Ervaringen Rambo Optimo Turnout

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Re: Ervaringen Rambo Optimo Turnout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:19

Nesta ik heb 1 165 en 1 175 allebei een maat kleiner dan dat ze oorspronkelijk hebben ;)

Picassox jammer dat hij bij jou paard niet fijn valt, klonk inderdaad meer als een te kleine maat :)
Jammer dat ze hem niet meer hebben in 190 :(

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:24

Ik heb de Optimo nu in een 190, deze past veel beter. Toch vind ik de druk op de schoft best wel weer hoog doordat de deken wat naar achteren trekt. Hebben jullie daar geen last van?

Ik heb het idee dat de boeg van mijn paard te smal is voor deze deken. Ik denk dat ik het V-systeem wat verder naar achteren laat verplaatsen op de deken zodat de deken smaller wordt en hopelijk daardoor niet meer zo naar achteren trekt op de schoft. Iemand ervaring hiermee?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:32

Bij mij trekken ze totaal niet naar achteren :n

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:41

Hier ook niet nee

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:31

Ik heb nu even in gebruik en hij ligt keurig op zijn plek, nog nooit en deken gehad die zo goed blijft liggen. Andere dekens liep ik altijd weer naar voren en recht te trekken, maar deze ligt super op zijn plek.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 05:32

Picassox schreef:
Ik heb de Optimo nu in een 190, deze past veel beter. Toch vind ik de druk op de schoft best wel weer hoog doordat de deken wat naar achteren trekt. Hebben jullie daar geen last van?

Ik heb het idee dat de boeg van mijn paard te smal is voor deze deken. Ik denk dat ik het V-systeem wat verder naar achteren laat verplaatsen op de deken zodat de deken smaller wordt en hopelijk daardoor niet meer zo naar achteren trekt op de schoft. Iemand ervaring hiermee?

Bij paarden met een smallere boeg kan de deken inderdaad iets meer druk op de schoft geven dan de andere modellen, dat is ook mijn ervaring.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:11

Hm, erg jammer! Ik houd de deken wel aan, hij is immers al een dag in gebruik, maar ik vind hem niet fijn. Ik trek hem de hele tijd naar voren, want anders zit de deken echt klem op de schoft. Qua lengte moet hij hem echt hebben, maar de boeg is gewoon te wijd voor hem. Ik denk dat ik het V-systeem iets naar achteren laat verplaatsen zodat de hals wat kleiner wordt.

Voorlopig toch maar weer zijn Rambo Duo om. Die zit hem werkelijk als gegoten... Dus hoopte dat bij de Optimo ook te krijgen! Helaas!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:59

Picassox schreef:
Hm, erg jammer! Ik houd de deken wel aan, hij is immers al een dag in gebruik, maar ik vind hem niet fijn. Ik trek hem de hele tijd naar voren, want anders zit de deken echt klem op de schoft. Qua lengte moet hij hem echt hebben, maar de boeg is gewoon te wijd voor hem. Ik denk dat ik het V-systeem iets naar achteren laat verplaatsen zodat de hals wat kleiner wordt.

Voorlopig toch maar weer zijn Rambo Duo om. Die zit hem werkelijk als gegoten... Dus hoopte dat bij de Optimo ook te krijgen! Helaas!

Balen zeg! Ik vind het altijd zo lastig met dekens, hij kan zo op het oog goed lijken te passen maar je weet het pas echt als je paard de deken een goede dag heeft gedragen. En als je dan niet teverden bent omdat hij toch scheef zakt, trekt op de borst of schoft dan kun je hem niet meer terug brengen. Hopelijk kun je eea oplossen door de sluiting te laten vermaken. Succes!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:44

Tja, echt balen! Ik hoop het ook! En anders blijft hij lekker met de andere Rambo's om staan, maar ja, balen is het wel als je zoveel geld uitgeeft!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:56

Even een zomer update {:}

Ik ben nog steeds heel blij met de optimo en was nog op zoek naar een fijne zomer deken.
Ik heb de optimo stal zomerdeken aangeschaft.
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 622?v=True

Het idee is heel mooi, maar helaas ben ik er minder enthousiast over als over de Turnout.
Het lijkt wel alsof hij van vorenandees valt, dit zal waarschijnlijk door andere sluiting komen, die is hetzelfde als bij de winteruitvoering van de optimo staldekens. De deken trekt zo toch naar achteren.
Hij is ook gevoerd, dus nog niet echt heel dun.

Welke zomerdeken gebruiken jullie? Ik zoek eigenlijk een dunnere, lichtere deken om tegen vliegen en eventueel een koud windje te beschermen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:06

Rambo sweet hoodie itch :D !
Gebruik zelf geen regenonderlegger maar die mogelijkheid is er wel...
En nee...paard is geen excemer maar tegen vliegen werkt hij top, geen schuurplekken, geen vies zanderig paard, niet overdreven warm en hij droogt na regenbui samen met paard op ipv sommige dekken, die echt kledder druppend op paard blijven hangen.
Voor mij ideale zomerdek dus :j !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:25

In principe een prima deken inderdaad, die Sweet itch. Wat ik wel jammer vind is dat de deken zo zwaar wordt als deze éénmaal nat geregend is. In natte toestand een heel pakket vind ik.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:31

Ik zoek wel een deken zonder hals, of met losse hals. Die gebruik ik nooit, gelukkig niet zo enorm last van vliegen hier dicht bij de kust. Een ander paard zou makkelijk zonder deken kunnen, maar mijn prins op de erwt heeft er toch last van....
Hij staat momenteel als het warm is overdag met een vliegendeken van Bucas, wel met andere singels eraan want de buikflap past niet :o
In de nacht staat hij met de Bucas turnin.
Maar de Bucas dekens zijn qua pasvorm eigenlijk te smal. Omdat deze dekens licht zijn gaat het wel. Maar de winterdekens vielen erg tegen.
De optimo Turnout ligt perfect.

Ik zag ook de grand prix helix, zijn daar ervaringen mee? Qua pasvorm en maatvoering?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:01

Ik had een Rambo Optimo regendeken gekocht via marktplaats om te proberen maar de deken lag heel raar op mijn paard terwijl de normale Rambo dekens wel heel goed liggen dus ik heb de deken weer verkocht.

Ik heb ook een Rambo grand prix helix sheet en ik denk dat het wel een fijne zomerdeken is alleen staan mijn paarden ivm zomereczeem altijd met de Rambo sweet itch hoody :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:16

meiske1577 schreef:
Ik zoek wel een deken zonder hals, of met losse hals. Die gebruik ik nooit, gelukkig niet zo enorm last van vliegen hier dicht bij de kust. Een ander paard zou makkelijk zonder deken kunnen, maar mijn prins op de erwt heeft er toch last van....
Hij staat momenteel als het warm is overdag met een vliegendeken van Bucas, wel met andere singels eraan want de buikflap past niet :o
In de nacht staat hij met de Bucas turnin.
Maar de Bucas dekens zijn qua pasvorm eigenlijk te smal. Omdat deze dekens licht zijn gaat het wel. Maar de winterdekens vielen erg tegen.
De optimo Turnout ligt perfect.

Ik zag ook de grand prix helix, zijn daar ervaringen mee? Qua pasvorm en maatvoering?

Heb ik gehad :-)

Prima deken, viel qua pasvorm ook mooi vond ik. Stevig stofje welke tegen een stootje kan. De maatvoering is gelijk aan de overige dekens van Rambo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:56

ik heb een amigo zomerdeken en die bevalt prima, fijn dun stevig stofje

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:47

Dan ga ik toch maar eens kijken voor de grand prix helix of de amigo.
De optimo heb ik in 1.95cm omdat die zo groot vallen, alle andere dekens in 205. Ik denk dat de helix en amigo dan gewoon in 205 goed zullen vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 06:57

Logisch beredeneerd heb je inderdaad een 205 nodig :-)