bodyprotector lelijk??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: bodyprotector lelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:02

Moet zeggen vond mijn vorige minder mooi dan die die ik nu heb.
Komt mede door de betere pasvorm.

En ja, ik eigenwijs ding, heb hem gewoon aan op dressuur wedstrijden en afgelopen weekeind op de macrider cup.
Ik was de enigste, maar ach ik weet hoe grappig mijn schattige zwartje kan wezen en moet wel zelf
voor mijn inkomen en mijn beestjes zorgen, dus beetje extra bescherming kan nooit kwaad.

Vind hem persoonlijk ook weer niet zo vreselijk lelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=CKL2JwPo ... tube_gdata

Enigste waar ik van baal is heb nieuw rijjasje en die zit waardeloos onder de bp.
Mijn oude rijjasje dus maar in verfbadje gegooie en die eronder, die zit dan wel netjes.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:12

Ja de meeste bodyprotector's zijn lelijk :j maar het gaat om veiligheid.
Tijdens het rijden draag ik het ook niet hoor , maar bij het buitenrijden wel. Ik denk dat niemand of amper mensen het mooi of leuk vinden ,, het gaat bij vele gewoon om bescherming of veiligheid ofz denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 04:05

_Caro_ schreef:
Wat ik niet snap is waarom hier reactie's volgen in de trant van het moet niet mooi zijn enkel functioneel, rijspullen dienen om te sporten, niet als mode-item enz...
Onder welke steen jullie paardrijden weet ik niet :7 , maar ook de ruitersport draait tegenwoordig heel erg om mode...

[...]

Ik ben het er trouwens volmondig mee eens dat functionaliteit moet primeren, maar dat het enkel om functionaliteit draait in de paardensport is naar mijn mening dus zwaar overroep

Het een sluit het ander niet uit. Veiligheid komt eerst, maar zo snel daar aan voldaan is kan je altijd proberen het er ook nog leuk uit te laten zien.
Dus je doet een cap op, maar als een mooie cap even veilig is als een lelijke dan kies je toch voor de mooie zonder dat de veiligheid in het geding is?

AliceMellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:30

Ja ik vind het inderdaad een ontzettend lelijk gezicht zo'n bodyprotector.
Maar daar gaat het niet om, het is wel goed voor de veiligheid dus ik kan me heel goed voorstellen dat er ruiters zijn die er graag mee rijden.
Ik zelf rijdt niet met bodyprotector omdat ik het niet fijn vind zitten en ik me belemmerd voel in mijn bewegingen, ook is het me teveel gedoe om zo'n ding steeds aan te doen! :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:37

@ Sjovir: Die is niet lelijk inderdaad (heb dezelfde :o)

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:27

Aieshja schreef:
SimoneUnique schreef:
Ikzelf heb een dunne bodyprotector, die alleen je rug beschermt... Die is erg fijn en je merkt en ziet bijna niet dat je m aan hebt :) http://www.dochorse.nl/Images/ProductIm ... 5d8363.jpg (ik heb deze in de volwassenmaat, omdat de kindermaat -vindikzelf- aan de voorkant een beetje raar zit ;P )

-edit- even een linkje van gemaakt, omdat ie anders wel heeel groot is :P

Dat is inderdaad een mooie, nog nooit gezien!
Die kan je dus waarschijnlijk ook onder je jasje aan?

Ja, het valt helemaal niet zo op en beschermd toch goed je rug, dat vond ik het belangrijkste. Zo'n strak hard ding trek ik niet aan, is in de zomer ook veel te warm, dus kan em dan net zo goed niet kopen. Dit is een soort compromis :D Het ziet er zonder jas erover heen ook nog goed uit. Mijn bodyprotector is dus aan de voorkant anders dan op de foto van de link. Ziet er gewoon uit als een bodywarmer maar dan strak en met dunne stof aan de voorkant tot aan de taille ongeveer.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:37

Loetie84 schreef:
@ Sjovir: Die is niet lelijk inderdaad (heb dezelfde :o)
:') Hebben we de mooiste lelijke toch nog gevonden.
(overigens deze gekocht omdat hij het lekkerst zat.)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:25

Sjolvir schreef:

Ik ook... Ook die racesafe aan gehad, maar die vond ik wat stug :)
Overigens moet ik er nog voor de eerste keer mee gaan rijden hoor. Hij is zaterdag binnen gekomen :o Maar ik weet zeker dat ik er veel plezier van ga hebben! Hij is alleen heel stijf bij koud weer! Hij lag in de auto 's nachts en hij leek wel bevroren. Eenmaal warm zit ie als een bodywarmer...

Ben er inmiddels wel achter dat een goedkopere BP ook zn voordelen heeft hoor...Bij mn oude kon er gewoon een volwassen iemand op me gaan staan zonder dat ik het haast merkte, maar met deze ging dat wat minder. Heb nu dus last van mn rug :j haha! Sommige dingen moet je ook niet testen :P

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:48

wow bladz. 5 alweer!!
wat een goede leerrzame reactie's krijg ik van jullie!
echt top hoor !!
mega bedankt
gr hackny p.s. graag meer ewactie's waar ik iets van kan leren

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:57

Loetie84 schreef:
Sjolvir schreef:

Ik ook... Ook die racesafe aan gehad, maar die vond ik wat stug :)
Overigens moet ik er nog voor de eerste keer mee gaan rijden hoor. Hij is zaterdag binnen gekomen :o Maar ik weet zeker dat ik er veel plezier van ga hebben! Hij is alleen heel stijf bij koud weer! Hij lag in de auto 's nachts en hij leek wel bevroren. Eenmaal warm zit ie als een bodywarmer...

Ben er inmiddels wel achter dat een goedkopere BP ook zn voordelen heeft hoor...Bij mn oude kon er gewoon een volwassen iemand op me gaan staan zonder dat ik het haast merkte, maar met deze ging dat wat minder. Heb nu dus last van mn rug :j haha! Sommige dingen moet je ook niet testen :P

:+ Mijn oude was ook stijver en daardoor verdeelde die de krachten beter, maar met warm weer ook minder dan met koud.
De mijne ligt ook altijd in de auto, moet ook altijd even opwarmen.
Ik denk maar zo, paard koud zadel, ik koude bp.

zilverenmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:44

Ik wil er voor mijn dochter van 9 ook 1 aanschaffen. Ze rijd op shetten en ze kunnen soms zo on voorspelbaar zijn, kan nooit kwaad vind ik .

Aliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:47

Ik vind een bodyprotector ook niet echt mooi, maar ik doe het meestal aan als ik ga springen.
Het is voor je eigen veiligheid :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:50

Ik snap ts wel hoor, ik vind ze ook oerlelijk, en draag ze o.a. daarom ook niet.

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:55

Bodyprotector is niet mooi nee, maar wat is belangrijker; mooi of veiligheid.. :)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:05

Mooi vind ik het niet en om nou te zeggen dat het lekker zit.. nee dat niet, maar mijn paard kan met springen erg gemeen weigeren en ik val niet snel, maar zij krijgt het voor elkaar. Laatst dwars door een staander en was blij dat ik m'n bodyprotector om had. Met dressuur kan ze ook aardig gek doen, maar dat is toch anders en draag ik hem niet. Heb hem een keer met een buiten wedstrijd om gedaan omdat ze erg aan het steigeren was, zit voor geen meter over je jasje. Maar ben liever minder mooi en dat het ietsje minder lekker zit dan dat ik m'n rug naar de ... help. Heb ook nog een dochtertje thuis dan ben je ook wel iets voorzichtiger.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:07

Als je je body protector echt niet mooi vind, dan maak je hem toch mooi? Je hebt bij de action van die bling bling stickertjes voor op je telefoon ed. Misschien kun je daar wel iets leuks maken voor op je protector. Een eigen persoonlijke touch heb je dan op je bp. :j
M'n broer heeft zo'n apparaat om textiel mee te bedrukken. Ik weet niet of het kan, maar misschien is dat ook een idee voor je bp? Zet er een leuke tekst achterop. Of een foto van je eigen pony!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:10

44Myrthe44 schreef:
Ik snap ts wel hoor, ik vind ze ook oerlelijk, en draag ze o.a. daarom ook niet.

Een rolstoel vind ik toch nog lelijker dan een bodyprotector hoor!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:32

HalloDan schreef:
44Myrthe44 schreef:

Een rolstoel vind ik toch nog lelijker dan een bodyprotector hoor!

Ik ook! :Y)
Maar een bodyprotector voorkomt mijns inziens niet dat ik een een rolstoel kom.. (plús het is lelijk :P)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:45

Dacht het wel meis...weet dat uit eigen ervaring! Ik was een paar millimeter bij een dwarslaesie verwijdert 4 jaar geleden. 1 jaar moeten revalideren, 3 maanden in een korset van mijn schaambeen tot borstbeen gelopen, 4 maanden een bed in de woonkamer gehad omdat ik niets kon....Mijn man had mij bijna de rest van ons leven kunnen voortduwen in een rolstoel. Als je dat hebt meegemaakt piep je wel anders!
De orthopeed verzekerde mij dat ik met BP zonder noemenswaardig letsel was opgestaan na deze val.
Dus waar haal JIJ de wijsheid vandaan dat een BP niet zou kunnen voorkomen dat je in een rolstoel terecht zal komen?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:41

44Myrthe44 schreef:
Maar een bodyprotector voorkomt mijns inziens niet dat ik een een rolstoel kom.. (plús het is lelijk :P)

Een BP garandeerd niet dat je niet in een rolstoel komt, maar maakt de kans daarop wel aanzienlijk kleiner...
Mocht ik ooit wél in een rolstoel belanden na een nare val, kan ik mezelf in ieder geval nooit verwijten dat ik er niet alles aan gedaan heb om het te voorkomen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:17

Oké, ik heb het miss. verkeerd verwoord. Ik bedoelde, dat je ook door veel dingen in een rolstoel kan komen, die een bodyprotector níet beschermt. Andere redenen om er geen te dragen zijn voor mij dat het lelijk is, niet lekker zit, bij ons op stal niemand er een draagt en ik niet spring. En omdat een bp dus niet eens altijd kan voorkomen dat je doodgaat, of in een rolstoel komt, vind ik het niet de moeite er een te dragen.
Voor jullie zijn dit misschien geen goede redenen, voor mij wel.

xxnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:22

ik vind het ook niet zo mooi hoor,
maar voor de veiligheid :P

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:34

Ik heb bijna nooit een bp aan.
Alleen in de SGW maar daar is het verplicht.
Jonge paarden zadelmak maken of lastige paarden doorrijden doe ik ze ook niet aan.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:39

Kan me eigenlijk weinig schelen of een bodyprotector mooi is of niet. :P Als ie me maar beschermt.
De nieuwste bp's zijn trouwens een pak eleganter dan de oude modellen. Ze zijn een stuk duurder, maar ze niet zo stijf en zitten meer als een stevige bodywarmer.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:44

ik draag NOOIT meer een bp
ben eens verkeerd gevallen en ze hebben dan mijn bp aangelaten tot de ambu er was
heb toen een rib gebroken en de dokters hebben me verteld dat het door de bp was