Werkzaamheden grooms!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:53

Maar misschien kan diegene ook nog je laarzen poetsen als hij/zij dat leuk vind?

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:54

Ik heb ook een "groom" voor als ik op wedstrijd ga .
Meisje ( 13 jaar ) bij ons op stal is helemaal weg van mijn paard.
Ze vind het geweldig om Kane te vlechten en schoon te maken voor we op wedstrijd gaan :)
Ik gun haar dat plezier en laat haar mij helpen waar ze kan.
Heb zelfs een trui laten maken met Kane zijn foto erop en de tekst : official groomer en op de achter kant haar naam. En ik ben wel blij met haar want ik kan alles zelf behalve vlechten :+ En dat doet ze goed !!

Na de wedstrijd is zij ook diegene die Kane uitstapt en ow wee als ik daar iemand anders voor vraag of het zelf wel doen ... Dan heb ik mot haha

In ieder geval een groom is voor ons wedstrijd ruiters niet echt van toepassing ;) Iemand die je helpt is natuurlijk wel leuk en gezellig , maar op wedstrijd gaan en alles daarom heen moet je toch echt zelf doen :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:55

Mixje90 schreef:
Maar misschien kan diegene ook nog je laarzen poetsen als hij/zij dat leuk vind?

Me laarzen spuit ik zelf altijd al na elke rit dus zien er altijd tip top uit haha :')

Evelijn

Re: Werkzaamheden grooms!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:57

Misschien moet je eerst eens proberen om op wedstrijd te gaan ipv eerst opzoek te gaan naar een meisje die je helpt.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:57

mickydo schreef:
Ik heb ook een "groom" voor als ik op wedstrijd ga .
Meisje ( 13 jaar ) bij ons op stal is helemaal weg van mijn paard.
Ze vind het geweldig om Kane te vlechten en schoon te maken voor we op wedstrijd gaan :)
Ik gun haar dat plezier en laat haar mij helpen waar ze kan.
Heb zelfs een trui laten maken met Kane zijn foto erop en de tekst : official groomer en op de achter kant haar naam. En ik ben wel blij met haar want ik kan alles zelf behalve vlechten :+ En dat doet ze goed !!

Na de wedstrijd is zij ook diegene die Kane uitstapt en ow wee als ik daar iemand anders voor vraag of het zelf wel doen ... Dan heb ik mot haha

In ieder geval een groom is voor ons wedstrijd ruiters niet echt van toepassing ;) Iemand die je helpt is natuurlijk wel leuk en gezellig , maar op wedstrijd gaan en alles daarom heen moet je toch echt zelf doen :)

Een meisje die dat leuk vind, zou mij daarom best mogen helpen. Leert ze misschien en vind het misschien inderdaad super gezellig en fijn om met dat paard te tutten. Als ze na een tijdje zegt dat ze het niks vind, geen probleem dan neem ik het zelf over of misschien iemand anders die het ook leuk vind.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:00

En is het met dat paard dat je wedstrijden wil gaan doen die "wild" wordt als ze andere paarden ziet????? Schreef je zelf in advertentie? Dan stel ik voor dat je eerst les neemt voor je er zelfs maar aan denkt wedstrijden te doen en je een slaafje zoekt..

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:02

Ow maar die meisjes zijn wel te vinden hoor , hier zijn ze in overvloed :)
Het gaat om je verzorgpony toch , daar zijn vast wel leuke meiden die jou daarbij willen helpen.
Anders even een briefje ophangen op de stal waar je verzorgpony staat. En mijn ervaring is dat als je bezig bent met soppen en vlechten je vanzelf opeens een aantal schattige meisjes om je heen hebt staan ;) .

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 10:05

mickydo schreef:
Ow maar die meisjes zijn wel te vinden hoor , hier zijn ze in overvloed :)
Het gaat om je verzorgpony toch , daar zijn vast wel leuke meiden die jou daarbij willen helpen.
Anders even een briefje ophangen op de stal waar je verzorgpony staat. En mijn ervaring is dat als je bezig bent met soppen en vlechten je vanzelf opeens een aantal schattige meisjes om je heen hebt staan ;) .

Dit paardje staat op eigen terein van die ''boer''.
Ik zoek geen groom/slaaf. maar gewoon zn meisje die het leuk vind om te tutten en wil helpen.
Vroeg zou ik dat super hebben gevonden.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:06

ik zeg toch ook niet dat je een slaaf zoekt...

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 10:06

mickydo schreef:
ik zeg toch ook niet dat je een slaaf zoekt...

Nee jij niet ;)
Ander helaas wel

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:07

wat je ook kan doen is een briefje ophangen bij de manege ;s bij jou en je verzorgpaardje in de buurt. Daar zal je ook wel veel reacties op krijgen

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 10:08

mickydo schreef:
wat je ook kan doen is een briefje ophangen bij de manege ;s bij jou en je verzorgpaardje in de buurt. Daar zal je ook wel veel reacties op krijgen

Ik heb ookal contact met een meisje via marktplaats.
Als dat niks is, of zij vind het niks, dan ga ik een briefje op hangen!

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:14

Ik heb ook wel iemand die 'groomt' als ik op wedstrijd ga, maar dat is de dochter van de eigenaar van het paard.
Ik was meestal het paard de dag vantevoren en maak dan ook alle spullen klaar.
als we op wedstrijd gaan zijn we meestal samen op stal en als ik paard dan vlecht, laat zij alvast de vrachtwagen in. Verder leest ze me nog voor op wedstrijd en helpt bij het zadelen, houd mijn zweep vast zolang ik ze niet nodig heb, doet de kappen af voordat ik de ring in moet, en in de winter sleept ze ook nog met mijn jas en de zweetdeken.
En dan de rest van de klusje is iedere week anders de ene keer vul ik het hooinet en gooi stro in de vrachtwagen en maak hem na gebruik schoon de andere keer doet zij het.
Zij zorgt er ook voor de alle dekens/dekjes/kappen wat mee op wedstrijd gaan gewassen zijn.

En oo wat ben ik dankbaar, zowiezo al omdat als ik hun paard niet mocht rijden ik paardloos zou zijn. Maar hiervoor had ik eigen paarden en pony's en moest ik altijd in mijn uppie of samen met mijn zusje op wedstrijd. En wat een geklungel was dat altijd. Vooral toen ik met mijn jonge paard op wedstrijd ging. (1,74m groot) en mijn zusje was een klein meisje van 12. Als ze mijn zweep, het proevenboekje en later de kappen vasthad had ze haar handjes vol hoor, kon niet ook nog met dekens schouwen, voorlezen ging ook niet optimaal dus moest altijd op de wedstrijddag zelf iemand zoeken of uit mijn hoofdrijden. Paard vasthouden na het rijden ging wel, maar tijdens het opzadel was die veels te druk en was ik bang dat hij gewoon over haar heen zou lopen zeg maar dus ook altijd een drama en ga zo maar door.
Nee met 'groom' is het een stuk gezelliger en veel meer rust.
thumbs up for the grooms!

DUs bij deze ik denk dat je heel dankbaar moet zijn als je een groom hebt, en niet dat je zomaar alle klusjes verwacht van hem/haar zonder daarvoor te betalen. Als het zo moet waarom ga je dan in godsnaam wedstrijden rijden.

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:11

Tuedelue
Daar ben ik het helemaal mee eens;)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:40

Misschien kun je samen met een van de andere verzorgsters naar de wedstrijd.

Om erachter te komen wat de werkzaamheden van een groom zijn, zou je jezelf ook aan kunnen melden op marktplaats als groom. Dan kun je zelf leren wat er allemaal nodig is voordat je op wedstrijd gaat, tijdens de wedstrijd en na de wedstrijd.

Aangezien je pony nog niet klaar is om wedstrijden te starten denk ik dat je daar meer van leert en meer aan hebt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:27

Wij hadden ook zo'n verwende pensionklant.
Liet een grietje komen een dag van te voren om te wassen/vlechten etc. Spullen vetten noem allemaal maar op.
Stal brandschoon mesten zodat ie daar niet vies kon worden voor de nacht. Eigenaar paard nergens te bekennen dag voor CC.

Ochtend van CC, meise knettervroeg op stal om alle spullen te verzamelen en paard te laden. Dan kwam de pensionklant aankakken. Zijn we klaar? Mooi, we gaan we moeten opschieten we hebben haast.

Meisje mee op CC, al het oliebol doen wat er van haar gevraagd werd.

Terug van CC, eigenaar paard verdwijnt naar huis en gaat lekker douchen omkleden eten. Meisje moet spullen uitladen en opruimen. Paard vlechten uit halen, evt nog beetje droogstappen en dekens wisselen. Dan paard de wei op.

Dat meisje was serieus TWEE VOLLE dagen in de weer voor de wedstrijd van een ander. Er werd haar steeds voor gehouden dat ze het paard mocht gaan rijden. Na een half jaar mee gaan op CC voor jan met de korte achternaam is ze ermee gestopt.

Beter voor haar want ze was gewoon iemands slaafje.

Ik vind het ronduit BELACHELIJK dat je denkt dat je iemand nodig hebt.
Zelfs als ik er met twee of drie op CC ga red ik mij in mijn eentje met eigenaar van de paarden die paarden ff vasthoud en proeven leest. Maar de rest, vlechten/schoonmaken/zadelen moet ik toch echt allemaal zelf doen!