Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:04

Als het paard aan al je eisen voldoet, dan voldoet het paard aan de eisen van half paardenzoekend NL, nogal logisch dat er dan veel interesse voor is.
Als je een paard wil verkopen en je wacht iedere keer tot degene die geweest is een beslissing heeft gemaakt, dan ben je met een beetje pech over een half jaar nog bezig en ondertussen eten ze wel door.
Kortom ik kan me voorstellen dat er best veel interesse is en dat zolang jij geen duidelijkere afspraken over vasthouden/reserveren/enz hebt gemaakt, de eigenaresse andere mensen ook laat kijken.

Of jij de afspraak nu wel of niet door moet laten gaan ligt geheel aan jou. Je zoekt echter een combinatie die op zich al niet heel handig is tot 8 jaar, maar wel braaf en verkeersmak. Als je dan een paard hebt gevonden die overal aan lijkt te voldoen en je wil hem graag, dan denk ik dat je gek bent om hem te laten schieten omdat je de eigenaresse niet netjes in de communicatie vindt.

Ik zou als ik jou was wel zélf iemand meenemen die kan kijken wat het paard allemaal kent en er een stukje mee naar buiten kan. Iemand die weet hoe jij bent en hoe jij rijdt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:05

Nou ja, het is toch zo? Als je niet laat checken, heb je geen recht van mekkeren als er iets aan de hand blijkt te zijn. En dan moet je het zeker niet in een topic gebruiken als voorbeeld met "ik begrijp TS wel, want.."

_aussi

Re: Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:07

@ Kamsel, ik laat m ook niet schieten, want ik ga maandag kijken. Maar zoals ik al eerder zei, een paard kan de eerste keer heel leuk zijn, de tweede keer ook maar de derde keer niet. En omdat ik nogal een schijtert ben, wil ik zeker zijn van mn koop.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:09

Sowieso heb ik met meerdere mensen de discussie over de leeftijd gehad.

Ik ben van mening dat het karakter van het paard vele mate belangrijker is dan de leeftijd! Daarbij lopen we bij ons op stal ( waar ik bij rijd ) al met de veulens buiten. Die krijgen veel te zien. Dus wat dat betreft denk ik dat die eisen goed te doen moeten zijn.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:13

Hahaha, lekker makkelijk conclusies trekken van achter je pc he :)

De dierenarts komt hier regelmatig. Daarbij gaf ik aan dat ik de ts begrijp en gaf ik een vóórbeeld. Ik zeur niet. Weet zelf ook wel dat het mijn eigen schuld is door ze niet te laten keuren. Risico van het vak.
Maarrr daardoor ga ik niet meer zo ver rijden. En dát is wat ik aangaf.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:15

@ DeSa, zo ben ik ook een beetje. Ik ben nog meer teleurgesteld als ik zo veel km heb gereden en het blijkt toch niks te zijn. Ik kan daar echt over bezig blijven, mn benzine bla bla bla. Dus dat is ook de reden waarom ik eerst wat in de buurt zoek.

En ja als je iets wilt moet je er ook iets voor over hebben. I know! Ik maak gewoon overwogen keuzes :+

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:17

Dat is ook hartstikke zonde van je benzine. Het is toch al niet goedkoop allemaal.
Het zou al veel schelen als mensen gewoon eerlijk zijn over het beestje.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:18

GamblersCup schreef:
Nou ja, het is toch zo? Als je niet laat checken, heb je geen recht van mekkeren als er iets aan de hand blijkt te zijn. En dan moet je het zeker niet in een topic gebruiken als voorbeeld met "ik begrijp TS wel, want.."

haha je hebt wel gelijk hoor, maar het valt mij ook op dat je altijd zo heerlijk direct bent. Ik vind het geweldig haha.

TS, ik lees lekker mee & hoop van harte dat het maandag wat gaat worden!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:22

Hopenlijk wordt het maandag iets en anders is het jammer dat ik niet binnen de 75 km val :+

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:28

Hihi, Nieuw Roden is echt aan de andere kant idd :)

Bedankt iedereen voor het lezen en meeleven. Bokt is wel een goed tijdverdrijf zeg.

Ik ben stiekem benieuwd naar alle stille meelezers, meestal ben ik er zelf ook zo een. :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:32

@Brunette

Soms zijn er iid goede redenen.

Ik ging bij mijn paard kijken die stond wel 130km verderop, had gereden ze was wel leuk... maar er was een maar. Dus sprak ik af om volgend weekend weer te komen, vroeg wel of ze haar dan niet wilde verkopen.

Ik kreeg geen bevestiging ivm met een tijd, maar op do toch gesms't en wegens omstandigheden was er nog niet gereageerd.
Die zaterdag weer geweest weer gereden maar er waren toen nog veel meer maars.. en rijtechnisch klikt het niet helemaal.
Mijn verstand en gevoel waren het absoluut niet met elkaar eens.

Dus ik vertelde eerlijk dat ik twijfelde en dat ik die zaterdag erop weer wilde komen met een vriendin.
Was geen probleem en paard ging niet weg... misschien was er geen belangstelling dat weet ik niet.

Zaterdag erop 3x en inmiddels 650 km gereden (totaal dus 780km) ging ik weer kijken, en weer maars
Toch heb ik haar gekocht, inmiddels werd ik helemaal gek van mezelf mijn gevoel en verstand waren het toen wel met elkaar eens maar er was toen een stemmetje... :( zo boos op mezelf dat ik niet eens een rationele beslissing kon nemen.

Ik denk dat de verkopende partij ook wel vraagtekens hebben gehad bij mijn twijfels :D

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:35

nou ik ben zo een stille meelezer en ik hoop dat het wat gaat worden met dit paardje!en ik wens je maandag vooral veel wijsheid toe haha

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:39

Hier nog een stille meelezer ;) Ik herken je verhaal heel goed TS... :) Ben benieuwd hoe het maandag gaat. Succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:00

Ik vraag ook altijd bij aankoop of er meerdere geinteresseerden zijn. De meeste verkopers zeggen dan ook dat er 'vrijdag en woensdag iemand komt kijken' bijvoorbeeld. Dan is het aan mij om ofwel vaart te maken en te vragen of ik eerder kan komen kijken, ofwel te bedenken dat er een land (en buitenland) vol paarden is die te koop staan. Zolang er geen bod is uitgebracht en geaccepteerd, vind ik dat het gewoon die het eerst komt, die het eerst maalt is. Beetje stom om een paard on hold te zetten voor iemand die 1500 Euro biedt mits medische goedkeuring, mits transport erbij, mits proeftijd etc. etc. als er iemand is die 2500 Euro geeft en hem zo oplaadt ;)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:05

_brunette schreef:
Edit; het bedrag wat zij noemde, bieden vanaf vond ik een prima prijs! Maar ik bied alleen meer als er meerdere geïnteresseerde zijn. Hoezo moet ik anders meer bieden? Ik snap dit principe niet helemaal.

Als de prijs je aanstaat, zullen jullie daar vast wel uitkomen. Wat een probleem kan zijn, bij mensen die zich 'rijk' rekenen met het aantal kijkers, is dat je uiteindelijk nog zonder koper zit. Ik heb dat wel eens gehad met iets dat werd verkocht op Marktplaats. Was ook bieden vanaf gevraagd en uiteindelijk maar door zeiken over die 0,50 die een ander wel meer wilde bieden via de telefoon. Dan heb ik het ook wel gezien en dat is vaak bij meer mensen. Je kunt beter aangeven wat je graag zou willen voor je paard, een richtprijs en klaar.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:08

Hier nog een stille meelezer ;) . Ik hoop in ieder geval op het beste voor je maandag! Ik ben trouwens nu wel heel benieuwd om wat voor een paardje het gaat aangezien hij zo gewild is haha. (Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ben zelf al voorzien met 2 droompaardjes :o ).

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:09

Wat wel helpt is de rest ook alvast duidelijk uit te spreken. Wil je het paard laten keuren en hoe doen jullie het daarmee? En inderdaad vast een prijs afspreken.

b.v.:
Als hij je helemaal aanstaat het volgende bezoek wil je hem kopen voor 4000 euro met complete keuring kosten voor jou bij goedkeuring en voor de verkoper bij afkeuring ;) (voorbeeld he, ik weet de prijs natuurlijk niet en ook niet wat voor keuring je wilt)

Dan weet de verkoper hoe hij ervoor staat en geef je iets meer zekerheid over hoe verder. Ook dat je de ochtend na het bezoek uitsluitsel geeft over wel of niet kopen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:23

tita schreef:
@Brunette

Soms zijn er iid goede redenen.

Ik ging bij mijn paard kijken die stond wel 130km verderop, had gereden ze was wel leuk... maar er was een maar. Dus sprak ik af om volgend weekend weer te komen, vroeg wel of ze haar dan niet wilde verkopen.

Ik kreeg geen bevestiging ivm met een tijd, maar op do toch gesms't en wegens omstandigheden was er nog niet gereageerd.
Die zaterdag weer geweest weer gereden maar er waren toen nog veel meer maars.. en rijtechnisch klikt het niet helemaal.
Mijn verstand en gevoel waren het absoluut niet met elkaar eens.

Dus ik vertelde eerlijk dat ik twijfelde en dat ik die zaterdag erop weer wilde komen met een vriendin.
Was geen probleem en paard ging niet weg... misschien was er geen belangstelling dat weet ik niet.

Zaterdag erop 3x en inmiddels 650 km gereden (totaal dus 780km) ging ik weer kijken, en weer maars
Toch heb ik haar gekocht, inmiddels werd ik helemaal gek van mezelf mijn gevoel en verstand waren het toen wel met elkaar eens maar er was toen een stemmetje... :( zo boos op mezelf dat ik niet eens een rationele beslissing kon nemen.

Ik denk dat de verkopende partij ook wel vraagtekens hebben gehad bij mijn twijfels :D

Hoe is dat afgelopen? Ben je uiteindelijk blij geworden van je aankoop of waren de twijfels toch terecht?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:54

Ik heb ook zo iets gehad.
Vorige wk do pony gekeken, gelijk ja gezegd, maar bleken nog 2 kijkers te komen.
Na deze 2 kon zij pas beslissen.
Was balen maar was blij dat t dichtbij was, je zou 200 km rijden en dan horen dat je niet de enige bent.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 17:13

Hoi Bokkers,

Maar goed dat de afspraak vrijdag niet is door gegaan, want dan was ik voor niks gereden. Kreeg net een sms dat ze besloten heeft m zelf te houden en dat ze m van marktplaats heeft gehaald.

Mijn zoektocht gaat verder...

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:27

Balen TS, maar het verbaasd me niet echt aangezien ze al zo er om heen aan het drentelen was voor een 2e afspraak.

Veel succes met verder zoeken :) Wellicht goed uitgebreid telefonisch contact (en event flimpje) en toch ietsjes verder rijden als het goed klinkt en de eigenaar vertrouwd overkomt aan de telefoon.

edit: vindt het eigenlijk echt niet netjes dat ze niet gewoon even persoonlijk belt. Heel vaag dat het via sms gaat.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:50

hier ook een stille meelezer :D

Ik herken je verhaal, ik heb ook meerdere paarden gekocht inmiddels zelf 2 weer verkocht.

Ik heb geleerd dat je je nooit onder druk moet laten zetten, en in je mailcontact zoveel mogelijk moet vragen. Je leert ook advertenties tussen de regels door te lezen :D
Als een paard 200 km verderop staat, en je zoekt een supermakke, en er staat bv, 'supermak voor consequente ruiter' nou, bespaar je dat ritje dan maar.

Ikzelf ben heel eerlijk en open geweest bij de verkoop van mijn 2 merries toen, meerdere kopers gehad, ook bij allemaal gezegd 'wie het eerst komt, het eerst maalt'
Ze mochten allemaal zoveel uitproberen als ze wilden. Op een gegeven moment had ik 2 partijen tegelijk geintresseerd, en ik wilde heel graag de 2 merries bij elkaar houden. Heb ze toen ook verkocht aan degene die ze allebei wilde, en hier ook gewoon eerlijk in geweest tegen de andere partij.

Vind het heel jammer dat er vaak mensen zijn die toch niet helemaal eerlijk zijn, het bespaart een heleboel gedoe als je gewoon zegt hoe het is.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:14

Nu wordt het helemaal mooi! Ik lees op Facebook dat hij is verkocht.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:19

_brunette schreef:
Nu wordt het helemaal mooi! Ik lees op Facebook dat hij is verkocht.

:oo Echt? Wat een rare vrouw dan! Waarom niet gewoon eerlijk zijn. Balen TS, ik hoop dat je binnenkort een paardje vind dat bij je past die je wel gegund is. :(:)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:21

Ja belachelijk! Heb haar een sms gestuurd met de vraag of ik haar het advies mag geven om voortaan eerlijk te zijn.
Ik geloof dat alles gebeurd om een reden. Mijn paardje komt nog wel. :)