Verhoging inschrijfgeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Verhoging inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:33

ik zou best een bond willen oprichten, maar ik studeer nog... wie weet over 4 jaar ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:52

Dat is natuurlijk leuk gezegd. Maar de KNHS is de enige die de winstpunten registreerd en waarbij je je kan registreren om te kunnen starten. Daar kom je niet zomaar tussen.
In zekere zin is de fusie tussen npc/nbvr/knf en dergelijk wel heel goed geweest, maar nu gebruiken ze wel erg hun machtspositie.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:54

ja, ik denk dat heel veel mensen t kleine missen. ik heb bv het idee dat er beslissingen worden genomen op maandag, uitgewerkt op dinsdag, verstuurd op woensdag en of je dan even voor donderdag wil reageren?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:59

ponyparadijs schreef:
Dat is natuurlijk leuk gezegd. Maar de KNHS is de enige die de winstpunten registreerd en waarbij je je kan registreren om te kunnen starten. Daar kom je niet zomaar tussen.
In zekere zin is de fusie tussen npc/nbvr/knf en dergelijk wel heel goed geweest, maar nu gebruiken ze wel erg hun machtspositie.

Ik kom hier even binnenvallen, maar KNHS-winstpunten zijn natuurlijk net zoveel waard als winstpunten bij een andere sportbond... Je zult alleen een keuze moeten maken bij welke bond je je aansluit. Wanneer je iets 'nieuws' opzet, heb je in het begin dus erg weinig leden en wedstrijden enz. Je komt er inderdaad dus niet zomaar tussen!! Een nieuwe bond kan dus wel net zoals de KNHS een winstpuntenregistratie bijhouden en een promotieregeling vaststellen... Maar vind maar eens iemand die gek genoeg is om een bond op te richten en vind ook maar eens verenigingen die dapper genoeg zijn om zich bij je aan te sluiten.
Verder vind ook ik het niet helemaal nodig om het prijzengeld op te schroeven. Ik start nu al vaak genoeg wedstrijden voor 10,- waarbij ik alleen een beker krijg als ik eerste wordt... :? Dat mag zometeen dus 15,- worden... Het lijkt inderdaad wel weer een echte elitesport te gaan worden. -O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:41

Niet helemaal, er is maar een bond die zich in mag schrijven bij het NOC en daarmee subtop mag organiseren. Dus dat wil zeggen dat je dan na het Z2 wel uitgereden bent (of wellicht is dat nu dan ZZL?)
Zo zie je dat in Belgie ook, bij de LRV kun je max Z2 rijden en dan ben je dus klaar. Gelukkig is dat voor velen genoeg maar het is wel een punt om aan te denken.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:02

Urielle schreef:
Niet helemaal, er is maar een bond die zich in mag schrijven bij het NOC en daarmee subtop mag organiseren. Dus dat wil zeggen dat je dan na het Z2 wel uitgereden bent (of wellicht is dat nu dan ZZL?)
Zo zie je dat in Belgie ook, bij de LRV kun je max Z2 rijden en dan ben je dus klaar. Gelukkig is dat voor velen genoeg maar het is wel een punt om aan te denken.

Ja dat klopt. Heb ik inderdaad wel gehoord, maar niet onthouden! Ik moet eerst maar eens zien dat we zo ver komen ooit :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:56

Maar wie rijdt er nu in de subtop? Voor mij is Z2 hoog genoeg en dan doet het merkje er niet toe. Het moet eigenlijk hetzelfde worden als in de duikwereld. Tig organisaties, en uiteindelijk accepteert men elkaar.
Dus een nieuwe paardensportbond kan best. JE moet alleen wel in je iegen product geloven, het kost namelijk tijd voordat je groeit.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:02

Zit je nog met het feit dat je met juryleden zit. En dat de punten tellingen ook geaccepteerd zouden moeten worden door bijvoorbeeld stamboeken. Maar ook door alle andere paardenmensen. Want wat heb je aan een klassering als een ander niet accepteerd dat dat via een andere bond is gegaan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:18

ponyparadijs schreef:
Sannnn dat is voor verenigingen niet altijd ideaal. Wat doe je met rubrieken die maar 1 deelnemer hebben? Dan ben je al meer dat het startgeld wat je vangt kwijt. En dan wordt het voor een vereniging wel een hele dure aangelegenheid.

Beetje spuitelf reactie, maar weinig op bokt geweest. :)
Maar voor zulke dingen zijn er toch uitzonderingen mogelijk. Eigenlijk vind ik toch dat je niet echt een 'echte' prijs verdiend bij bv. 4 deelnemers. Daarnaast komen die rubrieken met maar 1 deelnemer ook niet vaak voor, hier in de buurt tenminste niet. Mochten er minder dan 8 deelnemers in een rubriek zijn dan wordt deze in handicap verreden waardoor er meer combinaties inzitten.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:29

Ja gooi het inschrijfgeld ook nog lekker omhoog ....
Ik baal wel een beetje heel veel van die knhs.
Eerst die startpas in je maag splitsen, die 2 x zo duur is als de startkaart..
Dan gaat het startgeld al omhoog van gemiddeld 8 naar 10 euro hier in de omgeving.
En dan nu lees ik dat die grens nog naar boven wordt bijgesteld, dan zal het wel niet lang duren voordat we hier ook 12.50 betalen voor een proef.

Ben ik met een crosswedstrijd, waar ik 3 in 1 doe met 20 euro wel een stuk goedkoper uit. Terwijl dat VEEL meer werk en organisatie vergt dan een dressuurwedstrijd...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:39

CarpeDiem schreef:
Ben ik met een crosswedstrijd, waar ik 3 in 1 doe met 20 euro wel een stuk goedkoper uit. Terwijl dat VEEL meer werk en organisatie vergt dan een dressuurwedstrijd...

Das ook verhoogd van 20- naar 25,- ... (+2,50 breekboomtoeslag)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:44

Sannnn schreef:
ponyparadijs schreef:
Sannnn dat is voor verenigingen niet altijd ideaal. Wat doe je met rubrieken die maar 1 deelnemer hebben? Dan ben je al meer dat het startgeld wat je vangt kwijt. En dan wordt het voor een vereniging wel een hele dure aangelegenheid.

Beetje spuitelf reactie, maar weinig op bokt geweest. :)
Maar voor zulke dingen zijn er toch uitzonderingen mogelijk. Eigenlijk vind ik toch dat je niet echt een 'echte' prijs verdiend bij bv. 4 deelnemers. Daarnaast komen die rubrieken met maar 1 deelnemer ook niet vaak voor, hier in de buurt tenminste niet. Mochten er minder dan 8 deelnemers in een rubriek zijn dan wordt deze in handicap verreden waardoor er meer combinaties inzitten.

Wij hebben tijdens indoor wedstrijden zo'n 70 starts paarden en pony's in alle mogelijke categorieen en klasses. En daardoor heb ik dus ook wel eens rubrieken met 1 deelnemer. Wij hebben namelijk niet heel veel A-B pony's maar elke wedstrijd toch wel 1 tot 3 deelnemers in die categorie. En die kan je (behalve naastliggende klasses) nergens mee samen voegen. En ook met andere rubrieken heb ik dat regelmatig.
En reglementair moeten we elke proef een prijs uitreiking wat dus met 1 deelnemer al een dure aangelegnheid is. Omdat we de eerste prijs al hoger hebben dan het inschrijf geld

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:48

Pony's winnen toch vaak eremetaal?

bij ons wel in ieder geval...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:54

Loetie84 schreef:
CarpeDiem schreef:

Tja dat was te verwachten..
Maar nog steeds is dat dan iets meer dan 8euro gemiddeld per onderdeel...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:04

Loetie84 schreef:
CarpeDiem schreef:

Tja dat was te verwachten..
Maar nog steeds is dat dan iets meer dan 8euro gemiddeld per onderdeel...[/quote]
sssst maak ze maar niet wakker...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:15

Tinkels schreef:
Pony's winnen toch vaak eremetaal?

bij ons wel in ieder geval...

Bij ons krijgen de pony's net als de paarden waardebonnen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:18

Voor de SGW's vind ik het niet gek. Als je ook kijkt naar wat je rijdt en hoeveel werk het organiseren van een SGW is.
Bij ons hebben pony's ook bekers. Dus daar zit dan ook een verschil in, maar daar kies je als secretariaat ook zelf voor.
Ik spreek ook vooral voor paardencombinatie's, pony's zit ik niet meer zo in. Maar op een dressuurwedstrijd in het algemeen is minder winst te behalen als op een springwedstrijd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:35

ZZL hoort tegenwoordig toch ook bij de basissport?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:54

ponyparadijs schreef:
Zit je nog met het feit dat je met juryleden zit. En dat de punten tellingen ook geaccepteerd zouden moeten worden door bijvoorbeeld stamboeken. Maar ook door alle andere paardenmensen. Want wat heb je aan een klassering als een ander niet accepteerd dat dat via een andere bond is gegaan.

Er zijn vast ook wel juryleden die de machtspositie van de KNHS meer dan zat zijn en de overstap willen maken. En ten tijde van de NKB, NBVR en KNF werden toch ook gewoon de winstpunten van elkaar overgenomen en geaccepteerd?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:58

Tja toch weet ik niet of ik een paard zou kopen die dan bij een andere bond b.v. Z dressuur is. En ik denk dat heel veel mensen dat niet zomaar accepteren. Daar zou tijd (=jaren) overheen moeten gaan.

Alabas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:52

Heb niet alle bladzijden doorgelezen, maar m.b.t. het verhogen van de inschrijfgelden wil ik nog wel iets zeggen. De startpas is uiteindelijk goedkoper, omdat je geen coupons meer hoeft te kopen en het is makkelijk als je bijvoorbeeld toch eens een keer een B parcourtje wilt meespringen als dressuurruiter (of als springruiter een keer een dressuurproefje willen rijden).
Maar als de vereniging nu het inschrijfgeld omhoog gooien omdat er meer print- en papierkosten worden gemaakt, lost dit natuurlijk niets op.
Waarom niet gewoon een download op Mijn KNHS, waar je zelf het protocol kunt uitprinten en inlevert op de wedstrijd ? Hebben de verenigingen ook niet de extra papier en printkosten, blijft het startgeld laag en schiet de "goedkope" startpas zijn doel niet voorbij....
En zeg nou zelf, even zelf uitprinten is toch niet zo'n moeite..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:58

Maar daar staan de gegevens van de combinatie niet op. En dat staat wel op de protocollen die je bij de vereniging uitprint.
Wat betreft het uitrpinten gaat het om centen werk. Maar hoogstwaarschijnlijk gaan de startgelden niet met centen omhoog!

Alabas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:56

Op je startcoupon stonden toch ook de gegevens van de combinatie. Via "mijn KNHS" kunnen ze toch een programma ontwikkelen dat dat daar ook op komt te staan ?

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:26

Echt te gek voor woorden. Zo ben je voor een dagje wedstrijd zo dik 50 euro kwijt ( diesel, inschrijfgeld, koffie)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:46

Ik vind zelf je coupon printen en meenemen best een goede optie. Nadeel is alleen dat mensen hem kunnen vergeten. Al is dat dan weer te regelen op het secretariaat tegen extra kosten.
Want idd, een dagje wedstrijd kost je zo 50 euro. En een hobby mag geld kosten... Maar genoeg is genoeg