Pensiongeld: minder betalen bij uitval faciliteiten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is het reeël geld terug te vragen bij het niet kunnen gebruiken van pensionfaciliteiten ?

Ja, als ik geen gebruik kan maken van alle faciliteiten waarvoor ik stallings/pensiongeld betaal, moet ik geld terug kunnen vragen aan de pensionhouder.
14 (5%)
Nee, dat is het risico van onvoorziene omstandigheden.
140 (54%)
Misschien, het ligt eraan welke faciliteit uitvalt en voor hoe lang
105 (40%)

Totaal aantal stemmen: 259

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:06

de weersomstandigheden zijn het risico bij het op een stalling te gaan staan zonder binnenbak.

ik neem aan dat als de leiding bevroren is (of afgezet ivm de vorst) de staleigenaar ook je paard zal voorzien van water.

TurboTinker

Re: Pensiongeld: minder betalen bij uitval faciliteiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:24

Dat moesten we destijds zelf doen, en dan werden we op de dag bijgestaan door de staleigenaar.

Geld terug krijgen? tsja, we leven in crisis, en de stalprijzen zijn hoog, maar echter vaak scherp aan de prijs.
Als ik staleigenaar was, zou ik zeggen. geen korting. ze krijgen in de winter al meer eten,en daar vraagt hij ook niet meer voor? en bevalt het niet? dan is het jammer, dan is daar de deur. Want bij iedereen is er wel wat.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:59

Het zou niet in mijn opkomen om minder stalgeld te vragen. Maar moet ook zeggen dat ze er bij ons alles aan doen! Waterleidingen zijn verwarmt dus ook niet bevroren. De buitenbak is prima onderhouden en kan nu dus gewoon rijden. Ook met de extreme regen geen plasje water te bekennen. En indd de paarden krijgen nu vaker te eten. Ze zorgen dat het erf sneeuwvrij is enz enz. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:04

De bak is ivm de sneeuw niet rijdbaar, maar wel prima onderhouden en mooi vlak. Weeromstandigheden kan de stalhoudster ook niks aan doen.

Ze is nu extra tijd kwijt aan de zorg voor de paddock, dat het erf niet glad is, dat alle paarden steeds voldoende water aangeboden krijgen. Waarom zou ik dan minder stalgeld willen betalen omdat de buitenbak niet rijbaar is door de sneeuw terwijl de stalhoudster meer werk in mijn paard moet steken ivm vrieskou?

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:02

Goh als ik dit zo lees gaan de haren recht over eind staan bij mij. Ik heb het zelfde voorgevalletje gehad met ex-pensionklanten. Ik vind het een belachelijke stelling. Wij hebben nu meer werk aan de verzorging van de paarden dan zomers. Je kunt nu ook bij mij niet rijden want de bodem van de buitenbak is niet glad aangevroren en dit komt weer weg uit het punt dat het zo nat is geweest dat ik de bak niet heb kunnen slepen en wel de paarden in heb laten lopen. Tja ik moest kiezen of de paarden niet naar buiten of geen egale bodem. Omdat wij hier op veengrond zitteb dus de rest was door al het water 1 blubberzooi geworden waar de paarden te diep in weg zakten. Nou de paarden gaan hiervoor. Ik rij zelf dan wel naar de manege. Met dit weer is het soms heel moeilijk om alles naar wens te krijgen. Maargoed mijn stallingsgeld is ook een heel ander tarief dan de meesten hier in de buurt hebben. Ik vraag ook niet meer ondanks dat ik nu veel meer arbeidsuren er in heb zitten vanwege deze omstandigheden. Heel veel mensen vergeten daarnaast dat je misschien minder werk hebt aan de verzorging van de paarden in de zomer maar wel aan de onderhoud overal van. Tja ik ben heel makkelijk geworden. Zint het je niet ga je lekker ergens anders staan. Gelukkig zijn mijn klanten die ik nu heb staan erg tevreden en hebben begrip voor de omstandigheden. Want ondanks alles de paarden staan hier er super bij.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:33

verana schreef:
Goh als ik dit zo lees gaan de haren recht over eind staan bij mij. Ik heb het zelfde voorgevalletje gehad met ex-pensionklanten. Ik vind het een belachelijke stelling. Wij hebben nu meer werk aan de verzorging van de paarden dan zomers. Je kunt nu ook bij mij niet rijden want de bodem van de buitenbak is niet glad aangevroren en dit komt weer weg uit het punt dat het zo nat is geweest dat ik de bak niet heb kunnen slepen en wel de paarden in heb laten lopen. Tja ik moest kiezen of de paarden niet naar buiten of geen egale bodem. Omdat wij hier op veengrond zitteb dus de rest was door al het water 1 blubberzooi geworden waar de paarden te diep in weg zakten. Nou de paarden gaan hiervoor. Ik rij zelf dan wel naar de manege. Met dit weer is het soms heel moeilijk om alles naar wens te krijgen. Maargoed mijn stallingsgeld is ook een heel ander tarief dan de meesten hier in de buurt hebben. Ik vraag ook niet meer ondanks dat ik nu veel meer arbeidsuren er in heb zitten vanwege deze omstandigheden. Heel veel mensen vergeten daarnaast dat je misschien minder werk hebt aan de verzorging van de paarden in de zomer maar wel aan de onderhoud overal van. Tja ik ben heel makkelijk geworden. Zint het je niet ga je lekker ergens anders staan. Gelukkig zijn mijn klanten die ik nu heb staan erg tevreden en hebben begrip voor de omstandigheden. Want ondanks alles de paarden staan hier er super bij.

dit is presies als bij ons op stal
paarden gaaoor alles (ps ik ben dan de klant en niet de pensionhouder.)
wat belachelijk dat ze het uberhoud durvewn te vragen .

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:22

Marion71 schreef:
Hoe bedenkt iemand dit? Alsof een stalhouder invloed op het weer heeft. De weg was afgelopen vrijdag ook slecht begaanbaar. Ga je ook korting vragen op je wegenbelasting, omdat je de weg niet kon gebruiken?

Als je nu bij mij zou aankomen dat je korting wil, omdat de wasplaats bevroren is, krijg je als straf een dagje meelopen in de winter. Dan weet je hoeveel extra werk en tijd de verzorging van jouw paard kost? Hoe verrekte koud het is? Terwijl jij voor de kachel zit, wordt je paard gewoon goed verzorgd en het erf sneeuwvrij gemaakt.
In de zomer heeft een stalhouder mss minder werk aan de paarden, maar weer veel meer werk aan het land, hooien, e.d. Per saldo is het altijd veel werk en een grote verplichting (lees zorg) en daar komen mensen pas achter wanneer ze hun paarden aan huis hebben.

DaT (niet reeele klagende) mensen eens een dagje mee zouden lopen, met zon koude dag of een dag dat het regent.. zou niet mis zijn..

ik word ook wel eens aangekeken kan je niet even dit of even dat doen.. nee want als ik dat keer 35 moet doen blijf ik bezig.
met al die kleine dingen. (dekens wisselen/ even de benen afspuiten/ eerder of later voeren/ ect)

er was eentje die thuis een stal had verbouwd... paard aan huis maar die kwam de winter toch weer terug.. het viel toch wel tegen omdat je echt vaak alles in de gaten wil houden je elke dag je s morgens er aan vast zit net als de voertijden ect.. je kan wel een beetje afwijken maar moet toch 2 keer op dag (minimaal)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:34

Zonnetje81 schreef:
En of er 1 haar op mijn hoofd aan denkt om MINDER te betalen omdat de bodem misschien met deze extreme omstandigheden bevroren raakt, de wasplaats niet te gebruiken is (wie gaat nu zijn paard wassen)

Nou bij ons heeft iemand dat wel gedaan op een van de 2 wasplaatsen... (wat dus ijs werd.. )

Reuze handig zon ijsbaan als je dat niet weet..
levensgevaarlijk!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:38

Een heleboel pensionklanten beseffen niet hoeveel tijd, geld en werk er in het houden van een pensionstalling zit.

Ik heb toevallig vorige week een berekening gemaakt van kosten en opbrengsten van onze stalling, en ik kan je vertellen daar word je niet blij van. We houden er praktisch niets aan over.
Wij bieden pensionstalling op basis van halfpension, incl. hooi, binnen en buiten zetten, ontworming, voeren van hooi en krachtvoer en gebruik van de accomodatie. (verlichte rijbak en longeercirkel, weilanden, paddocks, stallen, wasplaats, e.d.)
De eigenaren moeten zelf uitmesten en hun eigen krachtvoer en strooisel kopen, iedereen voert namelijk wat anders, strooisel kunnen ze van ons kopen (ene paard is vies in stal andere schoon dus ieder kan bestellen wat nodig is)
In wat wij bieden zijn wij normaal geprijsd hier in de omgeving.

Om je heen hoor je, ook van andere pensionstallen, dat paardeneigenaren maar zeuren dat het duur is om je paard in pension te zetten.
Ik zou zeggen maak eens een rekensommetje van alles wat je paard via je pensionstalling krijgt, van voedsel tot arbeid.
Vergeet daarbij niet het onderhoud van weilanden, omheining, paddocks, waterleidingen, electriciteit, stalgebouwen, rijbak en longeercirkel, verlichting, dingen die kapot gaan en gerepareerd/vervangen moeten worden en alles wat bij een accomodatie op peil houden hoort.
In de winter gesleep met water, en meer hooi voor de paarden, in de zomer bemesting van de weilanden, glad houden van de weilanden (onkruid, bloten, slepen etc) maaien, schudden, harken, hooibalen van het land halen en noem maar op.

Daarnaast heb je als pensionhouder een hele grote verantwoordelijkheid met andersmans paarden. Ik behandel andermans paarden gelijk als ik mijn eigen paarden behandel. Als ze ziek zijn ga ik extra checken, als de dierenarts komt ben ik er bij (mits eigenaar dat wil uiteraard) Als er een aanpassing gemaakt moet worden voor een paard dan doen we wat in onze macht ligt. De tijd en energie die ik daarin steek, en geloof mij, dat is veeeeel tijd, die reken ik niet, dat is service en dat is mijn passie voor paarden en hun welzijn. Ging ik dat wel rekenen dan kon ik de prijs wel met honderden euro's omhoog schroeven.

De opmerking van TS om korting te krijgen op pensiongeld nu het winter is en zij van bepaalde faciliteiten geen gebruik kan maken vind ik dan ook kortzichtig.
Als je je paarden aan huis had en je kon niet in je eigen bak rijden, ging je dan jezelf ook om korting vragen?
Als je pensionhouder laat zien dat hij/zij er moeite voor doet en probeert alles in zo goed mogelijke banen te lijden dan mag je niet klagen!!! Ik weet dat er stallen zijn die totaal niet hun best doen en op die manier makkelijk verdienen, maar die houd ik uit deze discussie.

Marion71 schreef:
Hoe bedenkt iemand dit? Alsof een stalhouder invloed op het weer heeft. De weg was afgelopen vrijdag ook slecht begaanbaar. Ga je ook korting vragen op je wegenbelasting, omdat je de weg niet kon gebruiken?

Mss bedoel je het niet verkeerd, maar ik verbaas me er altijd weer over hoe de pensionners op Bokt op de centen zitten. Ze nemen het een stalbaas kwalijk dat 'ie bezuinigd op een plakje hooi per dag, maar als er een tientje per maand meer betaald moet worden, steigeren ze hoger dan hun paard. 30x 1 plakje hooi is veel meer dan een tientje hoor. Hoe kan iemand het een ander kwalijk nemen op de centen te zitten als degene zelf geen haar beter is? (Ik bezuinig overigens nooit op voer, maar stem een verhoging met m'n pensionklanten af als die noodzakelijk is, en dit jaar heb ik niet verhoogd.)

Als je nu bij mij zou aankomen dat je korting wil, omdat de wasplaats bevroren is, krijg je als straf een dagje meelopen in de winter. Dan weet je hoeveel extra werk en tijd de verzorging van jouw paard kost? Hoe verrekte koud het is? Terwijl jij voor de kachel zit, wordt je paard gewoon goed verzorgd en het erf sneeuwvrij gemaakt.
In de zomer heeft een stalhouder mss minder werk aan de paarden, maar weer veel meer werk aan het land, hooien, e.d. Per saldo is het altijd veel werk en een grote verplichting (lees zorg) en daar komen mensen pas achter wanneer ze hun paarden aan huis hebben.

Precies!

Wij hebben de bak gesleept vóór het ging vriezen, en daarna heb ik de eigenaren gesmsd of ze de bak even niet wilden gebruiken zodat deze glad zou bevriezen. Communiceren is ook belangrijk als je een stalling runt. En zo voorkom je dat mensen die niet zo snugger zijn tóch die bak gebruiken na het slepen en vóór het vriezen en er dus een maanlandschap ontstaat.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:47

Ik sta zins pas vol pension, daarvoor doe het zelf. Nu is zijn er al 5 dagen voorgekomen dat ik te horen kreeg: Sorry ik kan de paarden niet binne- buiten te zetten, omdat hij geen tijd had. Dus moet ik als nog van me werk tussen door weg. Tja vind ik toch wel dat ik korting/benzine vergoeding hoor te krijgen. Maar nee betaal gewoon volle pond :+ . Voor de weersomstandigheden korting nee dat kan niet, dan moet je ergens gaan staan met een binnenbak

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:50

paardjes123 schreef:
Ik sta zins pas vol pension, daarvoor doe het zelf. Nu is zijn er al 5 dagen voorgekomen dat ik te horen kreeg: Sorry ik kan de paarden niet binne- buiten te zetten, omdat hij geen tijd had. Dus moet ik als nog van me werk tussen door weg. Tja vind ik toch wel dat ik korting/benzine vergoeding hoor te krijgen. Maar nee betaal gewoon volle pond :+ . Voor de weersomstandigheden korting nee dat kan niet, dan moet je ergens gaan staan met een binnenbak

En dat heb je de stalhouder ook gezegd? Overigens zullen mijn klanten dit nooit meemaken. Mss had je een betere stalling uit moeten kiezen, want ik vind dit echt niet kunnen als je volpension aanbiedt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:08

paardjes123 schreef:

Ik zou dat toch eens bespreken als het een keer voor komt wegens omstandigheden kan je dat aan een pensionklant vragen maar het wel een uitzondering zijn. Dus als ik jouw was zou ik dat wel even bespreken dat je niet voor niets voor volpension gekozen hebt.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:25

En, wat als nu, zoals hier een flinke pensionstal in de buurt, ook de binnenbak bevroren is?
Iemand die een paard bij ons leased staat daar. Betaald het volle leasebedrag, betaald voor 4 paarden pensiongeld die ze daar heeft staan, maar kan niet rijden. Gaat zo goed als wekelijks op wedstrijd, maar moet nu de wedstrijden afzeggen omdat ze niet kan trainen. Nog meer extra kosten dus. En in dit geval een pensioneigenaar die misschien toch in ieder geval aan die binnenbak iets meer had kunnen doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:21

Focussed schreef:
Marion71 schreef:

Mss bedoel je het niet verkeerd, maar ik verbaas me er altijd weer over hoe de pensionners op Bokt op de centen zitten. Ze nemen het een stalbaas kwalijk dat 'ie bezuinigd op een plakje hooi per dag, maar als er een tientje per maand meer betaald moet worden, steigeren ze hoger dan hun paard. 30x 1 plakje hooi is veel meer dan een tientje hoor. Hoe kan iemand het een ander kwalijk nemen op de centen te zitten als degene zelf geen haar beter is? (Ik bezuinig overigens nooit op voer, maar stem een verhoging met m'n pensionklanten af als die noodzakelijk is, en dit jaar heb ik niet verhoogd.)

Ja en om al die reden BETAAL ik de pensionhouder, zodat ik thuis voor de kachel kan zitten en m'n paard goed verzorgd wordt.
Het is gewoon een dienst hoor, je betaalt er voor.

En de wegen worden toch gestrooid... Kijk of het dan werkt of niet is een tweede maar er wordt aan gewerkt.

Al sleept mijn stalhouder 2x per dag de bak en vriest hij alsnog lelijk aan dan hoor je me echt niet klagen hoor. En al bevriezen de leidingen en worden er overal speciekuipen gezet met water in stal en in de paddocks, top. Zelfs al bevriezen die nu ook ,er wordt iig met man en macht aan gewerkt. En die inzet gaat het bij mij (iig) om.

Een stalhouder die alleen maar wil innen en niks terug doet voor z'n geld ben ik een beetje allergisch voor.

Cassidy: Vanwaar gebrek aan IQ? Als de stalhouder op 't bord zet (bij wijze van): Vanavond niet rijden of losgooien, bak is gesleept zodat hij de komende dagen goed begaanbaar blijft, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de klanten zich daaraan aanpassen.
Als hij hem sleept, geen bericht geeft, en iemand zet perongeluk zijn paard toch buiten omdat hij niet gekeken heeft ('s avonds met weinig licht, bijv.) dan is het gewoon stomme pech.

Aprils_Joke:
Ik sta voor 145 pm (gemidd. andere zomer en winterprijs), en er is een volledig geautomatiseerde eb en vloed bak en longeerkraal, alle paarden worden binnen en buiten gezet (9 - 5) en hebben eigen paddocks (of kunnen samen). Het kán dus wel :)

Tja, ik denk dat dat niet kan dankzij de pensionkosten, ik denk dat dat kan omdat die mensen zelf goede voorzieningen willen...
Ik vraag kale huur €75,- per maand
Met kosten voor voer en strooisel, komt dat deze maanden al uit op zo'n €135 a €145,- per maand.
Van die €75,- zou ik dan al het onderhoud moeten betalen, de vaste lasten van water en stroom en belastingen, de afschrijving op de stallen, de rente voor het land en er ook nog aan moeten verdienen want de stalhuurder betaald voor de dienst van verzorgen? Ik kan er nog niet eens een trekker voor kopen, laat staan de benodigde werktuigen om het werk hier wat makkelijker te kunnen doen...
Voordat we de stal terugverdiend zouden hebben zijn we bejaard...

Sorry, maar de reden dat hier een nette stal staat en een gedraineerde bak ligt, is omdat ik zelf paarden wil houden en als het mee zit het hele jaar wil kunnen rijden, en een eb en vloed bak van pak en beet €25.000,- met een levensduur zonder groot onderhoud van zo'n 5 tot 10 jaar, is echt niet terug te verdienen als iemand er ook nog een uurloon uit moet halen voor het verzorgen van de paarden en het terrein...

In de zomer hebben wij de kosten voor het loonwerk van het onkruid spuiten, evt. mest laten uitrijden, maaien/persen/wikkelen/op de plaats zetten en dat gaat om honderden euro's die voorgeschoten moeten worden, in het najaar/de winter moeten de sloten gehekkeld, het strooisel/stro ingekocht en voorgeschoten worden en strooizout gaat er ook heel snel doorheen met winters zoals vorige paar jaar. Al met al gaat dat ook om hele grote bedragen...

Als iemand roept dat ze mensen betalen voor de dienst, bij een stalgeld tussen de €100,- en €175,- dan voel ik me aardig in de zeik gezet... GEzien het uurloon waar ze je dan voor zouden laten werken...
Die €75,- kale huur (waar alle kosten nog af moeten) is €2,50 per dag. Ik heb per paard ongeveer een half uur werk per dag aan 4x voeren, 3x uitmesten, water checken evt. bijvullen of schoonmaken, vegen. Zou jij je bed uit komen voor maximaal €5,- per uur? Bruto? Dan heb ik nog niet eens de extra tijd gerekend voor het onderhoud van de wei, de bak, de omheining, het hooien en alle geregel er om heen, voer en strooisel halen en op de plaats zetten... Noem maar op

Gelukkig doen wij het met elkaar. Die €75,- is dus ook niet inclusief een uurloon, maar puur voor onderhoud en verbetering van de stal, niet eens de afschrijving van het gebouw en de stallen, de bestrating etc.

Voordat mensen gaan roepen over inhouden van stalgeld, moeten ze eerst maar eens inzicht hebben in de werkelijke kosten. Die van een stalhouder liggen nog veel hoger dan alleen het hooi en strooisel... En als ze er een loon uit moeten halen voor iemand, dan is het helemaal geen vetpot met zulke lage prijzen!
Kunnen ze beter lesgeven... Zelfs de simpelste orun basisinstructrice die zelf geen niveau heeft, of niveau 2 met L dressuur, vraagt al snel minimaal €15,- per uur, als dat niet de prijs per half uur is... en vaak willen ze dan nog reiskosten vergoeding ook. En die mensen hoeven helemaal niet meer te investeren als ze eenmaal die €600,- cursuskosten hebben gehad...

Nee, als er goed bij verdiend wordt in de paarden is dat niet door de stalhouders van de gemiddelde kleine of grotere pensionstalling, dan is dat door de instructeurs die het lesgeven er zwart voor de hobby bij doen in hun vrije uurtjes en daar een uur bedrag voor krijgen dat een HBO opgeleide leerkracht in het basisonderwijs nog niet eens mag ontvangen...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 11-02-12 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:24

PinkyPie schreef:
Meningen gevraagd: ongetwijfeld wel eens eerder aan de orde geweest maar ik kon er niets over vinden.
Wanneer je paard in (vol)pension staat, betaal je voor bepaalde faciliteiten, o.a. vaak voor gebruik van poetsplaats, zadelkamer, (verlichte) buitenbak en paddock.
Wat nu wanneer - zoals nu al een paar weken - er vanwege weersomstandigheden (heel veel regen, nu vorst en sneeuw) tot meerdere weken geen gebruik kan worden gemaakt van rijbak e/o paddock. Wat vinden jullie nu eigenlijk fair ? Zou je een deel van je pensiongeld terug moeten krijgen of is dit "risico van het vak". Ben gewoon eens benieuwd hoe jullie erover denken ?

mijn antwoord op deze stelling is NEE. Maar als het bijvoorbeeld zou zijn omdat de bak slecht is door verkeerd onderhoud/geen onderhoud zou ik JA zeggen. Het laatste ben ik al eens tegen gekomen, daar kon ik maanden slecht rijden in het jaar. Dit ivm kiezen totaal verkeerde bodem waarbij bak in winter super slecht bleef. Maar Pensionhouder gaf niet mee, dus maar vertrokken.

Nu alles lekker in eigen beheer. Hoewel dat ook neit gratis is.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:27

Hmm, nee. Dit is het risico, en dit gebeurt overal. Nu is de stal waar ik sta al redelijk goedkoop, maar ik vind ook niet dat ik geld terug hoef te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:32

Cassidy schreef:
nee, het is niet slecht voor de pezen.
Sterker nog, DAGELIJKS 10 minuten op harde bodem stappen is goed voor botten en pezen.
het maakt ze sterk.
Dus wat is het probleem tussen een asfalt bodem en een bevroren zandbodem.
Kan iemand me dat uitleggen?

Indd, ben ik het helemaal mee eens! Ik ging vandaag wat stapwerk doen met mijn paard.. Bodem lag er vlak bij, bovenlaag was zelfs lossig dus ook een drafje gedaan.. ging prima!! dat geprut altijd om een wat harde bodem... Op het asfalt stappen ze ook en durven ze ook een drafje te maken.. Zolang het geen ijsbaan is, kan je best wat doen hoor!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:07

Wij hebben tegenwoordig een prachtige eb en vloedbak, normaal geweldig, ware het niet dat de stalbaas hem omgetoverd heeft in een schaatsbaan voor de kinderen, tja dan maar niet buiten rijden en genieten van de kinderen
Ook water nu slepen wat maakt het uit, je helpt elkaar en geen haar op mijn hoofd die deze stelling zou bedenken om minder te betalen..
Vind het zelfs een beetje asociaal om minder te gaan betalen, paarden gebruiken nu meer hooi en stro dan in de zomer, je maakt meer gebruik van andere dingen....

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:02

@Joyce B; CHAPEAU!!!!!

niks aan toe te voegen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:21

Ga idd zo mee met Joyce B. Erger me mateloos aan de reactie van bijv. Focussed. Als je voor zo'n schijntje staat, met die service, zou je je ogen uit je hoofd moeten schamen dat je zo reageert. Heb je je wel eens afgevraagd, wat het kost om een stal neer te zetten en wat je aan rente mist door een stal van je geld te maken? Uitgaande van een investering van een paar ton, kom je bij een stal met 10 paarden al gauw op gemiste rente-inkomsten van 60 euro per maand per paard. En dan heb ik het nog niet over de kosten van de waterleiding, electra, sloten laten uithalen, doorzaaien, bemesten, mestafvoer etc. Om nog maar te zwijgen over de kosten van de man-uren. Meid, je zou blij mogen zijn dat je voor dat schijntje je paard ook nog eens onder toezicht kunt laten staan, ik snap eerlijk gezegd niet dat je even goed een dergelijke post plaatst.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:24

Marion71 schreef:
paardjes123 schreef:

En dat heb je de stalhouder ook gezegd? Overigens zullen mijn klanten dit nooit meemaken. Mss had je een betere stalling uit moeten kiezen, want ik vind dit echt niet kunnen als je volpension aanbiedt.

Niet gezegd dat ik korting wil, maar wel gezegd dat ik er ontzettend van baal en dat het echt niet kan. 1 van die dagen kon ik zelf namelijk echt niet heen en hebben ze de hele dag binnen gestaan. Ik sta daar al 7 jaar met mijn paard al die jaren zelf gedaan, nu doen ze de service al in. Wat voor mij echt de oplossing is want naast mijn fulltime baan iedere dag 2x heen(20 min enkele rit met de auto) breekt mij op. Natuurlijk help ik met liefde bij nood, maar niet omdat iemand een dagje uit gaat etc....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:29

Wel grappig trouwens, dat in dit topic in 1x duidelijk wordt wie paardenmensen zijn en wie mensen met paard... :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:19

Sientje schreef:
Wel grappig trouwens, dat in dit topic in 1x duidelijk wordt wie paardenmensen zijn en wie mensen met paard... :+

Tuurlijk wil iedereen het beste, helaas ben ik nog nooit perfecte pension tegen gekomen. daarom ook gekozen het zelf maar aan huis te realiseren. (natuurlijker wijze van houden).

edit.. ik heb wel de wijze les mogen krijgen dat het allemaal best duur is. Heb dus veel meer respect gekregen voor pensionhouders en het kleine bedrag wat ze maandelijks over mogen houden. En het gezeik eromheen. En geen hond die de verrichte arbeid ziet.
Vind ze helemaa het einde zo aan huis, maar het opent wel je ogen. Ik was echt geen klager, maar had ook best wat meer waardering mogen uiten.

Denk dat je dat bedoeld? of was het meer in een andere vorm?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 02:27

@Knert, blij om te horen dat je er nu toch anders tegen aankijkt. Dat siert je! en je verwoordt het idd zo als het is. Voor de centen doe ik het beslist niet, maar wel voor de leuke pensionpaarden en dito klanten.

@Sientje, je eerste reactie: chapeau. Je 2e: dat viel mij ook al op. Daarom stelde ik als straf een dag meedraaien voor. Mss moet ik er een weekje van maken.....

@Paardje: dat is wat ik bedoel. Je meldt het hier wel onomwonden, maar je stalhouder niet. Alles begint en eindigt met duidelijk communiceren. Ook van jouw kant. De afspraken over overname van werkzaamheden ken ik niet, maar mss is het ook goed om die duidelijk af te spreken. Enne, ik neem ook verzorgingsdingen van mijn pensionklanten over omdat ze een dagje uitgaan, met vakantie gaan, Kerst vieren, verzorging van een ziek paard 's avonds laat of 's nachts etc. Moet dat dan ook niet meer? Daar wordt ik ook niet voor betaald hoor. Juist dit heeft te maken met gunnen, respect voor elkaar en goede afspraken over en weer maken.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 08:00

Zowel in de zomer als in de winter heb je veel werk op een pensionstal. In de winter Moet je alles ijsvrij houden en begaanbaar voor paarden en klanten. In de zomer moet je alles repareren wat in de winter is stuk gegaan en wil je alles schoonmaken zodat de paarden de winter erop in een mooie schone stal staan. En dat alles heel is en werkt naar behoren. We zijn en blijven nederlanders en die zeiken nou eenmaal het hele jaar door.
In de zomer is het land te warm voor de paarden. In de winter doen we niets want het is te koud en bevroren. Sommige pesionklanten zijn wel erg lastig tevreden te houden. En sommige zijn al snel blij. Met andere woorden...ik vind de stelling een beetje raar. Pensiohouders hebben nooit echt vakantie
Edit: er zijn zelfs pensionstallen waar je in de zomer 145 euro meer moet betalen. Dan heb je toch al winterkorting