voorstellen dat als je zelf smalle voeten heb ze erg ruim vallen, heb zelf brede voeten dus voor mij is de pasvorm juist goed.

Zijn dat dezelfde van anwb die jij bedoeld? Ik heb brede voeten dus kan ik beter gewoon 39 nemen?