Wat verstaan jullie eigenlijk onder "bomproof". Want deze merrie is niet schrikachtig ofzo.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Traber schreef:Nou niet iedere verkoper zit er op te wachten om 10 keer dezelfde koper te ontvangen denk ik.(ik zou het niet willen,stel ze haken af,pfff lijk je wel een manegebedrijf)
Ik vind dat je in 2,3 keer wel een redelijke indruk kan krijgen.Voor de rest is het maar afwachten hoe het paard ergens anders is.
Pisa22 schreef:Tja, betreft ervaring.... Tot mijn 18e in de manegeles. Daarna jarenlang op een ZZL leerpaard gereden. Daarna ander jong bijrijdpaard gereden. Maar ook een ouder paard. Daarna een tijdje er tussen uit geweest. Wel af en toe gereden. En nu weer een jong (zeer braaf) bijrijdpaard. Ook heb ik regelmatig in het buitenland buitenritten gemaakt.
Ik denk dat ik gewoon nog een keer ga kijken. En dan is het ook gewoon klaar. Dit moet ook geen eeuwigheid duren.
[***] schreef:Pisa22 schreef:Tja, betreft ervaring.... Tot mijn 18e in de manegeles. Daarna jarenlang op een ZZL leerpaard gereden. Daarna ander jong bijrijdpaard gereden. Maar ook een ouder paard. Daarna een tijdje er tussen uit geweest. Wel af en toe gereden. En nu weer een jong (zeer braaf) bijrijdpaard. Ook heb ik regelmatig in het buitenland buitenritten gemaakt.
Ik denk dat ik gewoon nog een keer ga kijken. En dan is het ook gewoon klaar. Dit moet ook geen eeuwigheid duren.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel niet dat je ons je ervaring dient te vertellen, maar vooral eerlijk naar jezelf kijken of je het paard aankan met de ervaring die jij hebt en wat je van je eigen rijkunstige vaardigheden vindt. En dat het de eerste keer proefrijden niet goed gaat, zegt eigenlijk helemaal niets. Zoals Babootje al zegt, als het dier niet schrikachtig is waarom dan twijfelen? Volgens mij heb je redelijk wat ervaring en doe je niet zomaar "iets". Als jij het een leuk paard vindt dan zou ik er gewoon voor gaan!
Ik heb mijn huidige paard gekocht zonder dat ik er 1 seconde op heb gezeten..... En nee, het was geen bomproof, superbraaf paard, maar een paard dat net zadelmak was.