Succes! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aerdenhout1 schreef:Als we het hebben over de merrie in jou profiel, dan is dat of een heeeeeeele grote kerel die op de merrie van 1.70 zit, of het paard is veel kleiner!
Dan nog denk ik dat dit te hoog gegrepen is voor een 12 jarige en je beter met een wat makkelijk paard kan beginnen!

Britty schreef:Waar komen dan die foto's van de vorige baas bij profs in Nederland vandaan, die in je profiel staan?
En hoe komt het dat een paard wat al zo lang getraind wordt door zo'n ervaren ruiter, net een L proef kan lopen?
Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met je droommerrie en ik kijk met smart uit naar foto's van jou op dit paard.
Maar in die jaren was hij bezig met een goede basis aan haar leren. Hij vindt het belangrijk dat paarden een goede basis leren
Maar ze is nog niet op zo'n heel hoog niveau omdat de eigennaar 9 paarden heeft waarvan er 6 nog zadelmak moeten worden gemaakt
Deze meneer rijdt in zijn eentje 3 paarden en 6 paarden moet hij zadelmak maken.. Dus hij heeft niet echt tijd om de paarden naar een super hoog niveau te rijden. Ik heb tegen hem gezegd dat ik echt graag verder in de paardensport wil. En hij zegt dat dit paard talent heeft voor de sport. Alleen hij heeft geen tijd om met haar wedstrijden te rijden. Hij hoopt dat ik nu met dit paard verder kan komen in de sport, dat is leuker voor mij, en voor het paard
Hij ziet namelijk dat dit paard dus erg veel talent heeft en nog ver kan komen... Dan vind hij het zonde om mensen op haar te laten lessen en gewoon rustig met haar traint. Hij vind dit een paard voor de 'echte' wedstrijdsport
Balada schreef:Dit komt allemaal wel goed met begeleiding en focus![]()
Het paard komt van een goede thuis en gaat naar een goede thuis. Enkel wat dominant (nu in eigen wei) naar andere paarden....
Hou me op de hoogte van je vakantie in mei en stuur nog eens foto's op met jezelf erop!![]()
Groetjes

ponyparadijs schreef:Foto's moet je sowieso maken hoor. Want dat is leuk over een paar jaar als je wat verder bent. Dan is het leuk om terug te kijken naar hoe je nu begint!
En het hoeven natuurlijk geen rij foto's te zijn. Foto's van haar op de wei, en met jou natuurlijk! Dat zijn ook leuke foto's!
Dan kan ik terug kijken hoe ik toen reed ;d superlise schreef:Ja dat is ook geweldig, maar ze heeft ambities zoals ik het lees.. Ze wil graag naar de top, en daar krijgt ze dit paard voor. Ik vind het een beetje banketstaaf om zo'n kind in de waan te laten dat dit het dan ook echt helemaal wordt..
Sorry hoor maar dat jullie het niet belangrijk vinden dat ze het L niet uit komt, wil niet zeggen dat zij (en haar ouders) dat ook niet erg vind?
Ik zeg dus gewoon dat ze er goed over na moet denken omdat de kans aanwezig is dat het niet allemaal zo soepeltjes gaat verlopen.
[***] schreef:superlise schreef:Ja dat is ook geweldig, maar ze heeft ambities zoals ik het lees.. Ze wil graag naar de top, en daar krijgt ze dit paard voor. Ik vind het een beetje banketstaaf om zo'n kind in de waan te laten dat dit het dan ook echt helemaal wordt..
Sorry hoor maar dat jullie het niet belangrijk vinden dat ze het L niet uit komt, wil niet zeggen dat zij (en haar ouders) dat ook niet erg vind?
Ik zeg dus gewoon dat ze er goed over na moet denken omdat de kans aanwezig is dat het niet allemaal zo soepeltjes gaat verlopen.
Ja natuurlijk is die kans aanwezig, maar ja wat is er zeker in het leven????
En wat is er nu helemaal aan de hand als het niet zou lukken met TS en het paard of andere paarden? Er zijn ergere zaken in het leven.
TS is nu gewoon superenthousiast en gelijk heeft ze! Je gaat nu toch niet lopen zeuren of HET misschien niet lukt? Gewoon lekker doen. Als het goed gaat, lekker genieten en als het niet goed gaat, even uithuilen en opnieuw beginnen. Denk jij dan dat de meeste topsporters op 12 jaar al zeker waren van succes??? Je moet ergens vanuit gaan. Wij kennen TS en haar rijkunsten helemaal niet.
Dus nogmaals TS veel succes!
Ik wil gewoon proberen hoog in de sport te komen
Ik snap en begrijp dat er ook een grote kans aanwezig is dat dat niet lukt
Maar het belangrijkste is gewoon dat je plezier hebt met je paard! En het paard met jou!
Sanned schreef:Wat leuk, we komen van dezelfde manege!
Ik kan je alleen niet zo plaatsen, wie je bent![]()
Ik ken dus ook de merrie waarover je het hebt, en ik denk dat dat helemaal goed komt hoor! Ja, ze is dominant, en ja, ze geeft ook wel eens een trap, maar het is nog nooit echt mis gegaan. Het is niet zo dat ze een paard het weiland uittrapt als die haar niet zint, af en toe een tikje in het begin blijft het wel bij. En ze hebben genoeg ruimte om elkaar te ontwijken.
Ik ben erg benieuwd naar je paardje en hoop van de zomer kennis met haar te maken
Sanned schreef:Wat leuk, we komen van dezelfde manege!
Ik kan je alleen niet zo plaatsen, wie je bent![]()
Ik ken dus ook de merrie waarover je het hebt, en ik denk dat dat helemaal goed komt hoor! Ja, ze is dominant, en ja, ze geeft ook wel eens een trap, maar het is nog nooit echt mis gegaan. Het is niet zo dat ze een paard het weiland uittrapt als die haar niet zint, af en toe een tikje in het begin blijft het wel bij. En ze hebben genoeg ruimte om elkaar te ontwijken.
Ik ben erg benieuwd naar je paardje en hoop van de zomer kennis met haar te maken