Waarom rijden zoveel bokkers zonder laarzen op chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik rijd het liefst met......

Laarzen
222 (45%)
Jophurs en chaps
139 (28%)
Sport/stalschoenen en chaps
24 (4%)
Jophurs
54 (11%)
Sport/stalschoenen
31 (6%)
Anders namelijk.........
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 486

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:19

Ik rij in principe met jodphurs + chaps/gaithers maar mijn jodphurs sluiten zo netjes aan dat als ik gewoon rijsokken aan heb ik absoluut nergens aan kan blijven hangen dus als ik mijn chaps in de was heb dan ga ik uiteraard gewoon zonder rijden!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:49

Ik heb nu jophurs maar nummer 1 met alles zijn mijn paladiums. laarzen heb ik ook nog wel ergens maar aangezien ik ook nog lui ben neem ik met een natte bak meestal gewoon mijn regenlaarzen die ik dan toch al aan heb.
http://6.media.hyves-static.net/1416612 ... 12357.jpeg
beige
http://6.media.hyves-static.net/7531390 ... 39037.jpeg
zwart
http://2.media.hyves-static.net/7531272 ... 27241.jpeg
blauw
helaas gaan ze wel altijd snel stuk en doet het pijn als paard op teen staat. Ook zijn ze niet waterdicht.

Daihyo

Re: Waarom rijden zoveel bokkers zonder laarzen op chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:00

DEEJAYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:59

Jodphurs en chaps.

Eerst altijd met leren laarzen gereden, maar hiermee ben ik flexibeler in mn enkels. Dat vind ik fijner rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:05

Ik heb extra brede beugels omdat ik vaak met wandelschoenen rij.
Ik rij lange ritten, dus loop geregeld flinke stukken naast mijn paard.
Chaps passen daar niet goed overheen.
Overigens heb ik geen last van afzakkende sokken.
Heb gisteren outdoor laarzen gekocht bij EJ zodat in er in dit winter iets warmer bij zit.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:16

Ik rij altijd op sportschoenen of stalschoenen...en in een spijkerbroek ;-). Ik vind het gewoon fijn rijden, met laarzen of chaps heb ik het gevoel dat ik niet vrij kan bewegen. Ik moet wel zeggen dat ik een westernzadel heb, dus dat heel anders is. De beugels zijn niet wiebelig bijv. Maar ook als ik op een ander paard rij met een 'gewoon' zadel, draag ik geen chaps of laarzen...macht der gewoonte denk ik :-). Ik heb wel laarzen (die ik amper weer uitkrijg) en chaps, maar gebruik ze vrijwel nooit.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:48

Oei waarom rijden zonder? Een goede vraag :p
Ik rijd wel met chaps als ik eens een les heb en ook soms als ik op mezelf rijd, maar rijd ook vaak met mij n all stars. Ja veiligheid boven alles, maar dit is gewoon een automatisme gevonden

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:00

misschien vinden ze dat fijner? ik rijd met laarzen, maar ga binnekort jodphurs en chaps halen :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:33

Ik rijd altijd met laarzen, vind ik veel fijner hoewel zonder zadel en dan met helemaal geen schoenen ook een aanrader is voor de laatste paar minuutjes :)

Karlijnxs16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:40

Ik rijd nu met jophurs&chaps.
Ik heb een tijdje met rubberen laarzen gedaan.
Maar ik vind dit wat flexibeler en fijner in de zomer.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:42

Ik rij heel vaak met jodhpurs
Maar toch het liefst rij ik met mijn laarzen nu ik ze ingelopen heb haha

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:53

Ik heb op dit moment rubberen rijlaarzen, rubberen jodphurs, leren rijlaarzen en leren jodphurs, en ook nog nepleren chaps.
Meestal rijd ik met de leren laarzen of de leren jodphurs met chaps.
En voor de klusjes in en rondom stal draag ik alleen jodphurs, maar nu met die blubber, ben ik toch echt heel blij als ik de rubberen laarzen aan kan als ik mijn pony uit de wei ga halen :+
Maar het mooie spul alleen voor het rijden, maar eigenlijk altijd wel tot op kniehoogte, alleen zonder zadel vind ik dat niet lekker zitten, dan meestal alleen jodphurs.
En toen het echt heel heet was, trok ik ook echt mijn chaps of laarzen niet aan!

De mensen die uggs en gympen dragen naar stal moeten dat lekker zelf weten, maar ik vind het zonde van mijn schoenen, alles wordt zo vies en smerig :P

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:00

Ik vond het altijd zonde om mijn geld uit te geven aan leren laarzen, en de rubbere laarzen gingen aan de binnenkant snel stuk. Toen kwam ik jophurts tegen en ben er nooit van weggegaan. Dit jaar in de zonder wel eens met allstars, maar dat rijd miet lekker... Chaps vind ik ook niet fijn, weinig beweegruimte en ik heb best dikke kuiten dus het gaat niet heel soepel...

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:42

Tsja, ik rijd over het algemeen altijd met m'n leren laarzen.. maar soms ook gewoon met m'n gympen heb niet altijd zin om alles te verwisselen voordat ik ga rijden.

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:46

Ik heb 1 keer geprobeerd om alleen met jodphurs te rijden maar dat vind ik echt drie keer niks. dus doe gewoon lekker mijn chaps om. :)

BillyBubbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:25

Ik rijd nu een paard ''bij'' die bij mij op stal staat, en daar rijd ik gewoon op met laarzen.
Maar een paar jaar geleden had ik verzorgpony's en daar reed ik met een vriendin altijd heel de stad door, en dan
reden we gewoon op sportschoenen.
Vind wel dat je met sportschoenen meer gevoel hebt over hoe je je hulpen geeft, omdat je meer ''speling'' in je benen/voeten hebt als met laarzen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:29

Sportschoenen rijd ik het meeste,nooit problemen mee gehad.In de Winter rijd ik met thermolaarzen.
En heel soms rijd ik met rubber rijlaarzen.Maar sportschoenen staat op nr. 1.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:33

Ik rij eigenlijk alleen met laarzen. Puur en alleen omdat ik geen chaps heb en het allemaal wel prima vind zitten :D

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:55

Heb geen andere dingen, gewoon laarzen. Vind ze eigenlijk ook niets mooier :$. Maarja dat is mijn mening, ik vind hoge laarzen mooi tijdens het paardrijden en mij lijkt het ook iets warmer :p Nouja, ligt eraan wat voor sokken je erin doet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:06

Ik rijdt vaak met jodhpurs (enige correcte spelling, zijn vernoemd naar een plaats in India), bij koude ook wel met laarzen, halfchaps gebruik ik bij buiten rijden wel, wegens de takken etc die je tegen kunt komen, maar niet altijd. Als het heet is, vind ik het niet lekker.
Ik draag trouwens gewone korte sportsokjes.

In Nederland reed ik altijd met laarzen.

Ik rijdt niet met schoeisel dat niet bedoeld is voor paardrijden, of het moet al zonder zadel of in elk geval zonder beugels zijn. Veel te bang om vast te komen te zitten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:10

Ik rijd met een schoen met een hakje, jodhpurs vind ik vreselijk, + chaps. Zonder chaps vind ik helemaal niet lekker rijden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:14

ik rijd met jophurs en chaps, (laarzen bestaan niet in mijn maat :') ) op wedstrijd en met trainen.
maar als ik een rustig buitenritje ga maken doe ik alleen mn jophurs aan omdat ik dan geen stevigheid nodig heb van mn chaps.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:22

Ik heb onmogelijke benen. Met rubberen rijlaarzen kan ik echt niet rijden. Zachte chaps hangen na 3 rondjes galop op mijn enkels en leren rijlaarzen en gaithers zijn niet te vinden in mijn maat.
Daarnaast ben ik sinds kort over gestapt op western. Nu nog goed schoeisel vinden voor als ik straks mijn westernzadel heb. Tot die tijd rijd ik dus alleen met mijn jophurs.

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:32

Ik rij al jaren met Ariat's in de endurance en daarbij heb ik meestal de bijpassende Ariat endurance chaps of als deze vers in het leervet hangen heb ik mijn paarse neopreen chaps aan maar die worden vaak zo zweterig.
Ik zou er niet aan moeten denken om weer rijlaarzen aan te moeten doen, qua comfort vind ik ze geheel niet fijn voor de lange afstanden.
Ik heb echt een schoen nodig met een mega goed voetbed.
Maargoed heb ook een verbrijzeld onderbeen gehad dus dat been is aardig veeleisend. :D

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:05

Ik rijd altijd met laarzen, noujaaw... één keer met gympen.