Sizzle schreef:Een kennis van me is laatst op haar rug/nek gevallen.
Ze had een wervelcompressie. Volgens de arts had ze geluk dat ze GEEN bp aanhad, want dan was de kans groter geweest dat ze haar nek gebroken had.
Ik vind bp net als elleboog beschermers. De elleboog blijft heel, maar de arm breekt op de rand van de beschermer.
hier zat ik dus ook aan te denken. Je mist een hoop flexibiliteit in je bovenlichaam met zo'n ding. Stel je wordt er afgebokt en valt er van voor af. Zonder bp kun je jezelf gewoon oprollen en een soort van koprolletje op de grond maken, waardoor de energie van de val wordt afgevloeit. Over het algemeen kom je dan zonder pijn of wat dan ook weer van de grond af en heeft de val niet eens pijn gedaan.
Maar hoe doe je dat dan met een bp? Wordt je dan gewoon als een plank op de grond gesmeten? (met bovenstaand vb dan) Bij bepaalde manieren van vallen denk ik dat de klap alleen maar harder aankomt juist omdat je het niet op die manier kan afvloeien.
Tenmisnte: ik heb op youtube filmpjes meiden echt keihard op een rug terecht zien komen (dus echt als een plank, baf op de rug landen) en die hadden dan idd een bp om
Dus ja om ff ontopic te komen: rij nooit met bp, alleen met cap