wat doen jullie nou met dit weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Re: wat doen jullie nou met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:13

Hier staan de paarden ook stil, de bak is bevroren en ondergesneeuwd en de met de trailer weg gaat ook niet lukken. Gelukkig kunnen ze mooi de hele dag buiten, wat ze heerlijk vinden :) En ik krijg extra beweging door al die emmers water die gesleept moeten worden :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:37

Ik doe niets. Paar dagen terug heel blij warmevoetjes stickers op mijn voetjes, extra dikke handschoenen, cap over mijn muts gewerkt, op het paard gesprongen zonder zadel en gaan met die banaan voor een buitenritje. Brrrr, toch kouder dan verwacht, dus ik kwam al snel weer terug thuis, met té koude benen, gezicht en handen :=

Ik wandel nu korte stukjes. Gisteren was het wel heerlijk te doen, en heb ik wel een eind zonder zadel gestapt, maar echt lange stukken zijn het niet. In de bak kan ik niet terrecht - buiten bak en KEIHARD - en haar laten rennen (opjagen) in het land is te gevaarlijk. Ik mis de binnenbak verderop nu wel, daar kon ik vorig jaar nog altijd terrecht voor longeren, losgooien en laten rollen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:46

@Tancreda4: *\o/* Dank voor je positieve reactie! *\o/* Zeker met veel buiten lopen kan je nare gevoelloze tenen krijgen met de kou.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:03

Wij hebben vanmiddag met z'n allen (paard, hond, vriend en ik :D ) een rondje gewandeld van ruim een half uur, we hadden het gewoon warm toen we terug kwamen! :D
Beestjes vonden het heerlijk en voor ons was 't ook goed! 8-)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:43

De honden genieten en spelen super leuk in de sneeuw! Leuk om te zien.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:13

vandaag voor het eerst sinds een paar weken even 20 minuutjes gereden in de (harde, maar vlakke) buitenbak.
Echt rijden kun je het niet noemen, ik durfde niet te draven of te galloperen. Ben toch blij dat ik even gereden heb, want de laatste keer was zo vervelend, nu ben ik toch met een goed gevoel van het paard afgestapt en heb ik er weer vertrouwen in....

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:18

Ik heb steeds gewandeld.

Vandaag heb ik voor het eerst gereden, door de buurt over de wegen die nu eindelijk weer berijdbaar zijn. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:26

Onze bak wordt netjes voor de helft met zout ingestrooid. Wij kunnen dus gewoon lekker rijden, ook al is het maar aan 1 kant van de bak.
Ook wel goed, want dan rijd je tenminste 'echt'. (Als in, voltes verkleinen, slingerlijnen, gebroken lijnen etc.) Want je kunt geen lange stukken rechtdoor rijden. :)
Verder rij/wandel ik ook gewoon buiten, mijn verzorgpaard staat zonder ijzers dus dat is goed te doen. Rustig stappen (z)onder het zadel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:28

Bij ons wordt gewoon gereden. Hebben alleen een buitenbak, maar die is prima te doen. Daarnaast gaan de paarden elke dag de paddock in. :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:57

is jullie bak niet hard dan?
Ik ben alleen al bang om te vallen, de bak is zo hard, als je valt is het alsof je op straat valt!

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:33

De paarden gaan, sinds het vriest, weer iedere dag de wei op. Stiekem ben ik dus wel erg bij met de vorst :D.
Bij ons wordt er momenteel niet gereden, de bak is wel goed alleen we moeten een stukje over een onderdijk en die is echt spekglad.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:47

Eindelijk geen vorst meer! Straks maar eens kijken hoe de bak er bij ligt. Hopelijk kan ik weer rijden, heb er wel weer zin in!

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:07

Ik ga nu eindelijk weer is héérlijk trainen!! :D

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:02

ik ga gewoon naar de binnenbak. Is een half uur stappen daarheen, maar ik vindt dat je wat voor je paard moet overhebben. Ze staat ook elke dag buiten. Heb wel het voordeel dat we langs een gestrooide weg lopen en mijn pony geen ijzers heeft.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:09

Inderdaad eindelijk geen vorst meer, maar daarvoor in de plaats krijgen we liters en liters regen.. De bak zal wel een zwembad zijn morgen, doe mij dan toch maar sneeuw :(

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:15

toen het zo hard vroor. deed ik niks met me paardje eigenlijk wel poetsen en uitmesten en ging wel de paddock in maar rijden deed ik niet, kon niet de bakken waren kei en keihard. nu het zo regent rij ik ook niet ): ookal hebben we nooit water plassen. ik wacht nu toch al, dus kan ook wel even wachten tot de regen voor bij is

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:17

toen de boel nog zo hard bevroren was hebben mijn paardjes lekker even buiten in het land gestaan...
kunnen ze lekker even eten en rennen, en ze vermaken zich mooi zelf...
thuis nog even lekker poetsen... en dan vind ik het wel weer best...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:27

ik ga morgen naar paardlief. Kijken hoe de bak erbij ligt, maar ik hoop wel te kunnen rijden eigenlijk...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:35

Zoals al verwacht was onze bak goed nat.. Toch gereden en paardlief liep super, had geen last van de plassen dus we kunnen weer aan de bak :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:10

Onze bak was gewoon egaal dus heb gewoon gereden. Rustiger dan normaal en minder galop en draf.
En gewoon wandelen en losgooien. Blijft ze toch in beweging :j

nikki23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:37

Toen het echt vroor was onze bak helemaal hard en konden we er een tijdje niet op rijden, de paarden werden toen gewoon wat vaker (wel met een extra dik deken) in de wei gezet :D

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:46

Poetsen, voeren, stappen aan de hand, en maar wachten! ;(
Hij liep zo goed de laatste paar keren...
Maar is gelukkig nu aan het ontdooien hier in Limburg, dus hopelijk morgen erop kunnen rustig stappen voor het begin.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:09

Met de sneeuw en kou heeft mijn paard lekker op het land gestaan, heerlijk!
Wij hebben alleen een uitenbak, dus ik heb gepoetst en de sneeuw weggekeken op stal, verder heeft ze niets gedaan. vanochtend heb ik weer lekker een buitenritje gemaakt, dat is toch ht betere werk ;) !

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:29

Eerst was het de sneeuw, nu staat onze buitenbak vol met water (smeltwater van de sneeuw, regen en een bevroren onderlaag). Dus het is nog niet echt fijn rijden bij ons in de bak. Tot nu toe hou ik het bij stappen. Hoe is het nu bij jullie? Rijden jullie wel als de bak zo nat is?

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:55

Onze bak is gelukkig weer helemaal ontdooid en nagenoeg droog :j . Gisteren nog wat plassen en nu nog wat "sponzig". Maar konden er prima in rijden.
Ook als er wel plassen in de bak liggen, kunnen wij er nog goed in rijden.