wat moet je doen met een hangend paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Re: wat moet je doen met een hangend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:08

Ehm... help.. Het is een soort "rubberen stok" met aan elke kant een ring (heb daaraan musketon zitten voor de "vastmaakkant" en een paniekgreep voor paard zijn kant.. Doordat het van rubber is, geeft het wel een beetje mee als ze hangen, maar het blijft druk geven tot ze dus stoppen, dus het was de bedoeling dat ie ervan zou leren ;) het voordeel is ook omdat het een "stok" is, dat ze er niet onder gaan zitten en dan schrikken.. Ik zoek vanavond wel even een plaatje erbij :p (niet handig via telefoon)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:10

Maar met zo'n 'stok' staat je paard heel kort begrijp ik?
Of bedoel je dat het niet zo flexibel is, zodat het niet om het hoofd heen kan?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:16

Hij staat redelijk kort ja, je hebt ook langere...

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 032515/205 er eentje gevonden :p zoiets bedoel ik dus... ze staan dan wel redelijk kort, maar doordat ie toch net wat meer meeveert, nouja, we hadden gehoopt dat ie het dan zou leren.. viel tegen :p

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:17

als ik een paard zie hangen krijgt die van mij ook een bezem in zijn kont om hem naar voren te doen door middel de 'schrikreactie' als dat niet werkt ga ik toch echt na het hoofd om het paard gerust te stellen (afleiden) en hem dan weer naar voren pakken.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:37

ik dacht aan een elastiek meer zoiets als een elastieken halstertouw.
Bestaat zoiets eigenlijk?
Lijkt mij een uitvinding, zo'n touw dat meerekt als het paard in paniek zijn hoofd omhoog gooit en dan toch het gevoel heeft dat ie wegkan...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:38

max66 schreef:
Lijkt mij een uitvinding, zo'n touw dat meerekt als het paard in paniek zijn hoofd omhoog gooit en dan toch het gevoel heeft dat ie wegkan...

Haha aan de andere kant ook weer gevaarlijk, kan ie meer draaien en er helemaal in vast te komen zitten :p

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:40

Mijn paard doet dit ook met zeer grote regelmaat. Dit heeft me dit jaar al 7 halsters gekost..
Ik leer hem nu zo veel mogelijk dat hij los kan staat op de wasplaats. Los maken als hij hangt is mijn namelijk nooit gelukt. En achter hem staan of iets lijkt me ook niet een erg veilig idee..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:46

Serendip90 schreef:
max66 schreef:

Haha aan de andere kant ook weer gevaarlijk, kan ie meer draaien en er helemaal in vast te komen zitten :p

ja, dat is ook weer zo. Voorlopig zet ik haar maar "vast" door het touw een keer om het hek te draaien...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:48

ik ben gestopt met vastzetten en het touw heb ik vast, of hangt over zijn hals, weglopen doet ie niet :') zolang ie maar niet vaststaat... (en als ie schrikt, ben ik hem sowieso kwijt want dan trekt ie zich los)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:54

Joolien schreef:
Een paard die extreem hangt losmaken dmv touw doorsnijden is echt levensgevaarlijk. Je schiet dan echt een wild projectiel de ruimte in. Dat moet je alleen maar doen als er de ruimte voor is en dan nog is het gevaarlijk want je paard kan lelijk over de kop gaan. Strobalen neerleggen wil nog wel eens helpen als je die voor handen hebt.
Het paard moet naar voren, dat kan door te laten schrikken maar soms wil een bezem in de kont ook nog wel helpen. Maar soms lukt dat echt niet.

Das pas zielig -o- :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:06

ik probeer altijd om dan los te maken, gelukkig doet ze het nu niet meer, maar heb éen keer opgesloten gezeten tussen haar hoeven en de muur, ben me toen wel helemaal rot geschrokken, en zij volgens mij ook want daarna ist nooit meer gebeurd :+