Verbod op Bremsen Bremsen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: Verbod op Bremsen Bremsen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 20:55

Heb ook eens verder gegoogled, nooit geweten dat hertshoornolie van kadavers gemaakt wordt... Bah

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:05

mrie schreef:
Heb ook eens verder gegoogled, nooit geweten dat hertshoornolie van kadavers gemaakt wordt... Bah

Tja dubbel t wordt enkel van hoeven enz gemaakt en t werkt echt ontzettend goed.. Dat het van resten van kadavers gemaakt word is iig wel milieu bewust :o

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:43

Ja ja, recycle. Nee dat is ook goed, maar de gedachte dat ik wellicht mijn dode paard over mijn huidige paard aan het sprayen ben maakt me wat minder enthousiast.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:01

mrie schreef:
Ja ja, recycle. Nee dat is ook goed, maar de gedachte dat ik wellicht mijn dode paard over mijn huidige paard aan het sprayen ben maakt me wat minder enthousiast.

haha ja daar kan ik mij iets bij voorstellen. Endure schijnt ook goed te werken

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:10

Heb eens zitten zoeken op de werkzame stof van de shooter die hierboven voorbij kwam maar dat is in NL voor één product geregistreerd Picksan, lijkt me dus dat dit onder de biocide wetgeving valt en ook deze dus na 31december niet meer verkocht mag worden?

Van de Atex Daas komt een nieuwe samenstelling onder de naam Atex spray is me verteld bij de ruitersportzaak. Werkt net zo goed alleen dan volgens de richtlijnen geproduceerd van de allerlaatste wetgeving en dus ook na 31 december te koop.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:15

Dwyne schreef:
Van de Atex Daas komt een nieuwe samenstelling onder de naam Atex spray is me verteld bij de ruitersportzaak. Werkt net zo goed alleen dan volgens de richtlijnen geproduceerd van de allerlaatste wetgeving en dus ook na 31 december te koop.

Er komt inderdaad een nieuwe samenstelling van de Atex,
Maar ik moet nog zien of die net zo goed is, waarom hebben ze het dan niet eerder zo gemaakt ?

Ik heb me nog een voorraadje ingeslagen :)

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:25

Blon_D schreef:
Wat ook oonwijs goed werkt is pure hertshoornolie dit is onder andere te bestellen bij groothandels voor levensmiddelen mocht iemand interesse hebben kan je mij pben voor de naam

Dan komt er helemaal niets meer in de buurt van mijn paard. Inclusief mijzelf. ;(
Pure hertshoornolie, vindt je dat niet ontzettend stinken?
Ik wel in ieder geval wel. Blijft ook zo lekker lang hangen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:44

IluvG schreef:
Blon_D schreef:
Wat ook oonwijs goed werkt is pure hertshoornolie dit is onder andere te bestellen bij groothandels voor levensmiddelen mocht iemand interesse hebben kan je mij pben voor de naam

Dan komt er helemaal niets meer in de buurt van mijn paard. Inclusief mijzelf. ;(
Pure hertshoornolie, vindt je dat niet ontzettend stinken?
Ik wel in ieder geval wel. Blijft ook zo lekker lang hangen.

'
Ik smeer het niet op mijzelf? }:0 En ja het stinkt maar ik heb liever dat mijn paarden stinken dan dat ze lekgestoken worden

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:50

maar ja volgens mij is hertshoornolie bruin en dat kun je slecht op een wit paard gebruiken...
daarom kan ik ook geen atex gebruiken..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:27

Ik heb de Leovet Power Phaser.... maar euh vraag me idd af of het wel zo goed is.... mijn paard krijgt er blauwe vlekken van....
(en mijn paard is lichtgrijs van kleur). de blauwe vlekken zie je alleen na het spuiten... eenmaal als het spul opgedroogd is zie je er niets meer van...

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:46

Blauwe vlekken? Heb daar nog een pot van die gel van staan van vorig seizoen, heerlijk spul maar laat wel een wat wittige waas achter.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:36

Ik heb rond gekeken heb vandaag een groot verpakking atex dazenspray gekocht. De prijs hiervan was 65 euro en kan er volgens mij een lange tijd mee vooruit heb ook een spuitfles gekocht met atex :)

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:39

Bij het Drunens Ruiterhuis kon ik 2 weken geleden nog Bremze krijgen. Alleen werd me wel heeeel duidelijk gemeld dat het niet meer gebruikt mocht worden en dat de voorraad beperkt was.

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:09

Blon_D schreef:
mrie schreef:

haha ja daar kan ik mij iets bij voorstellen. Endure schijnt ook goed te werken

Endure ben ik ook helemaal fan van, maar helaas ik heb nu lang wekenlang wachten ook de laatste grote fles gekregen, hij zou er ook uitgaan jammer genoeg

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:19

Ik heb nog een volle galon Endure staan

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:23

Ik haal mijn vliegenspray van Zedan altijd in Duitland bij de Raiffeisen, o.a. Bremsebremse en daar heb ik de beste man gewezen op het verbod in Nederland. Hij werd natuurlijk meteen nieuwsgierig en heeft contact opgenomen met zijn leverancier. In heel Duitsland is nog niets bekend van een verbod op bestrijdingsmiddelen voor vliegen, dus dat betekent dat de liefhebbers van deze producten voorlopig hun voorraad nog in Duitsland kunnen halen/bestellen. Voor de zekerheid heb ik wel 5 liter meegenomen, want ik gebruik de witte ook regelmatig zelf als ik buiten ben.

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:05

mijn lokale ruitersportzaak verkoopt nog steeds BremseBremse. Die beweren dat het spul helemaal niet verboden is, dat dit een fabeltje was. En deze zaak staat hoog aangeschreven in de paardensport. Dus mochten jullie het willen kopen, ga naar Veenendaal(zal geen naam vd zaak er neer zetten, is reclame maken).

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:12

ik wil de gallon endure verkopen,heb nog een halve en daar heb ik nog voldoende aan
bij interesse stuur pb

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:41

Hier kon ik ook al geen befix meer kopen omdat het vliegen en dazen dood ipv op een afstand houd..
Schijnbaar word het etiket aangepast en is het binnen een maand oid weer in de winkel zeiden ze!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:52

suffie schreef:
Ik haal mijn vliegenspray van Zedan altijd in Duitland bij de Raiffeisen, o.a. Bremsebremse en daar heb ik de beste man gewezen op het verbod in Nederland. Hij werd natuurlijk meteen nieuwsgierig en heeft contact opgenomen met zijn leverancier. In heel Duitsland is nog niets bekend van een verbod op bestrijdingsmiddelen voor vliegen, dus dat betekent dat de liefhebbers van deze producten voorlopig hun voorraad nog in Duitsland kunnen halen/bestellen. Voor de zekerheid heb ik wel 5 liter meegenomen, want ik gebruik de witte ook regelmatig zelf als ik buiten ben.

Ik heb ook een paar leveranciers uit Duitsland, maar het is bij hun echt wel bekend hoor. Kreeg zelfs van hun een lijst met welke producten in NL niet meer verkocht mag worden.
Maar van de meeste producten wordt er iets aangepast in de samenstelling en zullen daarna weer terug op de markt komen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:53

Bietjah87 schreef:
mijn lokale ruitersportzaak verkoopt nog steeds BremseBremse. Die beweren dat het spul helemaal niet verboden is, dat dit een fabeltje was. En deze zaak staat hoog aangeschreven in de paardensport. Dus mochten jullie het willen kopen, ga naar Veenendaal(zal geen naam vd zaak er neer zetten, is reclame maken).

Wij hebben zelfs bericht gehad dat we alles retour moesten sturen, mocht je het toch willen verkopen riskeer je een boete.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:38

Ik heb nog een fles in de kast staan, gebruik het nog wel gewoon..

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:04

Gister op FB bericht van drunensruiterhuis dat bremse bremse niet verboden zou worden en dat ze het weer verkochten.