Bodyprotector, Wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:29

Ik heb de BR leopard (www.bouman-ruitersport.nl) in het bruin.
Heb hem nog niet zo lang, en de keren dat ik er mee gereden had zat ik op een dressuur zadel :Y) ook niet erg lekker. Maar verder vind ik hem prima zitten en als je geconcentreerd bezig bent dan voel je ook niet dat hij íets tegen het zadel zit.
Vind wel dat ik genoeg bewegings vrijheid heb, kan er goed mee beizg zijn met jonge paarden!

Anoniem

Re: Bodyprotector, Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 00:59

ik heb er 1
helemaal een tijd geleden onder het stof vandaan gehaald om men pony op te leren
had het bijna 4 jaar niet gebruikt _/-\o_

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:57

Ik heb deze http://www.daisypaardenshop.nl/a-247927 ... ult-101154
Vroeger reed ik ook altijd zonder, je zag die dingen amper..
Maar na 2 rugoperatie's ben ik toch wel wat voorzichtiger geworden, zeker nu ik een jong paardje heb.
Maar vanmorgen nog een bosrit gemaakt, dit was voor het eerst met een BP aan.
Moet zeggen dat ik er totaal geen hinder van heb ondervonden hoor!

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:12

Ik heb er niet een, maar zit het wel te overwegen. Vooral voor tijdens het springen en op buitenrit. Daar wordt ik namelijk wel steeds voorzichtiger mee... Hoor soms alleen dat ze nog wel eens heel irritant tegen de lepel van je zadel willen komen.

92Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:47

Ik heb er wel 1, vorig jaar tijdens bosrit gevallen en een ruggenwervel gebroken. Als ik nu naar buiten ga rijd ik met bp. Ik vind het niet vervelend zitten, het is wel even wennen.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:52

ik he er eentje en ben er heel blij mee:)
ik spring hier altijd mee(een of 2 keer pm) ik ben met springen een keer gevallen had bp aan maar toch echt last van mijn rug naar de dokter geweest rugwerfel gekneust in prinsiepe niets ernstig maar als ik de bp niet aan heb gehad had ik wss een gebroken rugwerfel
ben er dus erg gelukkig mee :D

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:12

Ik heb er 1 en rij bijna nooit zonder, moet van mn moeder haha :+

Had eerst een van HH dat was echt een rotding, heel warm en vormde totaal niet naar mn lichaam. En het klittenband schoot redelijk vaak los.

Nu heb ik er 1 met blokjes, ziet er precies uit als de How's Racesafe maar dan van een ander merk (wel goedgekeurd en alles) en die is echt heel fijn!

Had in de winkel ook nog die nieuwe van HH met blokjes gepast maar die zat ook niet goed, dus ben nu erg blij met deze die ik nu heb.

Roziee4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:11

Ik heb er een. ik heb gekeken welke me wel fijn leek. het geeft me wel een fijn gevoel ofzo
ik rijd ook wel eens zonder, als ik dressuur rijd.

eline_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:14

Ik heb er wel eentje gekocht, en ik doe hem om bij buitenritten en springen.
Maar het is je eigen verantwording en je EIGEN risico dat je rijd dus moet je er wel vanuitgaan dat je misschien iets breekt.
Groetjes,
Eline :o

eline_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:16

Hilde_Elisa schreef:
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik hoorde ook van iemand dat dit wel mee viel.

Ja het klopt allebei.
het ligt eraan of je een grote of een kleine koopt de kleine is comfortabeler.
Groetjes Eline :o

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:25

Ik heb er wel een en ik draag hem vrijwel altijd! Zowel met springen en buitenrijden als met gewoon dressuurmatig rijden in de bak.
Aangeschaft nadat ik een keer lelijk met mijn rug op een hek terecht was gekomen. Ik heb geluk gehad toen, maar ik wil niet nog zo'n val riskeren.

Sindsdien al wel 1 of 2 keer met BP gevallen (gelukkig niet meer tegen een hek) en het scheelt wel enorm!

Ik heb de Smartrider Bodyprotector van Imperial Riding: ik ben hier erg over te spreken! Het is er een met blokjes, waardoor hij meer bewegingsvrijheid biedt dan een BP uit 1 stuk.
De Racesafe van Hows lijkt mij overigens ook een hele fijne.
Persoonlijk zou ik nooit voor een bodyprotector gaan uit 1 stuk.

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:45

Ik heb er ook een, een bruine van harry's horse. Draag hem voor de cross(trainingen), waar het ook altijd verplicht is. Maar vindt het helemaal niet erg hem om te hebben.
Bij dressuur en vaak ook met springen draag ik hem niet.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:20

Ik heb er ook een, ik draag hem als ik na stilstand weer op een paard klim, bij het springen of als we nieuwe dingen gaan doen, of als een paard gewoon erg fris is. Liever even een bp aan als een gebroken rug ofzo :D dat trekt me namelijk helemaal niet :')

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:23

Ik heb hem altijd aan wegens ernstige val ooit met een pony, behalve met wedstrijden ;)
Verder heb ik er een erg fijn gevoel bij!
:)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:07

ik moet er een aan bij het springen van m'n moeder.. af en toe wel blij mee geweest,tussen een oxer invallen doe ik toch wel liever mét dan zonder bp :+
als het niet te warm is gaat het wel, maar in de zomer :=

overigens ben ik opzoek naar een nieuwe, zie onderschrift... O:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:05

NadineBlabla schreef:
ik moet er een aan bij het springen van m'n moeder.. af en toe wel blij mee geweest,tussen een oxer invallen doe ik toch wel liever mét dan zonder bp :+
als het niet te warm is gaat het wel, maar in de zomer :=

overigens ben ik opzoek naar een nieuwe, zie onderschrift... O:)

Geen ervaring met die je zoekt.
Maar ik heb ereen met flexi blocks van Pfiff en die bevalt prima! Zelfs maandag toen het zo warm was heerlijk een bosrit ermee gemaakt, en het niet super warm ermee gehad.

Arent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 01:10

ik vind bodyprotectors buitengewoon primitief. die die op de markt zijn zijn van prutmateriaal, hebben slechte pasvorm, storen de ruiter en beschermen haast niets. na honderden jaren van beschermingsontwikkeling hebben we niets geleerd.

ik heb zelf een harnas van 1,6 mm dik verenstaal dat mijn leven meermaals heeft gered, (paard dat op mij stond te dansen etc) maar dat is op mijn lichaam gemaakt en beweegt 100% mee. de 4 jaar levertijd en hoge kosten maken het wellicht wat lastig, en het ding maakt nogal wat herrie...

kortom: ik kies goed beschermd of juist helemaal niet. ik heb leren vallen. een valcursus levert uiteindelijk beduidend meer op. (let wel, stuntvallen is anders dan martial arts vallen, dat werkt niet vanaf paard)

de meeste bodyprotectors zijn domweg te gammel. het gaat om kussen-werking en niet om structuur in het ontwerp en dat is slechts voor bepaalde dingen goed. de logica is dat de motorsportontwikkelingen representatief zijn, maar de snelheden in de paardensport zijn dusdanig laag dat er andere gevaren zijn. (penetratie door obstakels, pletten door paardengewicht) en dus is de impact (g krachten zeg maar) wellicht minder belangrijk dan de structuur. (kracht om het lichaam leiden)

als je echt beschermd wil zijn moet je een harnas aantrekken... i should know...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 01:12

Met dressuur niet, met cross en springen wel. :j

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:57

[quote=kiki1976]
Geen ervaring met die je zoekt.
Maar ik heb ereen met flexi blocks van Pfiff en die bevalt prima! Zelfs maandag toen het zo warm was heerlijk een bosrit ermee gemaakt, en het niet super warm ermee gehad.
[/quote]

heb je hier misschien een link/foto van ik kan helaas niks vinden via google.. :)

edit; ik kan ook echt niet quoten, sorry :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:39

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:46

Ik rij al 10jaar met bp. Ik weet niet beter dan dat ik dat ding aan heb als ik op een paard zit.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:02

Ik draag hem alleen met springen. Het is verschrikkelijk warm, zit vreselijk irritant en ik krijg er last van mijn rug van. Maar met springen moet ik hem aan van mijn moeder :(

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:05

Jippyhorse schreef:
Ik draag hem alleen met springen. Het is verschrikkelijk warm, zit vreselijk irritant en ik krijg er last van mijn rug van. Maar met springen moet ik hem aan van mijn moeder :(

same :')
denk in totaal 5keer nut gehad, in de winter vind ik het niet erg maar in de zomer :=

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:08

Ik rij altijd op buitenrit met bp.
Geeft een veilig gevoel en als je een goede bp hebt belemmert het je beweging ook niet.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:15

Ik zit er ook over te denken om er 1 af te schaffen.. (voor springen)
Ik ben best wel een aantal keer van me paar afgevallen maar eigenlijk sta ik altijd gewoon weer op en heb nergens last van *afkloppen*, ik vraag me alleen heel erg af of je nog wel ''goed'' kunt vallen met zo'n ding aan?!
Want als je soepel kan doorrollen zonder BP of met BP plat op je rug valt vraag ik me af wat ik liever heb..??