Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
demyxparis schreef:Ik heb ze het liefste lang, gewoon normaal dus eigenlijk, haha
Eerst had ik ze wel altijd korter, maar ik kreeg op de een of andere manier na het rijden vaak last van m'n knieen, dus beugels wat langer gemaakt, en nu heb ik er helemaal geen last meer van! (vraag me niet hoe)

.
xLIESSSx schreef:demyxparis schreef:Ik heb ze het liefste lang, gewoon normaal dus eigenlijk, haha
Eerst had ik ze wel altijd korter, maar ik kreeg op de een of andere manier na het rijden vaak last van m'n knieen, dus beugels wat langer gemaakt, en nu heb ik er helemaal geen last meer van! (vraag me niet hoe)
Blij dat ik niet de enige ben die last van mijn knieën kreeg
Volgens mij is het gewoon van overbelasting... Als je te kort zit rijdt je volgens mij voornamelijk op je knieën, als je langer zit zal je meer je heup gebruiken in combinatie met je benen bij bijvoorbeeld het lichtrijden
Correct me if i'm wrong
Nu je het zegt klinkt het eigenlijk wel logisch, haha
Sillemie schreef:Ik rij met redelijk lange beugels. Anders krijg ik net als nog een aantal mensen blijkbaar last van mijn knieen. En als ik op buitenrit ga doe ik meestal nog 1 of 2 gaatjes langer, zit ik lekker ontspannen.
Fhantasm schreef:De lengte van je beugels hangt af van de aansluiting met de kniewrong. Dat is dus bij het ene zadel langer en bij het andere zadel korter. Als je onafhankelijk zit, heb je dus altijd goede aansluiting met je beugel. Je drukt je been dus helemaal lang uit, luit je knie aan en dan is het de kunst om je "vormspanning" aan te houden.