Bril of lenzen tijdens het rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag jij een bril of lenzen tijdens het rijden?

Bril. Ik heb altijd een bril op
79 (32%)
Lenzen Ik heb normaal een bril op
17 (6%)
Lenzen Ik heb altijd lenzen in.
150 (60%)

Totaal aantal stemmen: 246

maflinger1

Re: Bril of lenzen tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:20

@franka75 ik moet in het begin ook altijd wennen als ik een nieuwe bril heb, maar dat gaat na een paar dagen weer over gelukkig.
Nog even een aanvulling op mijn vorige post; ik had vroeger altijd zo'n Harry's Horse Pro Plus cap, maar die zat niet lekker op mijn hoofd en daar kreeg ik ook last van doordat de pootjes van mijn bril dan niet meer goed zaten door die cap. Nu heb ik een Uvex uvision cap, die zit sowieso veel fijner bij mij, en ook totaal geen last meer van een bril die vervelend zit ofzo. Ik heb +5 en +5,5 geloof ik en deze bril, alleen dan een iets andere kleur (minder groen).

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:58

Ooit 1x met mn bril gereden en dat vond ik verschrikkelijk zitten. Dus ik rij tegenwoordig altijd met mn lenzen in. Veel fijner en veiliger!

Steph_rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:59

ik rij altijd met lenzen. ik heb hier opzich geen last van want ik heb zachte. maar als je harde hebt zou ik het niet doen ivm vuil dat in je lens kan komen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:02

'Vroeger' reed ik altijd met bril, toen had ik nog geen lenzen. Maar sinds ik lenzen heb wil ik niet meer anders. Mijn bril glijdt tijdens het rijden (vooral als ik ga zweten). Niet veel, maar genoeg om te irriteren. Heb het ook wel eens zonder bril/lenzen geprobeerd, maar ondertussen ben ik hartstikke blind zonder :D Sinds ik lenzen heb, doe ik deze dus ook zeer zeker in tijdens het rijden. Dat gaat eigenlijk prima, tenzij de bak erg droog is (met name in de zomer). Door het stof worden mijn lenzen dan heel erg droog en kunnen dan wel eens uitvallen (als ik niet genoeg knipper). Meestal kies ik er dan voor om uit te rijden, want tijdens het longeren is het ook nog altijd te stoffig. Gelukkig wordt onze bak regelmatig bevochtigd, maar als het heel erg warm is, ligt hij er ook zo weer kurkdroog bij.

vieniemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:44

Ikzelf heb altijd lenzen in. Vind ik eigenlijk niet zo erg, ergste wat eens zou kunnen gebeuren is een beetje zand in de ogen. Maar dat kan je met een bril (of zelfs zonder) ook meemaken. :-P

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:46

Ik heb altijd met bril gereden, en echt nooit last gehad. Ik merk wel dat je niet een bril met een kunststofmontuur moet hebben zonder 'vleugeltjes', want dan glijdt het bij het zweten van je neus af; zo kan ik absoluut niet met mijn zonnebril op rijden. overigens heb ik geen lenzen, en gezien mijn sterkte heb ik dus weinig keus.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:21

Ik vind met bril rijden echt vervelend.. Want stel dat je even naar beneden wil gluren blijft je bril staan en kijk je dus eigenlijk onder je bril door. Met lenzen hoef je alleen maar je ogen naar beneden te doen zonder dat je hoofd gelijk naar beneden buigt.
Dit is ook eigenlijk waarom ik bijna altijd lenzen draag in het dagelijks leven(en dus ook met paardrijden)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:43

Ik heb normaal een bril op, maar met rijden altijd lenzen. Door het zweten beslaat mijn bril, en dan zie ik niets meer :D
Dus: altijd lenzen met rijden.

quincy1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:41

Heey,
ik rijd altijd met mijn lenzen in..
Ik heb eerst met een bril gereden maar dat vond ik echt ***! Ik ben er toen 1 keer afgevlogen en mijn nieuwe bril is toen helemaal kapot gegaan!
Nu rijd ik op een pony die mioj er vaak afbokt!
Daarom rijd ik nu echt altijd met lenzen in :)
xxx

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:14

Ik rijd altijd met lenzen in, met mijn bril kan ik niet rijden :o , dan zit m'n bril niet lekker als ik mn cap op heb :))

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:17

maflinger1 schreef:
@franka75 ik moet in het begin ook altijd wennen als ik een nieuwe bril heb, maar dat gaat na een paar dagen weer over gelukkig.
Nog even een aanvulling op mijn vorige post; ik had vroeger altijd zo'n Harry's Horse Pro Plus cap, maar die zat niet lekker op mijn hoofd en daar kreeg ik ook last van doordat de pootjes van mijn bril dan niet meer goed zaten door die cap. Nu heb ik een Uvex uvision cap, die zit sowieso veel fijner bij mij, en ook totaal geen last meer van een bril die vervelend zit ofzo. Ik heb +5 en +5,5 geloof ik en deze bril, alleen dan een iets andere kleur (minder groen).

Ik heb ook de HH pro plus en daarbij kan ik idd ook mn bril niet op!

Ik heb eigenlijk altijd lenzen in, ook op stal. Maar ik kan dus ook eigenlijk niet rijden met bril en zal, als het kan, altijd mn lenzen indoen voor ik ga rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:26

Zeker lenzen, wel zachte trouwens!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:29

Ik heb met bril gereden tot ik lenzen mocht en dat vind ik eigenlijk fijner. Maar zand onder/achter je lenzen is trouwens geen pretje. :') En dat krijg je wel eens als je in een mulle buitenbak rijd. := Maar ik vind een bril irritant met mijn cap...

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:27

lenzen.
Met mn bril heb ik heel snel last vna de zon, ga gauw knijpen.
En nu heb ik zo'n geek-bril, die past niet best onder mijn helm haha

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:34

Ik heb bijna altijd mijn lenzen in, omdat ik die ook overdag gewoon draag.
En ook omdat mijn bril eigenlijk niet meer de goede sterkte heeft. Maar soms rijd ik ook wel gewoon met bril (toevallig vanmorgen nog gedaan).
Gaat allebei prima :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:06

Door mijn veranderde sterkte kan ik mijn lenzen niet meer gebruiken.
Ik heb nog veel nieuwe lenzen over.

Zachte maandlenzen kruidvat opticare
1x sterkte -3,25
1x sterkte -4,50

van allebei sterktes heb ik nog 5(!) lenzen over. Ze zijn nog houdbaar tot 2014.

Als er iemand interesse heeft dan mag je ze overnemen. ze liggen hier maar te liggen en dat is zonde! EN dan te bekijken dat deze lenzen bijna 20 euro per doosje (6 stuks) kosten.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:13

Bril.
Ik heb ooit lenzen geprobeerd, maar ik durfde ze niet goed in en uit te doen en ik kon er ook maar niet aan wennen.

Met rijden draag ik een oude bril voor de zekerheid; die is niet meer op dezelfde sterkte als mijn gewone 'alledaagse' bril, maar daar ondervind ik geen last van bij het rijden...

swift_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:21

Ik heb met rijden altijd lenzen in. Thuis draag ik ook regelmatig een bril. Een paar jaar geleden heb ik wel met bril gereden, omdat ik geen lenzen in mocht, maar zooo blij dat, dat nu niet meer hoeft :)
Bril zakte altijd af en op wedstrijd was dat echt heel vervelend!

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:07

ik heb altijd gewoon me bril op.. en ik heb er nooit last van ! het is zelfs best handig als je buitenritjes maakt ! dan krijg je geen zand in je ogen ! hihi :D

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:31

upendo schreef:
Ik heb gereden met beiden, maar lenzen vind ik veel fijner ivm die bandjes van mijn cap. :)

Idem. Plus het feit dat ik overdag eigenlijk altijd wel mijn lenzen draag :)