rijden jullie met deze warme dagen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:16

Ik rijd mn paard ook gewoon net zoals anders.. morgen ook wedstrijd met haar. Rijd natuurlijk nu niet een uur lang heel intensief, maar train haar wel gewoon.. Paarden zijn niet van suiker, en hun denken niet van pfoee wat is het warm.. zoals wat wij mensen dus wel doen :P

Na het rijden even met lauw water afspuiten en daarna gaat ze lekker anderhalf uur het land in, kan prima allemaal :)

connepon85

Re: rijden jullie met deze warme dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:21

Ik rijd 's avonds twee paarden. Ik doe wel iets rustiger aan dan normaal gesproken, maar dat is meer omdat ik het zelf dan warm heb dan dat ik echt iets aan die paarden merk. :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:23

Ik rijd gewoon als het warm is, dan wel voornamelijk stappen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:41

Dat is dan weer een voordeel hier in de bergen als het erg warm is neem ik een route aan de schaduwkant van een berg. Rijden in de bak doen we sowieso bijna nooit, maar vind ik met zomerse temperaturen echt wel heel erg warm.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:36

Nee, alleen 's avonds als het wat afgekoeld is. Ik was woensdag om een uur of vijf op de wei, ze waren zeik- en zeiknat van het zweet. Van het in de wei staan! Dan ga ik er écht niet nog een keer mee rijden hoor :n Daarnaast ben ik zelf ook geen fan van dit hele warme weer. Ga het mezelf en mijn paard niet aan doen om met warme leren laarzen, rijbroek, cap en een dikke pad en een met wol onderlegd zadel te rijden.

Nee hoor, zodra het boven de 25 graden is laat ik ze lekker staan. Het zijn beide koudbloeden, die zijn niet zo van dat warme weer. En als ze al druipend (!!) in de wei staan dan vind ik het wel prima.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:32

Deze week vond ik het wel erg warm dus heb lekker met hem gespeeld en een beetje rondjes stappen:
Maandag - beetje vrijheidsdressuur
Dinsdag- gewassen
Woensdag en donderdag- wel erop maar alleen wat gestapt en een klein beetje draf met neckrope
Vrijdag- rust
En vandaag heb ik in het weiland gereden wel al om half 10 dus was nog niet egt warm

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:34

Ik kom alleen smorgens bij de paarden dan is het warm, dus ik rij weer als het koeler is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:37

Ik heb 's avonds gereden gister. Ze mag sowieso niet zoveel doen ivm opbouwen na kreupelheid, maar wel gewoon getraind in stap (flexen flexen en nog es flexen..) Ik merkte wel dat mn mond helemaal vol stof zat na een uurtje := Maar er stond een lekker briesje dus het was heel goed te doen!

joke45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:50

Hoi Ik rij 1x per week heb geen eigen paard,in de les bij manege afgelopen Dinsdag lekker buitenrit gehad zo mooi was dat /3 ;) :)

Hvpolosports

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:53

Ik rij met deze hitte niet die van mij staan lekker op de wei.ze hebben nu ff vakantie.

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:09

Ik train mijn paard gewoon net als anders deze dagen. Goed getrainde paarden kunnen écht een heleboel hebben. Tuurlijk moet je iets meer stappauzes inlassen, maar gewoon ook echt werken is niets mis mee. Na de tijd krijgen ze ff een lekkere douche en zijn ze weer helemaal fris. En zolang die van mij nog aangeeft na een half uurtje behoorlijke training het nog lekker te vinden ff een sprintje te trekken om ff wat extra energie kwijt te kunnen is er helemaal niets aan de hand :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:37

Ja hoor, hier gaat de training ook gewoon door. Deze week verspreid toch zeker 50 km gereden.
Pony is zeker niet van suiker, als ze het warm heeft gaan we een stukje stappen en daarna weer verder. Wel electrolyten erbij en na de training onder de douche.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:41

Jahoor, ik train mijn paard gewoon met dit weer.
Ik hou er wel rekening mee wanneer ik haar train.. Ben vanmorgen heel vroeg gegaan.. En als het te warm buiten is ga ik in de binnenbak.. Die is mega koel..

Na de training krijgt ze een heerlijke douche, en mag ze weer heerlijk gras eten.. In het land kan ze onder een boom in de schaduw staan. En emmer met wortels en muesli.

Als een beetje rekening houdt met wanneer dan is het prima te doen vind ik!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:51

Ik wel.. Gewoon elke dag even. (om 5 uur smiddags) Niet te intensief en goed uitstappen en naderhand
afspuiten en lekker laten rollen. Ging prima. Had het zelf wel enorm warm maar
mijn pony is geschoren en volgens mij had zij het niet ontzettend heet. Wel beetje
gezweet maar niet overmatig.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:58

Ik rijd wel gewoon hoor, ik heb ze niet om naar te kijken en die paarden kunnen het makkelijk aan. Gewoon zorgen dat je paard gezond is en zich goed voelt en dan kan hij makkelijk aan het werk.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:10

Ik train ook gewoon door met dit weer.. heb hem nog geen een keer nat van de wei gehaald.. tijdens het rijden zweet hij wel, maar dat doet hij eigenlijk altijd ;) gewoon lekker afspoelen daarna en hup de wei op!

natuurlijk kun je wel rekening houden met het tijdstip dat je gaat rijden maar vind het onzin om hem niet te rijden vanwege het weer.. dan kan ik hem met regen ook laten staan en als het hard waait ook.. haha dan kom ik nooit meer aan rijden toe }:0

wij hebben trouwens alleen een buitenbak en daar staat meestal een lekker windje :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:11

Jahoor, ik rij gewoon. Gewoon tussendoor wat vaker stappen en als ze helemaal zeiknat van het zweet is/schuim van het zweet heeft, even de tuinslang er over en dan kan ze het land weer op.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:11

Ik heb vakantie rij nu hele dag door.
Je past het rijden gewoon wat aan.
In de ochtend rond een uur of 8 gewoon volop werk.
Maar rond een uur of 2 in de middag als je dan rijd doe het gewoon wat rustiger aan.

En we spuiten de paarden lekker af we hebben ook warm water op stal.
Zo krijgen ze niet heel koud water over zich heen ze vinden het heerlijk.
Natuurlijk rollen ze daarna en de paarden zijn erg stoffig.
maar je kan bv voor het rijden ook nog even lekker afspuiten dan ff op stal.
Zijn ze al droog of bijna droog als je gaat rijden.
Paarden genieten ervan nu.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:14

smiley91 schreef:
Ik train mijn paard gewoon net als anders deze dagen. Goed getrainde paarden kunnen écht een heleboel hebben. Tuurlijk moet je iets meer stappauzes inlassen, maar gewoon ook echt werken is niets mis mee. Na de tijd krijgen ze ff een lekkere douche en zijn ze weer helemaal fris. En zolang die van mij nog aangeeft na een half uurtje behoorlijke training het nog lekker te vinden ff een sprintje te trekken om ff wat extra energie kwijt te kunnen is er helemaal niets aan de hand :)

Same here :j

Als ik met warme dagen niet rijd, kan ik van mei tot september niet rijden :=
Maar als je er rekening mee houdt, kan het prima!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:36

Hier was het vandaag helemaal niet zo warm, heb gewoon om 1 uur 's middags les gehad. Bak ligt wel voor een deel in de schaduw :j was prima te doen!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:26

Vandaag vond ik ook de temp. wel meevallen, heb dan ook mooi op de middag gereden.. Rond een uur of half 3. Heb het rustig aan gedaan, maar het was echt prima te doen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:35

ik rijd wel gewoon, maar ga altijd pas rond 7uur dan staat de zon niet meer op de bak. Ik stap haar wat langer uit als normaal en na het rijden spuit ik haar af.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:51

Vanochtend ben ik iets na half 7 vertrokken, het was nog heerlijk koel! Tegen 9 uur / half 10 begon het echt al warm te worden, dus we zijn weer de bossen ingedoken. Tegen half 11 waren we weer terug op stal, even lekker afgespoten, laten rollen en weer terug de wei op.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:57

Ik rijd 's avonds rond 7 uur. Maar een half uurtje maar gister ook gewoon op wedstrijd geweest.
We hadden water meegenomen maar dat wou ze niet en de trailer kon in de schaduw staan. We hebben haar wel afgespoeld met het meegenomen water.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:00

Ik rijd gewoon, hoe ik anders ook doe. Het zijn wel wedstrijdpaarden en moeten dus gewoon in training. Daarna worden ze afegspoten en lekker terug op de wei gezet, ze staan 8uur per dag buiten. Volgens mij mogen ze dan niet klagen :D er zijn zat paarden die het slechter hebben. Ik doe tevens mijn paarden er ook geen plezier aan om niks met ze te doen, daar worden ze niet vrolijker van :=